náhledy
Je to originál, který má závodnické šrámy. Ta patina kupátku sluší. Sériová verze patří k nejkrásnějším poválečným škodovkám a rallyová verze k nejúspěšnějším.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
John Haugland a Škoda 130 RS
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Vyučený automechanik začínal na okruzích. V letech 1967-1972 závodil v týmu norského importéra škodovek. V dresu mladoboleslavského továrního týmu poté závodil až do roku 1990.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Začínal se spartakem přestavěným vlastnoručně na Octavii TS, řádil s tisícovkou, „eRkem“ a v závěru kariéry se přeučoval na favorita. Nejlíp mu to však šlo právě se Škodou 130 RS.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Škoda 130 RS
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Škoda 130 RS
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Poloha volantu vůči sedačce není zrovna ideální.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Čtyřválcová atmosferická třináctistovka má výkon přibližně 140 koní.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Premiéru měla 130 RS na Rally Tatry v roce 1976.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Haugland za volanty škodovek nazávodil na sto tisíc ostrých kilometrů. Vybojoval 106 vítězství ve své kategorii. A okusil i slavný Nürburgring.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Škoda 130 RS
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Norský závodník John Haugland s vozem Škoda 130 RS z roku 1977
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Škoda 130 RS
Autor: Škoda
Největším úspěchem na okruzích bylo celkové vítězství vozu ŠKODA v mistrovství Evropy cestovních vozů v roce 1981. Již rok předtím získala ŠKODA 130 RS třetí místo.
Autor: Škoda
Rallyová verze
Autor: Škoda
Modrobílé zbarvení dostala stotříïcítka pro účast na Rallye Akropolis.
Autor: Škoda
Závodní speciál vycházel ze sériového kupé 110 R.
Autor: Škoda
Interiér rallyové verze
Autor: Škoda
ŠKODA 130 RS měla motor o objemu 1,3 litru s ventilovým rozvodem OHV. Konstrukce se vyznačovala mj. dvěma dvojitými karburátory Weber, osmikanálovou hlavou válců a mazáním se suchou klikovou skříní.
Autor: Škoda
Interiér okruhové verze
Autor: Škoda
Příď okruhové verze.
Autor: Škoda
Škoda 130 RS
Autor: Škoda
Škoda 130 RS
Autor: Škoda
Okruhové provedení
Autor: Škoda
ŠKODA 130 RS, jeden z nejúspěšnějších závodních vozů 70. a 80. let ve své kategorii, slaví čtyřicítku.
Autor: Škoda
Škoda 130 RS
Autor: Škoda
Škoda 130 RS
Autor: Škoda
Škoda 130 RS
Autor: Škoda
Škoda 130 RS
Autor: Škoda
Škoda 130 RS
Autor: Škoda
Škoda 130 RS
Autor: Škoda
Největší úspěchy: Celkové vítězství vozu ŠKODA v okruhovém v mistrovství Evropy roku 1981 (vůz na fotografii vlevo). Hvězdnou hodinou vozu ŠKODA 130 RS v rally (na fotografii vpravo) byla Rallye Monte Carlo 1977, kde získala dvojité vítězství ve třídě do 1.300 cm3.
Autor: Škoda
John Haugland za volantem Škody 130 RS
Autor: Archiv společnosti ŠKODA AUTO
John Haugland za volantem Škody 130 RS
Autor: Archiv společnosti ŠKODA AUTO
Škoda 130 RS
Autor: Rétromobile
Škoda 130 RS
Autor: Škoda