Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Prohlédněte si unikátní český roadster

aktualizováno 
Pokud máte rádi automobilové rarity a k tomu navíc ryze českého původu, měli byste pořádně zbystřit. Ve Vysokém Mýtě se tento víkend objevila Škoda 440 Karosa. Je to ojedinělý roadster, který málem zmizel v propadlišti dějin.

Škoda 440 Karosa | foto: Petr Broulík, 5plus2.cz

Fotogalerie

Škoda 440 Karosa z roku 1956 je prototyp vyrobený ve Vysokém Mýtě, který se však později nevyráběl. Světlo světa spatřil jediný exemplář, se kterým jezdil ředitel Karosy.

Ten s tímto unikátem v roce 1960 v Praze boural a původně se rozhodlo, že auto sešrotují a půjde do stoupy. Nicméně jeden z otců Š 440, konstruktér Josef Nalezenec, se domluvil s ředitelem Karosy, že nabourané auto odkoupí.

O vzácný automobil přišel Josef Nalezenec na počátku 70. let. Vůz vystřídal dva majitele a nakonec skončil mezi vraky na zahradě jednoho z domů v Pardubicích.

Škoda 440 Karosa

Vdovu po původním majiteli přesvědčili až dva noví majitelé, kteří se rozhodli vůz zrenovovat. Vůz později koupil Pavel Kalina z Hradce Králové a po generálce celého podvozku se objevuje v nově otevřeném Muzeu karosářství ve Vysokém Mýtě. Celý příběh unikátního vozu si můžete přečíst zde.

Škoda 440 Karosa

Technické parametry

Dvoudveřový 2+2místný roadster, motor vpředu a pohon zadních kol. Zážehový, kapalinou chlazený řadový čtyřválec (R4), rozvod OHV, objem 1 089 cm³, vrtání 68,0 mm, zdvih 75,0 mm, komprese 7,0, dva ventily/válec, karburátor Jikov, bez přeplňování, výkon 29 kW (40 koní) při 4 200 ot/min, točivý moment 70 Nm při 2 800 ot/min, mechanická čtyřstupňová převodovka, rozvor náprav 2 400 mm, rozchod kol 1 210/1 250 mm, vnější rozměry: délka 4 070 mm, šířka 1 600 mm, výška 1 320 mm, hmotnost 850 kg, maximální rychlost 120 km/h.

zdroj: auta5p.eu

Autor:




Nejčtenější

Falešné Ferrari
VIDEO: Španělé odhalili dílnu na falešná ferrari

Španělská policie odhalila dílnu, která vyráběla padělky italských supersportů. Na pohled vcelku povedené kopie karoserií ferrari a lamborghini měly v útrobách...  celý článek

Projeli jsme padesátiletou motorku JAWA 250 Junior
Zážitek na celý život: zkusili jsme legendární Jawu Junák na okruhu

Letos slaví motocykl JAWA Junák, neboli JAWA 250 Junior, výročí 50 let. Vznikl v době, kdy se tato tradiční česká značka snažila držet krok se světovou...  celý článek

Autobaterie
Tahák do auta: zapojení startovacích kabelů

Nízké teploty znamenají vyšší zátěž pro autobaterii. Ta se při krátké cestě městem nestihne pořádně dobít a problém je na světě. Jak byste měli správně oživit...  celý článek

Trabanty se do Československa oficiálně přestaly dovážet v polovině osmdesátých...
Otec trabantu: Co jsme měli dělat, když jsme neměli plech?

Winfried Sonntag začínal před válkou u Horchu, nakonec skončil jako zastupující šéf celého východoněmeckého autoprůmyslu. Pro německý Zeit vzpomínal nejen na...  celý článek

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.