Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda veze do Frankfurtu superba dietáře, roomster musí počkat

  11:43aktualizováno  11:43
Hlavní hvězdou expozice Škody na nadcházejícím mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu bude Superb ve verzi GreenLine, která má podle tabulek ujet na jednu nádrž až 1 780 km. Čekání na novou generaci roomstera se podle nových zpráv prodlouží.

Škoda Superb GreenLine | foto: Škoda

Podle informací britského magazínu Autoexpress se uvedení nové Škody Roomster odkládá na příští rok. Uvedení druhé, více dodávkovité generace modelu se čekalo letos. AutoExpress přidává informaci, že jednou z variant představení modelu měl být malý říjnový autosalon ve slovenské Nitře. Což naznačuje, že nový roomster bude pro značku spíše okrajovým modelem pro doplnění portfolia.

Nakonec se tedy roomster představí až příští rok. Má to být kvůli úpravě strategie v rámci koncernu VW, do kterého Škoda patří. Nový roomster totiž bude dvojčetem nového Volkswagenu Caddy. Je to kvůli úspoře nákladů, vývoj nového svébytného roomstera by se při odhadovaných prodejích modelu nevyplatil. Caddy se představil letos a teď vstupuje do prodeje. Odsunutí představení roomsteru má tak podle spekulací volkswagenu nechat více prostoru pro rozběh prodejů.

Špionážní fotky nástupce Škody Roomster
Špionážní fotky nástupce Škody Roomster

Špionážní fotky nového roomsteru

Oba vozy se budou vyrábět společně v polské Poznani. Podle AutoExpressu bude Škoda nabízet roomster jen na některých evropských trzích, nebude k mání například v Británii.

Superb plus něco?

Na frankfurtský autosalon, který startuje v půlce září, si Škoda připravila dvě nové verze své vlajkové lodi. Třetí generace superbu dorazí v úsporném provedení GreenLine a podle zatím neoficiálních informací také ve sportovním kabátu. Nepůjde ovšem o klasickou verzi RS, známou třeba z octavie, úpravy budou pouze vizuální.

Autosalon Frankfurt 2015

Nabízí se ještě spekulace, zda do Frankfurtu Škoda nechystá překvapení v podobě konceptu. Vzhledem k tomu, že se ještě letos těsně před koncem roku má představit nové velké SUV, mohla by česká značka naznačit jeho vzhled (více čtěte zde). Stejně to už v minulosti udělala s rapidem a superbem.

Dietář

Superb GreenLine se jako hlavní novinka podzimu představí v provedení liftback i combi, které vlastně bude mít ve Frankfurtu autosalonovou premiéru. Pod kapotu dostal turbodiesel 1,6 TDI s výkonem 88 kW spřažený s šestistupňovým manuálem.

Fotogalerie

Na jedno natankování nádrže (66 l nafty) má Superb GreenLine maximální tabulkový dojezd více než 1 780 km. Podle oficiálního měření (které má ale daleko k reálnému provozu) má mít spotřebu 3,7 litru nafty na 100 km. Nová verze je zaměřena především na trhy citlivé na úroveň emisí CO2, některé státy podle nich vypočítávají daňové zatížení majitelů aut. Superb s hodnotou 95 gramů CO2 na kilometr také přispívá ke snižování emisí modelové řady značky. Automobilky totiž musí za nadlimitní emise vypočítané z průměru své „flotily“ platit pokuty.

Motor 1,6 TDI je stejně jako ve všech ostatních superbech sériově vybaven systémem start-stop a rekuperací brzdné energie. Verze GreenLine má navíc ještě delší převodové stupně a systém SCR (Selective Catalytic Reduction/selektivní katalytická redukce), který odlučuje emise dusíku pomocí vodného roztoku močoviny (redukční činidlo AdBlue – je synteticky vyrobený 32,5procentní roztok čisté močoviny a demineralizované vody). Klasické provedení 1,6 TDI tento systém nemá, SCR mají jen verze s dvoulitrovým TDI.

GreenLine má také aerodynamické úpravy karoserie, podvozku a podlahy. Podvozek je o oproti standardnímu Superbu o 15 mm snížený. Liftback i kombík také dostaly křidélko na víko kufru. Sériově dodávaná šestnáctipalcová kola (volitelně sedmnáctipalcová) jsou osazena pneumatikami se sníženým valivým odporem.

Varianta GreenLine bude v nabídce pro výbavové verze Active, Ambition a Style.







Nejčtenější

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Renault-Nissan vyměnil šéfa vývoje motorů. Čeká velký problém s diesely

Philippe Brunet je nový šéf vývoje motorů aliance Renault-Nissan. Ta zpráva na pohled moc zajímavá není, ale informace ze zákulisí odhalují velmi zajímavé...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Evropa popotahuje Česko za laxnost při trestání VW za dieselgate

Evropská komise oznámila, že otevře řízení pro nesplnění povinnosti proti sedmi členským státům v souvislosti s kauzou dieselgate, mezi hříšníky je i Česká...  celý článek

Porsche Macan Turbo
Úřady zkoumají, zda Porsche nepodvádělo s emisemi

Německé úřady vyšetřují, zda výrobce sportovních aut Porsche nepoužíval software manipulující s výsledky měření emisí výfukových plynů. Oznámil to Spolkový...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.