Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Fabia Combi pod drobnohledem. Na premiéře byl špion

  11:24aktualizováno  11:24
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Nenápadný chlapík z Asie s foťákem na krku a batohem na zádech obhlíží novou kombíkovou fabii, právě ji představili na autosalonu v Paříži. Do velkých desek cosi poznamenává a fotí, vypadá jako většina novinářů, kteří první dva dny okupují pařížské výstaviště.

Jozef Kabaň popisuje a ukazuje na fabii souhru ploch a tvarů. Asiat v bílé košili za zády šéfdesignéra značky mezitím obchází auto a vytahuje z kapsy malou destičku, přikládá ji k víku kufru a pak ke střeše. 

Nová Fabia Combi a šéfdesignér Škody Jozef Kabaň.

Je to magnet, špion zkouší, jestli má nová škodovka díly karoserie z ocelového plechu. Konstruktéři značky totiž zapracovali výrazně na snižování hmotnosti nového modelu, 980 kilo základní verze je velmi dobrá hodnota. Hmotnost pod tunu mívají auta o velikost menší, a třeba opěvované duo lehkonohých puristických sporťáků Subaru BRZ/Toyota GT86 váží přes 1 200 kilogramů. Snižování hmotnosti je totiž nejlepší cestou k úsporám paliva a emisí, a ten mladý muž zkouší, jestli nemá fabie díly z plastu nebo hliníku.

Fotogalerie

Monitorování konkurence na autosalonech je vcelku obvyklé, často bývají na autosalonech k vidění návštěvníci s metrem. Dopodrobna proměřují vystavené exponáty, fotí technologické detaily, zkoumají spáry a technická řešení, nakukují pod podvozek a vše zaznamenávají do podrobných tabulek.

Škodováky tajemný chlapík v bílé košili nechává klidnými.

Jozef Kabaň zatím zvesela popisuje novinku. Je na ni pyšný, při představování kombíkové fabie uznale pokyvoval hlavou předseda představenstva koncernu VW Ferdinand Piëch i šéf Martin Winterkorn.

„Hatchback má sportovnější, nervóznější vzhled,“ popisuje Kabaň pro iDNES.cz, kombík je podle něj elegantnější. Kterou verzi má raději? Nakonec to z něj dostaneme. Vybral by si kombíka. „Lépe na něm vyniknou křivky, má velké čisté plochy,“ popisuje.

Nová Škoda Fabia Combi

Nejraději má Kabaň na fabii dobře vyvážené proporce. „Je to dospělé auto,“ říká. Na kombíku se mu hodně zamlouvá bílá barva, na krátkém provedení se mu líbí pestré barvy.

Fabia Combi má v Paříži světovou premiéru, do prodeje dorazí po novém roce. O příplatku za prodloužené provedení oproti základnímu hatchbacku se teprve rozhodne. U předchůdkyně to bylo 15 tisíc korun. Základní provedení nové fabie startuje na 235 tisících.  





Nejčtenější

Setinová rallye 7 Castles Trial 2017
OBRAZEM: Autoveteráni šplhali na hrady a zámky, závodili o setiny

Pohodové setkání v ospalém sobotním ránu, po kterém následuje uvolněná projížďka malebnou krajinou, je to jen na pohled. V setinové rallye se skutečně bojuje o...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

Další z rubriky

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

Kolony na dálnici D11 před Prahou.
Stát zvažuje částečný zákaz předjíždění kamionů, zkoumá chování řidičů

Až dva kilometry za dálničním omezením by v budoucnu mohl platit pro nákladní auta zákaz předjíždění. S nápadem si pohrává ministerstvo dopravy, které už změnu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.