Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

CitiJet a Cupster: bláznivé kabriolety se šikmo řezanými okny

  14:22aktualizováno  14:22
Příští týden vyrazí na sraz GTI k rakouskému podalpskému jezeru Wörthersee Škoda CitiJet. Dvoumístný kabriolet vycházející ze nejmenšího modelu Škody tam bude mít světovou premiéru. Nezvykle řezaná okna jsou u konceptů koncernu VW v kurzu, stejné pojetí zvolili designéři u studie Seatu Ibiza kabrio.

Škoda CitiJet | foto: Škoda

CitiJet je prací žáků Středního odborného učiliště strojírenského značky Škoda. Na učňovském projektu "Azubi Car" pracovalo šestnáct studentů od listopadu 2013 pod dohledem šéfdesignéra Škody Jozefa Kabaně.

Fotogalerie

Modrobílý roadster stojící na šestnáctipalcových kolech má dvoumístnou kabinu. Pod kapotou pracuje benzinový motor 1.0 MPI o výkonu 55 kW (75 k). "Přístrojová deska je červenobíle lakovaná. Navíc je do vozu namontován speciální soundsystém o výkonu 300 wattů. LED-osvětlení interiéru reaguje na hudbu," popisuje David Haidinger ze Škody Auto.

CitiJet přišel o střechu, na místo víka kufru se dostalo originální ručně vyrobené křídlo. Nejvíc ale zaujmou šikmě seříznutá boční okna, podobné řešení představila na konceptu právě u Wörthersee Škoda už v roce 2011, tehdy to byl prototyp zelené fabie beze střechy.

Seat Ibiza Cupster

Seat Ibiza Cupster

Stejné řešení zvolili designéři Seatu u svého speciálu pro letošní sraz u Wörthersee. Ibiza letos slaví třicáté narozeniny konceptem Cupster. Pod kapotou má koncept stojící na osmnáctipalcových ráfcích 180koňovou benzinovou 1,4 TSI spojenou s dvouspojkovým automatem DSG.

Dvoumístný roadster se stejně jako citigo musí obejít beze střechy. Stavitelé také snížili čelní sklo a v souvislosti s tím také náležitě snížili posaz posádky - sedadla jsou o osm centimetrů níž než u sériového provedení.  



Témata: Seat, Škoda, Škoda Auto


Nejčtenější

Kamil Holán
Český šampion přírodních okruhů: Závodění je můj život

„Strašně mě to baví,“ říká nadšeně o závodění na motorce Kamil Holán a zopakuje to několikrát. Je jedním z nejlepších českých jezdců na přírodních okruzích, to...  celý článek

Tuningový sraz v Teplicích
Od června začínají pokuty za úpravy aut, servis je musí majiteli hlásit

Od června vstoupí v platnost novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Její součástí je povinnost autoservisů oznámit majiteli při...  celý článek

Lotus 3-Eleven
Čínská automobilka Geely koupí značky Proton a Lotus

Čínský výrobce automobilů Zhejiang Geely Holding Group koupí 49,9 procenta akcií malajsijské automobilky Proton a 51 procent jejího dceřiného britského výrobce...  celý článek

Seat Ibiza
Nový Seat Ibiza je malý rozměry, ale velký kabinou i chováním

Pokud nepotřebujete prostor na kočárek a celou rodinu, můžete zůstat o patro níže a pořádně si naložit výbavou malé auto. Seat Ibiza už totiž rozhodně „malé“...  celý článek

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Argo
Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí...  celý článek

Lotus 3-Eleven
Čínská automobilka Geely koupí značky Proton a Lotus

Čínský výrobce automobilů Zhejiang Geely Holding Group koupí 49,9 procenta akcií malajsijské automobilky Proton a 51 procent jejího dceřiného britského výrobce...  celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.