Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Auto dokončuje vývoj motoru na bázi benzinu a alkoholu

  16:42aktualizováno  16:42
Automobilka Škoda Auto dokončuje vývoj motoru na alternativní pohon v podobě směsi benzinu a alkoholu.
Škoda Auto, Roomster

Škoda Auto, Roomster | foto: Ondřej Littera

Měla by jej začít nabízet začátkem příštího roku a začne jej dodávat zatím na švédský trh, kde jsou pro takové alternativy vhodné podmínky.

Připravuje i motory na zemní plyn, ale jejich vývoj potrvá ještě minimálně rok. Novinářům to dnes řekl člen představenstva zodpovědný za technický vývoj Harald Ludanek.

Motory na paliva s příměsí alkoholu mají podle něho šanci na úspěch především v zemích, kde lze alkohol vyrábět z obnovitelných zdrojů, jako je vodní či sluneční energie či při pálení slámy z cukrové třtiny jako například v Brazílii. Tento agregát proto podle Ludanka zůstane vyhrazen zřejmě jen pro několik zemí.

Automobily s motory na bioetanol vyrábí například automobilka Ford, ale také Volvo, Fiat, Saab či Volkswagen. Na alkohol či jeho kombinaci s benzinem tak jezdí například Ford Focus nebo Volvo S50. V Evropě se tyto vozy uplatňují právě ve Švédsku, kde je bioetanol k dostání u více než 300 čerpacích stanic za cenu o čtvrtinu nižší než benzin.

Ostatní evropské země zvažují spíše cestu přidávání malého množství biolihu do benzinu. EU požaduje, aby se v roce 2010 na celkové spotřebě pohonných hmot regenerativní paliva podílela 5,75 procenta.

Zavádění motorů na zemní plyn bude podle Ludanka záležet i na zájmu trhu, hospodárnosti celého projektu i například kvalitní síti patřičně vybavených čerpacích stanic v tuzemsku.

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.