Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Závodní legendy Škody na výletě do Paříže

  11:23aktualizováno  11:23
Velký výstavní autosalon Rétromobile, věnovaný automobilovým veteránům, se koná každoročně začátkem února v Paříži na výstavišti Porte de Versailles.

Škoda 130 RS | foto: Rétromobile

Brány Rétromobile se otvírají vždy začátkem února, letos už po osmatřicáté.  Tentokrát se slaví hlavně třicetileté výročí Peugeotu 205 a padesátiny Porsche 911.

Fotogalerie

K hvězdám letošního ročníku ovšem patřily i škodovky, česká značka rozbila svůj oficiální stánek na Rétromobilu letos už potřetí. Legendární rallyová stotřicítka RS byla ozdobou stánku a poukázala na úspěchy Fabie S2000 v rallye seriálu IRC. Společnost dělaly krásnému kupátku dva formulové unikáty z muzea Škody.

Bílá formule F3 (typ 992) z roku 1963, známá také jako Junior, vznikla ve třech kusech. Litrový čtyřválec ze Škody 1000 MB silou 76 koní rozjel čtyřmetrákový monopost až na rychlost 210 kilometrů za hodinu.

Expozice Škody na výstavě Rétromobile 2013

Třetí škodováckou hvězdou byla červená placka (typ 720), která je o necelých deset let mladší, tu znají návštěvníci škodováckého muzea v Mladé Boleslavi.

Dvoumístný spider B5 z roku 1972 má vzadu uložený čtyřválec o objemu 1,5 litru, osazený dvěma dvojitými karburátory Weber. Pětistupňová převodovka z Tatry 603 přenáší na zadní kola výkon 110 kW. Placatý speciál s délkou 365 cm, určený pro závody na okruzích a do vrchu, se rozjede až na 220 km/h.





Nejčtenější

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda představí do roku 2025 pět elektroaut, Vision E bude první

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, která zde prodá nejvíce svých vozů. Na autosalon v Šanghaji...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.