Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Škoda ukázala nové SUV, zatím v maskáčích

  11:41aktualizováno  11:41
Mladoboleslavská automobilka letos slaví pětadvacet let od převzetí koncernem Volkswagen. Na slavnosti konané v muzeu značky ukázala publiku nakrátko svůj připravovaný model. Velké až sedmimístné SUV s prozatimním názvem A Plus se představí na autosalonu v Paříží koncem září.

Částečně maskovaný prototyp nové Škody přivezl na pódium Berhnarda Maiera, šéfa značky. Ten potvrdil, že se nový model představí letos na podzim.

Podobu sedmého modelu české značky velmi blízce ukazuje koncept VisionS, který se představil před měsícem na autosalonu v Ženevě. Nové SUV bude s délkou 4,7 metru, rozvorem 2,79, šířkou 1,91 a výškou 1,68 metru a kufrem o objemu 680 litrů výrazně větší než dosud jediný SUV model, Škoda Yeti. Zároveň bude první škodovkou se třemi řadami sedadel.

Fotogalerie

Vůz je postavený na základě modulární platformy (MQB) určené pro vozy s motorem vepředu a pohonem předních, nebo všech kol (haldex), kterou využívají i další modely Škody a koncernu Volkswagen. Stejný technický základ má octavia se superbem.

Podle informací iDNES.cz už má Škodovka vybrané definitivní jméno modelu, prozatím se spekuluje o jménu Kodiaq. Ceny by se podle prvních odhadů měly pohybovat na úrovni Škody Superb, které u provedení sedan (liftback) startují na 615 tisících korun, kombík je o třicet tisíc dražší. První exempláře sedmého modelu Škody pro Evropu vyrazí na české cesty na přelomu letošního a následujícího roku.





Nejčtenější

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Ilustrační snímek
K moři po vlastní ose? Cesta v noci je lepší, ale jen pro odpočaté

Za pár dní startuje sezóna dovolených a tisíce Čechů se vydají po vlastní ose autem k moři. Vloni vyjeli Češi na 5 552 000 soukromých zahraničních cest. Na...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.