Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Prohlédněte si unikátní český roadster

aktualizováno 
Pokud máte rádi automobilové rarity a k tomu navíc ryze českého původu, měli byste pořádně zbystřit. Ve Vysokém Mýtě se tento víkend objevila Škoda 440 Karosa. Je to ojedinělý roadster, který málem zmizel v propadlišti dějin.

Škoda 440 Karosa | foto: Petr Broulík, 5plus2.cz

Fotogalerie

Škoda 440 Karosa z roku 1956 je prototyp vyrobený ve Vysokém Mýtě, který se však později nevyráběl. Světlo světa spatřil jediný exemplář, se kterým jezdil ředitel Karosy.

Ten s tímto unikátem v roce 1960 v Praze boural a původně se rozhodlo, že auto sešrotují a půjde do stoupy. Nicméně jeden z otců Š 440, konstruktér Josef Nalezenec, se domluvil s ředitelem Karosy, že nabourané auto odkoupí.

O vzácný automobil přišel Josef Nalezenec na počátku 70. let. Vůz vystřídal dva majitele a nakonec skončil mezi vraky na zahradě jednoho z domů v Pardubicích.

Škoda 440 Karosa

Vdovu po původním majiteli přesvědčili až dva noví majitelé, kteří se rozhodli vůz zrenovovat. Vůz později koupil Pavel Kalina z Hradce Králové a po generálce celého podvozku se objevuje v nově otevřeném Muzeu karosářství ve Vysokém Mýtě. Celý příběh unikátního vozu si můžete přečíst zde.

Škoda 440 Karosa

Technické parametry

Dvoudveřový 2+2místný roadster, motor vpředu a pohon zadních kol. Zážehový, kapalinou chlazený řadový čtyřválec (R4), rozvod OHV, objem 1 089 cm³, vrtání 68,0 mm, zdvih 75,0 mm, komprese 7,0, dva ventily/válec, karburátor Jikov, bez přeplňování, výkon 29 kW (40 koní) při 4 200 ot/min, točivý moment 70 Nm při 2 800 ot/min, mechanická čtyřstupňová převodovka, rozvor náprav 2 400 mm, rozchod kol 1 210/1 250 mm, vnější rozměry: délka 4 070 mm, šířka 1 600 mm, výška 1 320 mm, hmotnost 850 kg, maximální rychlost 120 km/h.

zdroj: auta5p.eu

Autor:




Nejčtenější

Ještě kožený volant. Po nasazení airbagu zbývá zacvaknout středový kryt
Ukliďte si v autě, volant je špinavější než záchodové prkénko

Obecně se ví, že interiér vozu není zrovna nejčistší místo, ve kterém se pohybujeme. Nová studie specialistů čištění aut to potvrzuje. Automobil je zamořený...  celý článek

Tank Praga LT vz. 38
OBRAZEM: Hvězdou pražského srazu autoveteránů byl tank

Veteráni, dobové kostýmy, hudba, četníci a k tomu dokonce tank, takový byl XI. ročník srazu a výstavy historických vozidel, který se konal o víkendu v...  celý článek

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Triumph Bonneville Street Cup
Žlutý sršeň Triumph Street Cup ponouká k lumpárnám

Tradiční výrobce motocyklů z Velké Británie poslal do světa další hodně nabroušený café-racer. Triumph Street Cup je jedním ze strojů rozvinuté rodiny mašin se...  celý článek

BMW Řada 1 120 D AT/...
BMW Řada 1 120 D AT/...

r.v. 2010, naj. 99 000 km, diesel
389 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.