Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda by ráda korunu rychle pohřbila

  12:00aktualizováno  12:00
Nejvýznamnější tuzemský exportér by uvítal vstup země do Evropské unie a zavedení jednotné evropské měny co nejdříve. Podle mluvčího firmy Milana Smutného by se tím pro firmu snížila ekonomická rizika spojená především s příliš silnou korunou. Na tu si škodováci stěžují nejvíce.

Tento týden varoval Čechy před silným kurzem měny i předseda dozorčí rady mladoboleslavské automobilky Detlef Wittig. "V důsledku posilování koruny je pro výrobce, jako je škodovka, leckdy levnější dovážet součástky ze zahraničí, než je
kupovat od místních firem," uvedl Wittig. "Z hlediska české ekonomiky je silná koruna jednoznačně záporným faktorem. Pokud jde o budoucnost českého hospodářství, je to velmi kritický problém a příslušná místa by se měla pokusit jej řešit," dodal.

Vztek šéfů automobilky je oprávněný, vždyť v loňském roce firma vyvezla 82 procent produkce. Výsledek je úspěchem, jelikož se škodováci museli potýkat za poslední rok s devítiprocentním posílením koruny vůči euru.

"Tohoto výsledku bychom nemohli docílit, kdyby jsme již dnes nesplňovali základní standardy EU," zdůrazňuje připravenost na vstup do Unie tiskový mluvčí. Škoda Auto loni jako první automobilka z koncernu Volkswagen získala certifikát kvality a ekologie ISO 9001 (2000) a ISO 14001.

Situací v Evropské unii se zabývají ve firmě marketingoví pracovníci. Zároveň Škoda Auto využívá služeb koncernu Volkswagen, který má v Bruselu přímé zastoupení. Pracovníky, kteří by se výhradně zabývali otázkami Evropské unie, automobilka nemá. Má ale manažery, kteří mají v popisu práce naplňování norem v oblasti financí, certifikátů, ekologie i zaměstnanosti.

Připravenost na tvrdé podmínky evropského trhu potvrzuje i to, že nejméně jeden světový jazyk ovládá ve firmě přibližně čtvrtina z celkového počtu 24 tisíc zaměstnanců. Dalších 1800 lidí v současnosti navštěvuje firemní jazykové kursy.

Škoda Auto loni zvýšila celosvětový prodej vozidel o 6,2 procenta na 462.321 vozů. Výsledky finančního hospodaření zatím nejsou známy, firma je oznámí ve čtvrtek na tiskové konferenci.

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.