Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová fabia dorazí příští rok. Bude širší a nižší

  17:49aktualizováno  17:49
Ženeva (Od zpravodaje iDNES.cz) - Mladoboleslavská značka Škoda v příštím roce uvede na trh novou generaci modelu Fabia. Bude širší a nižší než nynější verze a s novou řadou úsporných motorů. Na ženevském autosalonu to uvedl člen představenstva Škody pro technický vývoj Frank Welsch.

Stávající generace fabie bývá kritizována za disproporčnost. Je hodně úzká a moc vysoká. | foto: Lukáš Procházka, MF DNES

"Nová fabia nebude módní vůz, ale auto s jednolitým designem a hladkými liniemi, které znáte z rapidu nebo nové octavie. U fabie se možná ještě rozvinou," uvedl Welsch.

Nová fabia bude opět ve dvou karosářských variantách, tedy jako krátký hatchback a prostornější kombi. Hatchback by se měl délkou vejít pod čtyři metry. Nabídne lepší aerodynamické vlastnosti a asistenční systémy, které dosud fabia neměla. Objeví se v ní například systém nouzového brzdění a také možnost propojení multimediálního systému s chytrým mobilním telefonem.

Fabia by se podle informací iDNES.cz měla představit ve statické premiéře ještě letos těsně před koncem roku. Zahájení prodejů by mělo být hned začátkem roku 2014. Stejný harmonogram zvolila Škodovka už v případě nové octavie, jejíž kombíková varianta má v Ženevě v těchto dnech premiéru.

Fabia je druhým nejprodávanějším modelem automobilky po octavii, ale loni její prodeje klesly o desetinu na 240 500 aut.

Třetí generaci nejprodávanější octavie v provedení combi dnes Škoda představila v Ženevě. Během letošního roku ještě uvede na trh sportovní Octavii RS.

Škoda také podle Welsche připravuje větší terénní vůz SUV k nynějšímu modelu Yeti. Zvažovaný model s až sedmi místy a třemi řadami sedadel vyjede až po roce 2014.

Yeti se ještě letos dočká modernizace, stejně jako superb. Oba faceliftované modely by se měly představit na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem letos na podzim.

Ještě před nimi přijde nová karosářská verze modelu Rapid pod označením spaceback.

Autoři: ,




Nejčtenější

Jawa 350 OHC
Nová Jawa 350 v plné parádě. Retro pod sto tisíc

Týnecká Jawa oficiálně představila dva nové retro modely Jawa 350 OHC a Jawa 660 Vintage s čtyřdobými jednoválci a řadou moderních prvků jako ABS. Na...  celý článek

Pro někoho je důkazem mužnosti, pro jiného obtěžujícím, neatraktivním doplňkem.
Obezita za volantem zabíjí. Otylí řidiči umírají o 81 procent častěji

Vědci přišli se smutným zjištěním: Češi jsou šestým nejtlustším národem v EU a obézní řidiči umírají při nehodách až o 81 procent častěji než lidé s normální...  celý článek

Motocykl se hodí i na běžné projížďky a výlety.
Italská divoška vás uhrane. První jízda s Ducati SuperSport

Přímá konkurence pro tuto motorku se jen těžko hledá, cestovně-sportovní mašiny proti ní působí autobus vedle ferrari. Italové z Ducati opět předvedli své...  celý článek

Trabanty se do Československa oficiálně přestaly dovážet v polovině osmdesátých...
Otec trabantu: Co jsme měli dělat, když jsme neměli plech?

Winfried Sonntag začínal před válkou u Horchu, nakonec skončil jako zastupující šéf celého východoněmeckého autoprůmyslu. Pro německý Zeit vzpomínal nejen na...  celý článek

Autobaterie
Tahák do auta: zapojení startovacích kabelů

Nízké teploty znamenají vyšší zátěž pro autobaterii. Ta se při krátké cestě městem nestihne pořádně dobít a problém je na světě. Jak byste měli správně oživit...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.