Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Prohlédněte si unikátní český roadster

aktualizováno 
Pokud máte rádi automobilové rarity a k tomu navíc ryze českého původu, měli byste pořádně zbystřit. Ve Vysokém Mýtě se tento víkend objevila Škoda 440 Karosa. Je to ojedinělý roadster, který málem zmizel v propadlišti dějin.

Škoda 440 Karosa | foto: Petr Broulík, 5plus2.cz

Fotogalerie

Škoda 440 Karosa z roku 1956 je prototyp vyrobený ve Vysokém Mýtě, který se však později nevyráběl. Světlo světa spatřil jediný exemplář, se kterým jezdil ředitel Karosy.

Ten s tímto unikátem v roce 1960 v Praze boural a původně se rozhodlo, že auto sešrotují a půjde do stoupy. Nicméně jeden z otců Š 440, konstruktér Josef Nalezenec, se domluvil s ředitelem Karosy, že nabourané auto odkoupí.

O vzácný automobil přišel Josef Nalezenec na počátku 70. let. Vůz vystřídal dva majitele a nakonec skončil mezi vraky na zahradě jednoho z domů v Pardubicích.

Škoda 440 Karosa

Vdovu po původním majiteli přesvědčili až dva noví majitelé, kteří se rozhodli vůz zrenovovat. Vůz později koupil Pavel Kalina z Hradce Králové a po generálce celého podvozku se objevuje v nově otevřeném Muzeu karosářství ve Vysokém Mýtě. Celý příběh unikátního vozu si můžete přečíst zde.

Škoda 440 Karosa

Technické parametry

Dvoudveřový 2+2místný roadster, motor vpředu a pohon zadních kol. Zážehový, kapalinou chlazený řadový čtyřválec (R4), rozvod OHV, objem 1 089 cm³, vrtání 68,0 mm, zdvih 75,0 mm, komprese 7,0, dva ventily/válec, karburátor Jikov, bez přeplňování, výkon 29 kW (40 koní) při 4 200 ot/min, točivý moment 70 Nm při 2 800 ot/min, mechanická čtyřstupňová převodovka, rozvor náprav 2 400 mm, rozchod kol 1 210/1 250 mm, vnější rozměry: délka 4 070 mm, šířka 1 600 mm, výška 1 320 mm, hmotnost 850 kg, maximální rychlost 120 km/h.

zdroj: auta5p.eu

Autor:




Nejčtenější

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Toyota Yaris
Pokrok v mezích potřeby. Nová Toyota Yaris kašle na downsizing

Yaris je čtvrté nejprodávanější malé auto v Evropě, to v kusech znamená 200 tisíc aut ročně. Známý a oblíbený model tvoří čtvrtinu prodejů Toyoty v Evropě. Teď...  celý článek

Sraz Volkswagenů Brouk na pražském Vítkově
Praha plná brouků. Budou sprintovat i plavat

Už pošestnácté bude jarní víkend v Praze patřit nejslavnějšímu autu světa. Broučí sraz bude opět náramná podívaná. Tradičním vrcholem bude sprinterské klání....  celý článek

Lancia Delta HF Integrale
Voltovy lancie v Česku osiřely. Fanatik legend rally tragicky zemřel

Postavou nevelký, soutěžáckým srdcem však velikán mezi nadšenci do světa rally a milovníky italské produkce zvláště. Na pohled nenápadný kouzelný dědeček, ve...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
ANALÝZA: Čína je náš druhý domov, říkají světové automobilky.

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Přitočí se ke mně nenápadný chlapík a chce si povídat: „Jsem Leo Cai, odkud jsi? Já jsem partner Volkswagenu tady v Číně,“ podává mi ruku a pak vizitku. „Máme...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.