Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ze Škody Citigo bude kapesní roadster. Viděli jsme ho před dokončením

  11:00aktualizováno  11:00
Mladoboleslavská automobilka bude mít po delší době moderní kabriolet. Ale jen jediný. CitiJet vychází z produkčně nejmenšího modelu Škody a za jeho vznikem stojí tým mladých učňů. Vůz bude mít oficiální premiéru v létě na tuningovém srazu u jezera Wörthersee.

Nápad na vznik originálního auta se zrodil v hlavě Christopha-Nikolause Lercheho, který má v koncernu Volkswagen na starosti vzdělávání. Když s ním oslovil vedení odborného učiliště v Mladé Boleslavi, kde si Škoda sama vychovává učně a školí zaměstnance, setkal se s nadšeným přijetím.

"Naši učni se vzdělávají ve všech technologických procesech, se kterými se při výrobě mohou setkat, ale tady šlo o jiný přístup," říká Christoph-Nikolaus Lerche. "Naším cílem bylo, aby si učni zažili výrobu auta na vlastní kůži. Aby si ho mohli sami vytvořit a zformovat všechny jeho součásti."

Škoda CityJet

Může se hodit

Líbí se vám Škoda Citigo? Pořiďte si ji na Automodul.cz. Můžete vybírat téměř stovky vozů této značky.

Na začátku se vytvořil tým 16 učňů (mezi nimi i dvě dívky), který se setkal s šéfdesignérem Škody Jozefem Kabaňem, aby se dohodla  finální představa o podobě nového "modelu". Přes počáteční neshody byla nakonec vybrána úprava modelu Citigo do podoby kabrioletu. Jozef Kabaň pak osobně upravil počáteční návrhy studentů.

CitiJet, jak se nový vůz nakonec jmenuje, vychází z produkčního třídveřového citigo a hned na první pohled jej jasné, že je určený především pro mladé řidiče. Ze čtyřmístného vozu zmizely zadní sedačky, které nahradila výkonná třísetwattová sedmikanálová audiosoustava. "Vůz bude modře podsvícený a navíc bude mít i modré mlhovky, které budou blikat v rytmu hudby," popisuje koordinátor odborného výcviku Škoda Auto Jiří Dvorný.

Fotogalerie

Pod kapotu si studenti vybrali nejsilnější litrový tříválec ze citiga o výkonu 55 kW. Vůz bude zdobit také dvojitá koncovka výfuku. "Při návrhu interiéru vycházeli žáci z varianty Citigo Sport, některé díly si ale sami upravovali," doplňuje Jiří Dvorný.

Originální je i dvoubarevné lakování. 

Citigo roadster vznikne v jediném exempláři a svoji oficiální premiéru bude mít v květnu na tuningovém srazu u jezera Wörthersee, kde se v minulosti představil například Rapid Sport. Jak se jezdí s "vytuněným" rapidem čtěte zde.

Autor:


Témata: Škoda


Nejčtenější

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.