Šéf představenstva Škoda Auto Winfried Vahland představil 19. dubna v předvečer...

Šéf představenstva Škoda Auto Winfried Vahland představil 19. dubna v předvečer zahájení mezinárodního autosalonu v Pekingu Číně novou Škodu Octavii. | foto: ČTK

Nový superb se představí v březnu 2015 v Ženevě

  • 8
Peking (Od zpravodaje iDNES.cz) - Nová generace nejvyššího modelu mladoboleslavské automobilky se oficiálně představí příští rok na autosalonu v Ženevě, který otevírá brány vždy první březnový týden. V předvečer otevření pekingského autosalonu to prozradil šéf mladoboleslavské značky Winfried Vahland.

Třetí generace Škody Superb se představí v příštím roce. Dorazit mají opět dvě karosářské varianty: sedan (nebo spíše liftback s velkým víkem kufru) a kombík. Nová manažerská škodovka má dostat odvážnější tvary. Podle informací ze zákulisí ale přijde provedení s tříprostorovou karoserií (sedan) o zajímavě řešené víko kufru s dvěma možnostmi otevření (twindoor).

Škoda Auto na pekingském autosalonu představí v čínské premiéře třetí generaci octavie. Podle Vahlanda je to stěžejní model značky. Pro čínský trh designéři obohatili vzhled o chromové doplňky. Šéf automobilky pro česká media uvedl, že se pro Čínu nechystá provedení s prodlouženým rozvorem.

"Octavia je v této podobě prostorná dostatečně," vysvětlil. Takové verze nabízejí díky vysoké poptávce automobilky na čínském trhu stále častěji. Podle Vahlanda nedorazí do Číny ani kombíkové provedení. Na tamním trhu Škoda nabízí v tomto provedení jen model superb. Ve vozovém parku Číňanů ovšem převládají sedany.

V uplynulých dnech Škoda uvedla na čínský trh hatchbackovou podobu rapidu, verzi Spaceback. Na pekingský autosalon Škoda nedovezla koncept Vision C, který byl před měsícem a půl jednou z hvězd ženevského autosalonu. Vahland to vysvětluje tak, že značka chce upoutat pozornost hlavně na novou octavii.

Zopakoval ale, že čtyřdveřové kupé Vision C naznačuje designové pojetí nové fabie, která se představí letos, a superbu. "Hlavně podobu superbu," dodal v Pekingu Vahland. To slibuje, že by se podoba nové generace vlajkové lodi nemusela od výrazně tvarovaného konceptu příliš vzdálit.

Jméno Snowman není vůbec jisté

Šéf české značky ještě naznačil, že Škoda intenzivně pracuje na velkém SUV, které se má zařadit v nabídce automobilky nad model Yeti. "Jsme kousíček od konečného potvrzení. Chybí jen málo," řekl. Vývojáři a designéři nyní pracují na prototypech SUV.

Jméno Snowman, o kterém se pro nový mohutný model spekuluje, je podle Vahlanda výmyslem médií. "Ale je to hezký pracovní název," dodal pobaveně. Prozradil ale, že i název yeti byl u úspěšného modelu značky, který se v Číně nabízí i v prodlouženém provedení, původně pouze pracovní.

Koncern Volkswagen, který značku Škoda vlastní, v loňském roce prodal v Číně 3,3 milionu aut. Z toho bylo necelých 230 tisíc škodovek. V Číně se v loňském roce prodalo přes dvacet milionů aut.