Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Škoda Fabia Combi je hezčí než krátká, zaujme tenké víko kufru

  12:03aktualizováno  16:27
Třetí generace Škody Fabia v provedení Combi se začne prodávat v Česku a Německu 23. ledna. Další trhy budou následovat během několika týdnů. Dealeři už nabírají objednávky několik dnů. Redakce iDNES.cz testovala novou verzi třetí generace fabie na prvních seznamovacích jízdách pořádaných automobilkou na jihu Francie.

Vyrábět se začala v závodě v Mladé Boleslavi v polovině prosince. „V současnosti evidujeme více než 1 500 objednávek,“ řekl šéf prodejní organizace Škody v ČR Luboš Vlček.

Může se hodit

Hledáte nové auto a Škoda Fabia by pro vás byla tím pravým? Vyberte si z nabídky více než 1400 vozů na Automodul.cz.

Nový škodovácký kombík je praktičtější a podle mnohých i hezčí než základní hatchback. Do kufru naloží pod roletku až 530 litrů nákladu, maximální objem při sklopení zadních opěradel je 1 395 litrů, to už je měřeno při naložení až po střechu. Výška nákladové hrany klesla oproti předchůdkyni o 2,6 cm na 61,1 centimetru.

Combi může být narozdíl od hatchbacku na přání vybaveno dvojitou podlahou kufru, která ji zarovná s nákladovou hranou a sklopenými opěradly zadních sedadel.

Fotogalerie

O dvě stě litrů větší kufr v porovnání s krátkou verzí je za příplatek deset tisíc, základní cena je 262 900 korun za provedení s benzinovým litrovým atmosferickým tříválcem s výkonem 75 koní spojeným s pětistupňovým manuálem.

Redakce iDNES.cz na místě vyzkoušela provedení s motorem 1,4 TDi 66 kW.

Nafťák se povedl

„Dieselový tříválec se povedl. Ve stokilometrové rychlosti je nečekaně tichý. Ochotně táhne od nízkých otáček až do 4 tisíc ot./min,“ hlásí redaktoři iDNES.cz.

Motor má spíš hlubší hlas a není tak drnčivý jako předchůdce stejného jména a označení (1,4 TDI). Dieselový hlas pracující v tříválcovém taktu slyšíte v nízkých rychlostech i v nové fabii, ale není tak ostrý. Na rozpohybování tunové fabie má provedení s 66 kilowatty sil dost. „Hlavně se s ním dá jezdit i v nízkých otáčkách, což u předchůdce nešlo, využitelné otáčky jsou mezi patnácti sty a čtyřmi tisíci, počítejte ale s turboefektem - razantním zátahem při záběru turbodmychadla,“ vysvětluje redaktor, který s fabiemi a roomsterem s předchozím motorem 1,4 TDI najel tisíce kilometrů.

„Oficiální udávaná spotřeba je 3,4 litru, v kopcích a sepentinách kolem Nice na francouzské riviéře jsme jezdili s pětilitrovou spotřebou, při pojížďkách po městě a na okreskách to bylo ještě o půl litru míň,“ hlásí testovací posádka.

Prodloužená fabia má hezky komfortní podvozek jako hatchback, na nerovnostech se zdá o trochu plavnější. Větší a hmotnější záď kombíku je při opravdu ostrých průjezdech zatáček cítit. „Kombík je ale hlavně mnohem hezčí,“ říká rezolutně testovací posádka a chválí celkové odhlučnění vozu.

Na připlatkových sedmnáctipalcových kolech vypadá fabia ještě lépe. Škoda pro fabii nabízí dnes - alespoň podle tvrzení automobilek - žádané možnosti „personalizace“, tedy přizpůsobení vzhledu podle chuti. V ceníku pro kombík tak budou třeba střešní ližiny ve dvou provedeních (stříbrném a černém), na výběr jsou různé barvy ráfků kol a další doplňky.

Víko kufru spoří kila a přidává litry

Na tvary hatchbacku navázali designéři delšího provedení s citem. Okno víka kufru je stejně jako u krátké verze hodně skloněné.

Víko je však samozřejmě jiné, stejně tak zadní světla. Ta jsou na pohled stejná s hatchbackovými, ale jsou o kousek menší, aby nezužovala vstup do kufru.

Testovací jezdci si všimli, že kvůli úspoře místa (a také hmotnosti) je víko kufru nezvykle tenké. Madlo zavírání je řešeno klasickým škodováckým gumovým „tykadlem“, které trčí.

Řidič si také všiml, že v poloze za volantem občas zavadí levým kolenem o páčku, kterou se uvolňuje mechanismus nastavování volantu.

Z auta je velmi slušný výhled i šikmo vzad, což bývá velká bolest moderních aut, nevadí ani relativně úzké vnitřní zpětné zrcátko.

Stejně jako krátká verze Fabie je i Combi postaveno na koncernové modulární platformě MQB. Proti předchůdci je o jeden centimetr delší, o 0,9 centimetru širší a o 3,1 centimetru nižší. Hmotnost vozu klesla až o 61 kilogramů a začíná na 1 004 kilogramech.

Interiér vozu narostl jak do šířky (plus 21 mm), tak do délky (plus 8 mm).

Poprvé je u modelu k mání za příplatek panoramatická střecha. Po ohlasech zákazníků na chybějící možnost objednat zabudovanou navigaci u hatchbacku bude mít kombík klasický navigační systém Amundsen v rámci volitelné výbavy.

Palubní systém také umožňuje ovládání aplikaci z mobilního telefonu na displeji vozu nebo stahování provozních údajů z auta do chytrého telefonu.

Fabia Combi bude vybavena celkem šesti motory plnícími nejnovější emisní normu Euro 6. Nejvýkonnější tříválcový diesel 1,4 TDI nabízí 105 koní, u benzinových agregátů je vrchol 110 koní. V druhé polovině roku přijde verze Greenline s udávanou spotřebou 3,1 litru na 100 km.

Škoda vyrábí Fabii Combi od roku 2000. Za tu dobu dodala zákazníkům více než 1,1 milionu aut. Fabia je druhým nejúspěšnějším modelem Škody za Octavií.



Témata: Škoda, Škoda Fabia


Nejčtenější

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Kamil Holán na Tourist Trophy 2017
Fascinuje mě rychlost, i když na ni člověk není stavěný, říká závodník

Jeden z nejrychlejších českých motocyklových závodníků Kamil Holán se vrátil z nejslavnějšího závodu Tourist Trophy na ostrově Man. Je to náramná podívaná a...  celý článek

Volkswagen Arteon
VW Arteon je o půl třídy lepší passat, už jsme ho řídili

To auto je vymyšlené a postavené přesně tak, aby jeho uživatele v očích okolí posunulo o stupínek výš. Arteon prostě umí udělat dojem. VW opět přestavělo...  celý článek

Land Rover Discovery
První jízda: Nový Land Rover Discovery má vzhled elegána a duši drsňáka

Není na světě mnoho aut snoubících luxus a ortodoxní offroadové schopnosti. A „disko“ má navíc značné charisma.  celý článek

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

Další z rubriky

Škoda Element
Nejnovější koncept Škody je frajerská plážová bugina. Už jsme v ní jeli

Studenti z učiliště Škody postavili elektrickou buginu. Z malinkého modelu Citigo je v jejich podání zářivý plážový speciál jménem Element. Stavba veselého...  celý článek

Volkswagen Arteon
VW Arteon je o půl třídy lepší passat, už jsme ho řídili

To auto je vymyšlené a postavené přesně tak, aby jeho uživatele v očích okolí posunulo o stupínek výš. Arteon prostě umí udělat dojem. VW opět přestavělo...  celý článek

Seat Ibiza
Nový Seat Ibiza je malý rozměry, ale velký kabinou i chováním

Pokud nepotřebujete prostor na kočárek a celou rodinu, můžete zůstat o patro níže a pořádně si naložit výbavou malé auto. Seat Ibiza už totiž rozhodně „malé“...  celý článek

Mercedes Třída CL 500 4M / TV /...
Mercedes Třída CL 500 4M / TV /...

r.v. 2011, naj. 75 000 km, benzín
1 100 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.