Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen bude snižovat náklady, Škoda Citigo je v ohrožení

  15:00aktualizováno  15:00
Německý koncern Volkswagen jde systematicky za cílem stát se největším výrobcem aut na světě. Kvůli nízkým výnosům ovšem musí přikročit k radikálním škrtům a racionalizaci. Mezi prvními "na ráně" může být trio z Bratislavy.

Škoda Citigo Monte Carlo | foto: Škoda Auto

Nejmenší škodovka se jako jediný v Evropě prodávaný model značky nevyrábí v Česku. Citigo vyjíždí společně s Volkswagenem Up! a Seatem Mii z bratislavské továrny koncernu VW.

Velmi povedená trojčata, která se liší jen pozměněným designem, se však neprodávají tak, jak by si vedení koncernu představovalo, píše renomovaný britský automagazín Autocar.

Může se hodit

Potřebujete nové auto a chcete si ho najít ze široké nabídky značek a modelů? Najděte si ho v klidu domova na Automodul.cz.

Volkswagenu totiž i přes růst prodejů a obratu klesají výnosy. Mainstreamové automobilky Toyota a Hyundai podle Autocaru vydělávají kolem osmi procent, Volkswagen v první polovině letošního roku klesl pod dvě procenta.

Mohou za to mimo jiné vysoké výrobní náklady. To bylo podle všeho důvodem okamžitého odvolání šéfa výroby celého koncernu Michaela Machta. Oslavovaná modulární platforma MQB pro hlavní modely s pohonem předních kol s vysokou úrovní flexibility a sdílení komponent používaná napříč koncernem totiž podle všeho nepřinesla slibovanou úsporu nákladů. Právě na její zavedení do výroby Macht dohlížel. MQB začaly značky VW používat před dvěma lety (používají ji mimo jiné VW Golf a Škoda Octavia) a Macht byl na svém místě čtyři roky, když do funkce přišel z managementu značky Porsche. Místo musel opustit po spočítání ekonomických výsledků koncernu za druhé čtvrtletí letoška.

Škrty za 140 miliard

Generální ředitel koncernu Volkswagen Martin Winterkorn chce do roku 2017 ušetřit pět miliard eur (skoro 140 miliard korun). Winterkorn podle listu Braunschweiger Zeitung uvedl, že Volkswagen musí přezkoumat náklady na všech úrovních, aby zajistil udržení ziskovosti při výrobě osobních aut (více zde).

To bude podle Autocaru znamenat konec pro málo profitabilní modely. Nástupce tak podle automagazínu nedostanou úzkoprofilové modely jako kabriolet Volkswagen Eos a sportovní kupé Scirocco. Prvního se loni prodalo 7 651, druhého 23 400 kusů. Oba jsou velmi atypické a mají jen malou zákaznickou základnu.

Podle Autocaru by se škrty mohly dotknout i trojčat z Bratislavy. Draze vyvinutá platforma pro malá auta NSF se nevyplácí, protože fabrika ročně vyrobí méně než 200 tisíc malých volkswagenů, škodovek a seatů. Původní plány byly ambicióznější.

Racionalizace se zaměří i na vysoce výdělečné značky koncernu, kterými jsou Audi a Porsche. Zrovna u Audi začíná modelová řada zastarávat. Zpoždění, které nabrala nová generace velkého SUV Q7, vykompenzovali zákazníci na čínském trhu, kde tak model nabral druhý dech. Věkovitý důležitý model A4 se snad dočká nástupce ještě letos.

Volkswagen chce v nejbližších letech vytlačit Toyotu z pozice světové jedničky v objemech prodejů. Spekulace o tom, že by si k tomu německý koncern pomohl převzetím nově vzniklého koncernu Fiat-Chrysler, obě strany odmítají (více zde).



Témata: Škoda, Volkswagen


Nejčtenější

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Další z rubriky

Koncept Škoda Yeti Xtreme na výstavě Designblok
S yetim je za pár měsíců amen. Nové SUV Škody se má jmenovat Karoq

Představení druhé generace Škody Yeti je na spadnutí. Auto, které bude dvojčetem Seatu Ateca, se světu ukáže pravděpodobně v druhé půlce léta. Do prodeje...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.