Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda bude poprvé vyrábět diesely, chystají se nové silné 1,2

  17:31aktualizováno  17:31
Výroba motorů v mladoboleslavské Škodě Auto podstatně vzroste a do výroby se dostanou další typy. Uvádí to týdeník Ekonom v čísle, které vyjde ve čtvrtek.

Ilustrační foto | foto: Ondřej LitteraMF DNES

Zatímco nyní firma vyrábí základní tříválcové motory pro malá auta, jako je Fabia, tentokrát půjde o špičkové agregáty využitelné ve vozech kategorie Octavia. Část motorů budou odebírat také ostatní značky koncernu VW.

Příprava nové výroby má být zahájena co nejrychleji, v roce 2009 by podle ekonomického týdeníku mohla jet sériová výroba.

Podle neoficiálních informací by mohlo jít o dva typy motorů, jeden zážehový a druhý vznětový. Pokud jde o diesel, jeho případná montáž by patrně začala později a má být utajena do poslední chvíle. Šlo by totiž o historický průlom - Škoda dosud vždy odebírala naftové motory z jiných závodů skupiny VW, uvedl Ekonom.

Technické parametry nových motorů nejsou známy. Podle všeho má jít o čtyřválce s relativně nízkým objemem, které budou mít díky vyspělé technologii stejný výkon jako současné motory s podstatně větším objemem válců.

V případě benzinového motoru se mluví o 1,2 litru; agregát by dosahoval lepších parametrů než současné motory o objemu 1,6 litru.

Podle nepotvrzených informací by nové motory měly dostat přeplňování. Turbomotor 1,2 litru by se údajně měl stát základním motorem pro koncernového příbuzného škodovek VW Passat.

Za snižováním objemu motorů stojí úsilí výrobců o snižování emisí. Evropská unie chce zavést přísné emisní limity. Návrh Evropské komise, která chce do roku 2012 snížit emise kysličníku uhličitého u automobilů až na úroveň 120 gramů na kilometr, je podle mnohých výrobců nerealistický.

V případě eventuálního dieselového motoru Ekonom připomíná zprávu časopisu Automobilwoche, podle níž se má ve škodovkách objevit čtyřválec o objemu 1,6 litru se systémem Common Rail.

Letos Škoda vyrobí asi 250 000 motorů, v budoucnu by jich měl být dvojnásobek.

Autoři: ,




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.