CitiJet je prací žáků Středního odborného učiliště strojírenského značky Škoda. Na učňovském projektu "Azubi Car" pracovalo šestnáct studentů od listopadu 2013 pod dohledem šéfdesignéra Škody Jozefa Kabaně.
Modrobílý roadster stojící na šestnáctipalcových kolech má dvoumístnou kabinu. Pod kapotou pracuje benzinový motor 1.0 MPI o výkonu 55 kW (75 k). "Přístrojová deska je červenobíle lakovaná. Navíc je do vozu namontován speciální soundsystém o výkonu 300 wattů. LED-osvětlení interiéru reaguje na hudbu," popisuje David Haidinger ze Škody Auto.
CitiJet přišel o střechu, na místo víka kufru se dostalo originální ručně vyrobené křídlo. Nejvíc ale zaujmou šikmě seříznutá boční okna, podobné řešení představila na konceptu právě u Wörthersee Škoda už v roce 2011, tehdy to byl prototyp zelené fabie beze střechy.
Stejné řešení zvolili designéři Seatu u svého speciálu pro letošní sraz u Wörthersee. Ibiza letos slaví třicáté narozeniny konceptem Cupster. Pod kapotou má koncept stojící na osmnáctipalcových ráfcích 180koňovou benzinovou 1,4 TSI spojenou s dvouspojkovým automatem DSG.
Dvoumístný roadster se stejně jako citigo musí obejít beze střechy. Stavitelé také snížili čelní sklo a v souvislosti s tím také náležitě snížili posaz posádky - sedadla jsou o osm centimetrů níž než u sériového provedení.