Škoda Auto má už 54 % tuzemského trhu

Škoda Auto prodala za deset měsíců letošního roku na domácím trhu 67.242 osobních automobilů, což je o pět tisíc vozů více než ve stejném období loni. Tržní podíl zvýšila na 53,4 z 51 procent. Řekl to mluvčí automobilky Milan Smutný. Ohradil se tak proti informacím v tisku, kde byla zaměněna celková hodnota tržního podílu s aktuální hodnotou za říjen. Nadpoloviční podíl na tuzemském trhu Škoda Auto podle Smutného udržela letos po celý rok s výjimkou července (49,6 procenta) a října (46,4 procenta).

Za prvních deset měsíců podle Smutného konkurence prodala o tisíc osobních vozů méně než ve stejném období loňského roku a celý nárůst trhu zhruba o čtyři tisíce vozů byl způsoben právě vyšším prodejem značky Škoda.


"Vzhledem k neexistenci oficiální statistiky prodejů jednotlivých značek na úrovni státní správy a ke kumulování akcí konkurenčních značek na podporu prodeje do konkrétních týdnů jsou dílčí měsíční výsledky zavádějící a tržní podíl lze hodnotit pouze v delším časovém úseku," uvedl Smutný.