Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citigo pro Wörthersee: škodovčí škvrně s obrovským křídlem mezi tunery

  10:30aktualizováno  11:39
Škoda se letos opět chystá na obří tuningový sraz k rakouskému jezeru Wörthersee. Ze srazu, kam se původně sjížděly hlavně volkswageny a nejraději ty ve verzích GTI, si koncern VW udělal svou parádní promenádu. Tento víkend budou výfuky pod Alpami halasit už po jedenatřicáté.

Škoda Citigo Rallye | foto: Škoda

"Svou velikostí patří tento sraz k největším a nejvýznamnějším akcím svého druhu na světě. Jako třetí největší značka koncernu Volkswagen představí také Škoda svým fanouškům modelové novinky," říká Bernd Abel ze Škody Auto. Organizátoři letošního již 31. ročníku Setkání GTI očekávají 120 000 návštěvníků.

Škoda si k Wörthersee připravila studie na základech nejmenších škodovek. Dorazí tak Citigo Rallye s velkým křídlem na zádi a "nafouklými" blatníky. Podobu rallyového dorostu odhaluje jediná uveřejněná skica.

Citigo má pět dveří

Jak jezdí malá škodovka čtěte zde

"Design modelu 'Škoda Citigo Rally' čerpá z dynamiky soutěžních vozů Škoda. Při pohledu zpředu vůz zaujme masivním předním nárazníkem a spojlerem s velkoryse pojatým nasávacím otvorem. Zádi vozu dominuje centrálně umístěna koncovka výfuku a přítlačné křídlo," popisuje bláznivý koncept stojící na osmnáctipalcových kolech Bernd Abel.

Fotogalerie

Prozatím tajný je vzhled druhého konceptu Citigo DJ Car. "Jeho záď se za B-sloupky rozšiřuje, aby uvnitř vozu vzniklo otevřené pódium pro DJ," prozrazuje Vítězslav Pelc ze Škody.

Malá obec Reifnitz se bude otřásat zvukem odladěných výfuků a výkonných zvukových aparatur. Volit se opět bude také miss srazu, která pak nafotí kalendář na příští rok.

Chybět nebudou ani oba tovární soutěžní jezdci Jan Kopecký a Juho Hänninen, kteří vyráží z Prahy ve středu s celou kolonou na spanilou jízdu do předhůří rakouských Alp

"Říká se, že nejlepší pohled na Wörthersee je ze sedadla řidiče," říká Jan Kopecký. "Proto jsem rád, že v letošním roce budu moci legendární atmosféru u jezera Wörthersee zažít osobně."

Nabroušené seaty

K Wörthersee dorazí i šest seatů, které vyšly z dílny vývojářů automobilky.

Dorazí závodní pohárové vozy Ibiza SC Trophy a Leon Super Copa a maličký mii se představí ve verzi FR. Nejdůležitější je Ibiza CUPRA Concept. Studii blízkou sériové výrobě pohání přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 132 kW (180 k).

Tuning pro mii

Originální převlek si pro tuningový sraz připravilo i dvojče citiga. Městský Seat Mii dostal červené lakování, které doplní černé doplňky na podbězích kol, upravený spoiler a černá 16" kola z lehké slitiny. Červená a černá je také v interiéru. Sportovní sedadla dostala monogram FR.

Pro závodníky

Ibiza SC Trophy vychází nyní z nové generace Ibizy a pod kapotou má motor 1,4 TSI o výkonu 132 kW (180 k) v kombinaci se 7stupňovou převodovkou DSG, kterou řidič řadí pádly pod volantem. Maximální trakci zaručuje samosvorný diferenciál. Motor má upravenou olejovou vanu, brzdová soustava byla zesílena a závodní podvozek dostal 18" kola ve výrazně rozšířených podbězích. Seat Sport nabízí Ibizu SC Trophy jako sportovní náčiní pro začínající amatérské jezdce za 31 500 eur bez daně.

Seat Leon Super Copa

Seat Leon Super Copa

Na dvojnásobek (63 000 eur bez daně) přijde Leon Super Copa. Seat vyrobil již více než 250 těchto vozů odvozených ze závodních verzí pro WTCC. Pohárový vůz je poháněn motorem 2.0 TSI z modelu Leon CUPRA R, jehož výkon byl zvýšen na 221 kW (300 k). Maximální točivý moment 340 N.m je přenášen prostřednictvím šestistupňové převodovky DSG a mechanického samosvorného diferenciálu na přední kola.





Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.