Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Fabia 1.4 (44 kW) předčí dražší sestru

aktualizováno 
Nejlevnější Škoda Fabia - model s motorem 1.4 o výkonu 44 kilowattů za 259 400 korun - v testu MF DNES překvapila: při měření v nezávislé zkušebně pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) předčila ve zrychlení i v pružnosti Škodu Fabia 1.4 s výkonem 50kilowattů, už tradičně kritizovanou pro lenost. Stejně příznivě pro levnější model vyzněla také spotřeba.

Výsledky měření v ÚSMD ukázaly, že nejlevnější fabia zrychlí z klidu na sto kilometrů v hodině o půldruhé vteřiny dřív než její dražší a papírově výkonnější sestra s padesátikilowattovým motorem. Stejně tak při akceleraci ve vyšších rychlostech je méně výkonný model hbitější než dražší vůz.

Právě slabý a žíznivý motor 1.4 o výkonu 50 kilowattů byl dosud největší slabinou fabie proti konkurenci, kterou v ostatních parametrech mladoboleslavský automobil často překonává. Vždyť oproti jiným malým vozům je nová škodovka prostornější a má jeden z nejlepších podvozků, který zaručuje jak komfort, tak bezpečnost.

Ani výbava fabie není horší, když v základní ceně nenabízí méně než konkurenti. Posilovač řízení, airbag řidiče, ve dvou směrech stavitelný volant, dostatek odkládacích míst a pohodlná sedadla - to jsou hlavní prvky výbavy, které řidič ocení. Kufr Škody Fabia je dobře přístupný, ale s 260 litry objemu představuje ve třídě jen průměr.

Více nabízí Fiat Punto (297 litrů), Škoda Felicia (272) i Opel Corsa (280), naopak o něco méně prostoru pro zavazadla má Peugeot 206 (245), Volkswagen Polo (245), Renault Clio (255), Ford Fiesta (250) i Seat Ibiza (250). Svižnější motor 1.4 (44 kW) tedy dotáhl fabii i v posledním kritizovaném ohledu na dohled konkurentů. Podle výsledků z ÚSMD dává zmíněný pohon mladoboleslavskému vozu srovnatelnou pružnost jako motor 1.2 (44 kW) Fiatu Punto nebo agregát 1.2 (44 kW) Renaultu Clio.

Za těmito vozy dosud Fabia 1.4 (50 kW) výrazně ve schopnosti pružného zrychlení zaostávala. Oproti nové a levnější verzi se její motor pomaleji vytáčel. Také měření spotřeby paliva přineslo na testovacím okruhu nejslabší fabii lepší výsledek, než na téže trase měla před časem padesátikilowattová verze: s průměrem 5,9 litru benzinu na 100 kilometrů byl model 1.4 (44 kW) o půl litru střídmější než Fabia 1.4 (50 kW). Ale zahraniční konkurence brala ještě o dalšího až půl litru paliva méně.

Čtyřiačtyřicetikilowattový motor se v testu představil jako poměrně tichý. Větší hluk pronikal do kabiny až v nejvyšších otáčkách, které však při běžné jízdě přijdou jen málokdy k uplatnění. Řazení rychlostí je tužší než u německého motoru 1.4 16V (74 kW). Nejlevnější Škodu Fabia za 259 400 korun nabízí automobilka pouze v jedné výbavě, ke které nedává možnost dokoupení nejdůležitějších doplňků, například dalších tří airbagů či ABS. Prostě stupně výbav Classic, Comfort a Elegance výrobce u nejlevnějšího modelu zcela vypustil. Ve srovnání s verzí Classic chybějí základní fabii tónovaná skla, anténa a čtyři reproduktory. Ani za příplatek se v ceníku nejlacinější fabie neobjevily boční ochranné lišty.

Měření MF DNES

Model Škoda Fabia 1.4 (44 kW) 1.4 (50 kW) 1.4 (74 kW) 1.9 SDI (47 kW)
Zrychlení 0-100 km/h (s) 17,4 18,8 13,2 17,8
Zrychlení 0-400 m (s) 20,3 21,0 18,8 20,7
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s)
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s)
Brzdná dráha z 80 km/h (m)



17,4 18,8 13,2 17,8
20,3 21,0 18,8 20,7
13,2 15,0 13,1 15,2
36,7 38,2 27,2 41,2
30,7 32,6 32,0 29,7

Pramen: ÚSMD

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka

Pružnost motoru 7
Převodovka 7
Spotřeba v testu 7

Karoserie a interiér

Prostor na př. sedadlech 8
Prostor na zad. sedadlech 8
Využití kufru 7
Výhled z vozu 7

Podvozek

Jízdní vlastnosti 8
Řízení a ovladatelnost 8
Tlumení nerovností 8
Brzdy 8

Poznámka: min 1, max 10


Autor:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.