Studenti z učiliště Škody postavili elektrickou buginu. Z malinkého modelu Citigo je v jejich podání zářivý plážový speciál jménem Element. Stavba veselého konceptu na zvýšeném podvozku s televizí a ledničkou v kufru a elektromotorem namísto benzinového tříválce trvala několik měsíců.
Autor: Škoda Auto
Škoda Element
Autor: pro iDNES.cz Martin Mičánek
Podvozek nejmenší škodovky v aktuální nabídce zvedli o šest centimetrů.
Autor: pro iDNES.cz Martin Mičánek
Nerozpakovali se ale zahodit dveře a uříznout střechu. Takže je z městského mrňouse plážový frajer.
Autor: Škoda Auto
Ovládání je stejné jako u většiny ostatních elektromobilů. Otočíte klíčkem v zapalování a nic se nestane. Šlápnete na plyn a auto se neslyšně rozjede.
Autor: pro iDNES.cz Martin Mičánek
Škoda Element
Autor: pro iDNES.cz Martin Mičánek
Pod kapotu studenti nastěhovali elektromotor, nabíjení z klasické 230voltové zásuvky trvá šest hodin.
Autor: pro iDNES.cz Martin Mičánek
Škoda Element
Autor: Škoda Auto
Elektromotor má ze své podstaty sílu od nízkých otáček, zrychlení okouzlí ale ještě víc; protože nic neslyšíte. Elektroauto se pohybuje dokonale tiše, element varuje chodce aspoň zvukem odvalujících se špalků pneumatik.
Autor: pro iDNES.cz Martin Mičánek
Písmeno E odkazuje na elektřinu, samotné jméno Element zase na to, že elektropohon bude v budoucnu elementárním zdrojem mobility.
Autor: pro iDNES.cz Martin Mičánek
Projekt letošního učňovského auta začal na podzim roku 2016 prvními výkresy. Od ledna 2017 pracovali nejen na papíře a v počítači, ale také v dílně.
Autor: Škoda Auto
Přístrojovka zůstala stejná jako v sériové miniškodovce, sedadla jsou upravená, pocházejí z Octavie RS.
Autor: pro iDNES.cz Martin Mičánek
Škodu Element navrhlo a postavilo 22 učňů (z toho čtyři dívky) devíti oborů za 1 500 hodin, práce na voze byla součástí jejich výuky.
Autor: Škoda Auto
Škoda Element
Autor: pro iDNES.cz Martin Mičánek
Škoda Element
Autor: Škoda Auto
Interiér musel dostat stejně zářivé doplňky, aby to hrálo s karoserií.
Autor: pro iDNES.cz Martin Mičánek
Škoda Element
Autor: Škoda Auto
Element dostal velké, tak trochu balonové pneumatiky s „písečným“ vzorkem.
Autor: pro iDNES.cz Martin Mičánek
Vrch přístrojovky navíc potáhli broušenou syntetickou kůží Alcantarou.
Autor: pro iDNES.cz Martin Mičánek
Škoda Element
Autor: pro iDNES.cz Martin Mičánek
Díly interiéru zůstaly zachovány, dostaly ale lakování.
Autor: pro iDNES.cz Martin Mičánek
Škoda Element
Autor: pro iDNES.cz Martin Mičánek
Škoda Element
Autor: pro iDNES.cz Martin Mičánek
Škoda Element
Autor: pro iDNES.cz Martin Mičánek
Škoda Element
Autor: pro iDNES.cz Martin Mičánek
Zajímavý je kufr. Byl by obrovitý, velkou část z něj ovšem ubírá lednička a na víku, které se vyklápí v pravém úhlu, je připevněná velká placatá televize.
Autor: pro iDNES.cz Martin Mičánek
Škoda Element
Autor: pro iDNES.cz Martin Mičánek
Ledničku a televizi živí solární panel na víku kufru.
Autor: pro iDNES.cz Martin Mičánek
Škoda Element
Autor: pro iDNES.cz Martin Mičánek
Volič jízdních režimů elektropohonu
Autor: pro iDNES.cz Martin Mičánek
Škoda Element
Autor: pro iDNES.cz Martin Mičánek
Do světel studenti zakomponovali LED diody.
Autor: pro iDNES.cz Martin Mičánek
Do světel studenti zakomponovali LED diody.
Autor: pro iDNES.cz Martin Mičánek
Škoda Element
Autor: pro iDNES.cz Martin Mičánek
Lednice a výkonné audio v kufru.
Autor: pro iDNES.cz Martin Mičánek
Pod kapotu studenti nastěhovali elektromotor s výkonem 60 kW (82 koní) a za sedačky akumulátory.
Autor: pro iDNES.cz Martin Mičánek
Nastupování přes vysoký práh, ve kterém musela zůstat výztuha, aby byla zachována pevnost karoserie, vyžaduje zvednou nohu výš. Anebo stoupnete na trubkové ozdobné prahy a už jste za volantem.
Autor: pro iDNES.cz Martin Mičánek
Studenti stavěli zářivou buginu v rámci výuky.
Autor: Škoda Auto