Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

  11:00aktualizováno  11:00
Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče, nárazníky, mlhové světlomety a zadní svítilny. Úpravy jsou ovšem jen mírné. Pod kapotou zůstávají atmosferické litrové tříválce.

Citigo dostává do ceníku novou barvu, jmenuje se zelená kiwi. | foto: Škoda Auto

Malá škodovka, vyráběná v bratislavské továrně koncernu VW, zůstává v nabídce ve tří a pětidveřovém provedení. Faceliftovaná podoba bude mít premiéru na autosalonu v Ženevě začátkem března.

Díky novým nárazníkům narostlo Citigo o 34 mm do délky na 3 597 mm, ostatní míry (včetně 251lirového kufru) zůstaly zachovány. Příď designéři lehce přemodelovali. Nové jsou kapota, maska chladiče, nárazník a pozměněná mlhová světla.

Škoda Citigo
Škoda Citigo

Škoda Citigo: modré provedení ukazuje podobu před facliftem

„Přední světlomety jsou vybavené LED světlem pro denní svícení a mlhová světla mohou být volitelně vybavená Corner funkcí, s jejíž pomocí si vůz na křižovatkách osvítí prostor, do kterého řidič míří. Při rychlostech do 40 km/h při odbočování automaticky zapne pravé, nebo levé mlhové světlo,“ popisuje Štěpán Řehák ze Škody Auto.

Škoda Citigo

Záď ve vyšších výbavách vylepšují zatmavené skupinové svítilny. Pro nejvyšší výbavu Style bude možné pořídit střechu a kryty zpětných zrcátek v bílé nebo černé barvě.

Úprav se dočkal také interiér: „Sdružený přístrojový panel s tachometrem, otáčkoměrem a ukazatelem stavu paliva má nový design a je k dispozici ve dvou různých verzích,“ popisuje Řehák.

Pod kapotou zůstává vše při starém. Citigo tedy nedostalo po vzoru svého dvojčete Volkswagenu UP! (třetím identickým modelem je Seat Mii) přeplňovaný litrový benzinový tříválec TSI s výkonem 90 koní a chystá se i 115koňové GTI.

Fotogalerie

Nejmenší škodovka zůstává u provedení motoru bez turba. Agregát 1,0 MPI je k mání ve třech verzích.

Základní provedení má výkon 44 kW (60 k), výkonnější verze má o 15 koní (11 KW) více. Maximum točivého momentu je v obou případech 95 Nm. Třetí verze nese označení 1,0 G-TEC. Tříválec upravený pro bivalentní pohon má výkon 50 kW (68 k) a 90 Nm a jezdí kromě benzinu také na zemní plyn (test čtěte zde).

„Inovovaný model Citigo bude v České republice možno objednávat v průběhu měsíce dubna, první vozy dorazí k zákazníkům počátkem června 2017,“ uzavírá Štěpán Řehák.





Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.