Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Auto: Výroba modelů v menších sériích je zatím jen teorie

  17:34aktualizováno  17:34
Možnost, že by automobilka Škoda Auto do budoucna vyráběla kromě vozů svých značek i jiné modely v menších sériích, je podle mluvčího firmy Milana Smutného zatím pouze teoretická. Tato vize, kterou nastínil ve středečním tisku šéf vývoje koncernu Volkswagen Wilfried Bockelmann, je jen obecná a platí pro všechny značky koncernu. Není dosud konkrétně rozpracována s vedením Škody Auto, řekl Smutný.

Podle Bockelmanna je potřeba na trhu hledat mezery a je proto možné, že Škoda Auto už nebude vyrábět jen škodovky, ale třeba i nové modely Volkswagen. Smutný uvedl, že tato vize je rozumná, ale s jejím uplatněním nelze zřejmě počítat v nejbližší době. 

Automobilka v současné době vyrábí prakticky na vrcholu kapacitních možností Škodu Fabii a Octavii a rozjíždí naplno i výrobu nového modelu Škoda Superb. Případné další modely v menších sériích by si podle Smutného vyžádaly další investice. 

"Zatím nejmenší kapacita, která umožní návrat nákladů, je 35.000 až 40.000 kusů, kterou nyní máme v Kvasinách," řekl mluvčí. Další vývoj ale podle něho bude jednoznačně určovat  situace na trhu.

Škoda Auto loni vyrobila a prodala 462.321 vozů, což bylo o 6,2 procenta více než v roce 2001. Letos plánuje prodat zhruba stejný počet vozů s největším důrazem na fabii a octavii, prodej superbů by měl dosáhnout asi 20.000 kusů.  Automobilka již připravuje nástupce octavie, ale s jeho uvedením na trh je zřejmě možné počítat až v roce 2003. Tyto informace ovšem firma dosud tají.

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.