Tento nejúspěšnější model škodovky, „starší octavia“, se vyrábí 14 let. Automobilka už chystá náhradu. Bude se jmenovat Škoda Popular?

Tento nejúspěšnější model škodovky, „starší octavia“, se vyrábí 14 let. Automobilka už chystá náhradu. Bude se jmenovat Škoda Popular? | foto: Škoda

Škoda chystá auto větší než fabia a levnější než octavia

  • 218
Automobilka Škoda chystá nové auto pro lidi, kteří chtějí relativně velký vůz, ale nechtějí za něj dát tolik peněz, kolik stojí nový model octavie. Auto by mělo nahradit starší model Octavia Tour, který se nyní prodává souběžně s tím novým. "Pracujeme na jeho následníkovi," potvrdil šéf Škoda Auto Reinhard Jung. Starší octavia je nejúspěšnějším vozem v historii firmy – vyrábí se už 14 let.

Jak bude přísně utajovaný vůz vypadat? "Je to auto, které bude trošku menší než současná octavia. Bude mít slabší motory, jinou výbavu. Chceme mu dát atraktivní cenu, stejně jako má Octavia Tour. Design bude úplně nový," poodhalil Jung některé detaily. Jak se auto bude jmenovat, však neprozradil. Pokud by Škoda chtěla zalovit ve své historii, stejně jako to udělala u superbu, favoritu nebo octavie, jedno jméno se docela nabízí – a to Škoda Popular.
Automobilka tají i to, kdy s novým vozem vyjede. "Až bude následník hotový, skončíme s tourem," uvedl Jung.

Podle všeho by to mělo být už příští rok. "Vzhledem k situaci na trhu bude muset ke konci roku 2010 výroba skončit," řekl člen představenstva Reinhard Fleger v týdeníku Škodovácký odborář.

Škodovka příští rok obmění vzhled vozů roomster a¬fabia. Nepůjde však o zásadní proměny, jen o takzvaný facelift. Při něm se většinou mění hlavně přední maska.

Podle zdrojů MF DNES by měla oba předělané modely ukázat příští rok na jaře v Ženevě. Šéf Škody Auto Reinhard Jung potvrdil, že změny u obou aut firma chystá, ale neřekl, zda i v designu. "Hodně se zaměříme na technologie, například na spotřebu či emise. Také chceme více prozkoumat pohony na plyn," řekl MF DNES.

Ještě letos začne prodávat Škodovka model Octavia na LPG. I¬přes čím dál větší průzkum alternativních pohonů však zůstane Škoda hlavně u benzinu a nafty. "U nich chceme dál zlepšovat výkony, například motory s menším obsahem, ale dobrým výkonem," dodal Jung. Na hybridní škodu si zákazníci podle něj musí počkat nejméně do roku 2013.

Čekat bude i továrna ve Vrchlabí. Ne na hybridní auto, ale na levného nástupce starší generace octavie. Její výroba pod označením Tour skončí už příští rok. Ve Vrchlabí měli původně vyrábět od roku 2011 malé koncernové vozy Up, ty však nakonec budou dělat Slováci v Bratislavě. Závod ve Vrchlabí tak nemá jasnou náplň, co vše bude vyrábět. "Následníka modelu Tour budeme vyrábět stále ve Vrchlabí. Tamější závod rozhodně udržíme," slibuje Jung.

Tour končí i proto, že v posledních měsících prodeje hluboko klesly. Vůz se prodával hlavně na Východě, kde ale poptávka po autech klesla v Evropě celkově nejvíce.