Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

CitiJet a Cupster: bláznivé kabriolety se šikmo řezanými okny

  14:22aktualizováno  14:22
Příští týden vyrazí na sraz GTI k rakouskému podalpskému jezeru Wörthersee Škoda CitiJet. Dvoumístný kabriolet vycházející ze nejmenšího modelu Škody tam bude mít světovou premiéru. Nezvykle řezaná okna jsou u konceptů koncernu VW v kurzu, stejné pojetí zvolili designéři u studie Seatu Ibiza kabrio.

Škoda CitiJet | foto: Škoda

CitiJet je prací žáků Středního odborného učiliště strojírenského značky Škoda. Na učňovském projektu "Azubi Car" pracovalo šestnáct studentů od listopadu 2013 pod dohledem šéfdesignéra Škody Jozefa Kabaně.

Fotogalerie

Modrobílý roadster stojící na šestnáctipalcových kolech má dvoumístnou kabinu. Pod kapotou pracuje benzinový motor 1.0 MPI o výkonu 55 kW (75 k). "Přístrojová deska je červenobíle lakovaná. Navíc je do vozu namontován speciální soundsystém o výkonu 300 wattů. LED-osvětlení interiéru reaguje na hudbu," popisuje David Haidinger ze Škody Auto.

CitiJet přišel o střechu, na místo víka kufru se dostalo originální ručně vyrobené křídlo. Nejvíc ale zaujmou šikmě seříznutá boční okna, podobné řešení představila na konceptu právě u Wörthersee Škoda už v roce 2011, tehdy to byl prototyp zelené fabie beze střechy.

Seat Ibiza Cupster

Seat Ibiza Cupster

Stejné řešení zvolili designéři Seatu u svého speciálu pro letošní sraz u Wörthersee. Ibiza letos slaví třicáté narozeniny konceptem Cupster. Pod kapotou má koncept stojící na osmnáctipalcových ráfcích 180koňovou benzinovou 1,4 TSI spojenou s dvouspojkovým automatem DSG.

Dvoumístný roadster se stejně jako citigo musí obejít beze střechy. Stavitelé také snížili čelní sklo a v souvislosti s tím také náležitě snížili posaz posádky - sedadla jsou o osm centimetrů níž než u sériového provedení.  





Nejčtenější

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Za sledování telefonu na přechodu budou na Havaji rozdávat pokutu

Pokutu 99 dolarů (2 300 Kč) budou od října rozdávat úřady v hlavním městě amerického státu Havaj chodcům, kteří budou na silničních přechodech věnovat svoji...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Další z rubriky

Unikátní vozítko PodRide
Auto, nebo kolo? Šlapací elektromobil je obojí

Má čtyři kola a elektromotor, ale šlape se na něm. Vozítko PodRide se pohybuje někde mezi autem a kolem. Vynalezl jej Švéd Mikael Kjellman a do světa by jej...  celý článek

Autonomní koncept Volkswagen Sedric
Výrobcům elektroaut budou chybět baterky. Potřebují 40 gigatováren Tesly

Téměř všechny automobilky plánují v nejbližších letech ofenzivu elektromobilů, ale ke splnění těchto plánů jaksi chybí dostatek baterií. Volkswagen přiznal, že...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.