Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

  11:00aktualizováno  11:00
Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče, nárazníky, mlhové světlomety a zadní svítilny. Úpravy jsou ovšem jen mírné. Pod kapotou zůstávají atmosferické litrové tříválce.

Citigo dostává do ceníku novou barvu, jmenuje se zelená kiwi. | foto: Škoda Auto

Malá škodovka, vyráběná v bratislavské továrně koncernu VW, zůstává v nabídce ve tří a pětidveřovém provedení. Faceliftovaná podoba bude mít premiéru na autosalonu v Ženevě začátkem března.

Díky novým nárazníkům narostlo Citigo o 34 mm do délky na 3 597 mm, ostatní míry (včetně 251lirového kufru) zůstaly zachovány. Příď designéři lehce přemodelovali. Nové jsou kapota, maska chladiče, nárazník a pozměněná mlhová světla.

Škoda Citigo
Škoda Citigo

Škoda Citigo: modré provedení ukazuje podobu před facliftem

„Přední světlomety jsou vybavené LED světlem pro denní svícení a mlhová světla mohou být volitelně vybavená Corner funkcí, s jejíž pomocí si vůz na křižovatkách osvítí prostor, do kterého řidič míří. Při rychlostech do 40 km/h při odbočování automaticky zapne pravé, nebo levé mlhové světlo,“ popisuje Štěpán Řehák ze Škody Auto.

Škoda Citigo

Záď ve vyšších výbavách vylepšují zatmavené skupinové svítilny. Pro nejvyšší výbavu Style bude možné pořídit střechu a kryty zpětných zrcátek v bílé nebo černé barvě.

Úprav se dočkal také interiér: „Sdružený přístrojový panel s tachometrem, otáčkoměrem a ukazatelem stavu paliva má nový design a je k dispozici ve dvou různých verzích,“ popisuje Řehák.

Pod kapotou zůstává vše při starém. Citigo tedy nedostalo po vzoru svého dvojčete Volkswagenu UP! (třetím identickým modelem je Seat Mii) přeplňovaný litrový benzinový tříválec TSI s výkonem 90 koní a chystá se i 115koňové GTI.

Fotogalerie

Nejmenší škodovka zůstává u provedení motoru bez turba. Agregát 1,0 MPI je k mání ve třech verzích.

Základní provedení má výkon 44 kW (60 k), výkonnější verze má o 15 koní (11 KW) více. Maximum točivého momentu je v obou případech 95 Nm. Třetí verze nese označení 1,0 G-TEC. Tříválec upravený pro bivalentní pohon má výkon 50 kW (68 k) a 90 Nm a jezdí kromě benzinu také na zemní plyn (test čtěte zde).

„Inovovaný model Citigo bude v České republice možno objednávat v průběhu měsíce dubna, první vozy dorazí k zákazníkům počátkem června 2017,“ uzavírá Štěpán Řehák.





Nejčtenější

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své jediné...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Maserati Granturismo S F1
Maserati Granturismo S F1

r.v. 2011, naj. 15 823 km, benzín
1 954 150 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.