Výsledky měření v ÚSMD ukázaly, že nejlevnější fabia zrychlí z klidu na sto kilometrů v hodině o půldruhé vteřiny dřív než její dražší a papírově výkonnější sestra s padesátikilowattovým motorem. Stejně tak při akceleraci ve vyšších rychlostech je méně výkonný model hbitější než dražší vůz.
Právě slabý a žíznivý motor 1.4 o výkonu 50 kilowattů byl dosud největší slabinou fabie proti konkurenci, kterou v ostatních parametrech mladoboleslavský automobil často překonává. Vždyť oproti jiným malým vozům je nová škodovka prostornější a má jeden z nejlepších podvozků, který zaručuje jak komfort, tak bezpečnost.
Ani výbava fabie není horší, když v základní ceně nenabízí méně než konkurenti. Posilovač řízení, airbag řidiče, ve dvou směrech stavitelný volant, dostatek odkládacích míst a pohodlná sedadla - to jsou hlavní prvky výbavy, které řidič ocení. Kufr Škody Fabia je dobře přístupný, ale s 260 litry objemu představuje ve třídě jen průměr.
Více nabízí Fiat Punto (297 litrů), Škoda Felicia (272) i Opel Corsa (280), naopak o něco méně prostoru pro zavazadla má Peugeot 206 (245), Volkswagen Polo (245), Renault Clio (255), Ford Fiesta (250) i Seat Ibiza (250). Svižnější motor 1.4 (44 kW) tedy dotáhl fabii i v posledním kritizovaném ohledu na dohled konkurentů. Podle výsledků z ÚSMD dává zmíněný pohon mladoboleslavskému vozu srovnatelnou pružnost jako motor 1.2 (44 kW) Fiatu Punto nebo agregát 1.2 (44 kW) Renaultu Clio.
Za těmito vozy dosud Fabia 1.4 (50 kW) výrazně ve schopnosti pružného zrychlení zaostávala. Oproti nové a levnější verzi se její motor pomaleji vytáčel. Také měření spotřeby paliva přineslo na testovacím okruhu nejslabší fabii lepší výsledek, než na téže trase měla před časem padesátikilowattová verze: s průměrem 5,9 litru benzinu na 100 kilometrů byl model 1.4 (44 kW) o půl litru střídmější než Fabia 1.4 (50 kW). Ale zahraniční konkurence brala ještě o dalšího až půl litru paliva méně.
Čtyřiačtyřicetikilowattový motor se v testu představil jako poměrně tichý. Větší hluk pronikal do kabiny až v nejvyšších otáčkách, které však při běžné jízdě přijdou jen málokdy k uplatnění. Řazení rychlostí je tužší než u německého motoru 1.4 16V (74 kW). Nejlevnější Škodu Fabia za 259 400 korun nabízí automobilka pouze v jedné výbavě, ke které nedává možnost dokoupení nejdůležitějších doplňků, například dalších tří airbagů či ABS. Prostě stupně výbav Classic, Comfort a Elegance výrobce u nejlevnějšího modelu zcela vypustil. Ve srovnání s verzí Classic chybějí základní fabii tónovaná skla, anténa a čtyři reproduktory. Ani za příplatek se v ceníku nejlacinější fabie neobjevily boční ochranné lišty.
Měření MF DNES
Model | Škoda Fabia 1.4 (44 kW) | 1.4 (50 kW) | 1.4 (74 kW) | 1.9 SDI (47 kW) |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 17,4 | 18,8 | 13,2 | 17,8 |
Zrychlení 0-400 m (s) | 20,3 | 21,0 | 18,8 | 20,7 |
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) | ||||
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) | ||||
Brzdná dráha z 80 km/h (m) |
17,4 18,8 13,2 17,8
20,3 21,0 18,8 20,7
13,2 15,0 13,1 15,2
36,7 38,2 27,2 41,2
30,7 32,6 32,0 29,7
Pramen: ÚSMD
Hodnocení MF DNES
Motor a převodovka
Pružnost motoru 7
Převodovka 7
Spotřeba v testu 7
Karoserie a interiér
Prostor na př. sedadlech 8
Prostor na zad. sedadlech 8
Využití kufru 7
Výhled z vozu 7
Podvozek
Jízdní vlastnosti 8
Řízení a ovladatelnost 8
Tlumení nerovností 8
Brzdy 8
Poznámka: min 1, max 10