Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: Nový rallyový speciál Škody. Fabia R5 má 4x4 a 279 koní

  18:25aktualizováno  18:25
Škoda Fabia R5 je novou zbraní rallyového týmu české značky. Nový speciál dostal prvního dubna homologaci od Světové automobilové federace FIA. Závodit má stejně jako předchůdkyně v mistrovství světa i asijsko-pacifickém šampionátu.

Fotogalerie

R5 navazuje na fabii třetí generace, technicky je to ovšem výrazně změněné auto. Šéf týmu Michal Hrabánek věří, že model R5 úspěšně nahradí vůz kategorie S2000, který byl z pohledu mladoboleslavské automobilky nejúspěšnějším závodním vozem v historii značky. Od roku 2009 získal téměř 50 národních a mezinárodních titulů.

Na vývoji, který byl završen homologací speciálu, se podílela i čtveřice jezdců továrního týmu Škody. Vedle továrních jezdců Jana Kopeckého a Esapekky Lappiho z Finska to byli i Belgičan Freddy Loix a Raimund Baumschlager z Rakouska. Společně najezdili kolem 10 000 km na různých površích v Evropě. Vývoj trval 15 měsíců.

Škoda Fabia R5

Vůz kategorie R5 má podle pravidel FIA motor 1,6 turbo. To je podstatná změna oproti dvoulitrovému atmosférickému benzinovému motoru vozu Fabia Super 2000. Kromě toho bude mít nové auto s pohonem všech kol sekvenční pětistupňovou převodovku a nápravy McPherson. Hmotnost činí podle předpisů minimálně 1 230 kg.

Nový vůz zamíří do kategorie WRC-2 mistrovství světa FIA v rally (WRC) a do mezinárodního mistrovství České republiky v rally (MMČR). V průběhu sezony se objeví také v asijsko-pacifickém šampionátu (APRC).

ŠKODA Fabia R 5 v číslech

  • délka: 3 994 mm
  • max. šířka: 1 820 mm
  • min. hmotnost: 1 230 kg
  • karoserie fabie 3. generace upravena pro pohon 4x4
  • ochranný rám
  • motor: přeplňovaný čtyřválec 1 620 cm3, přímé vstřikování paliva
  • max. výkon: 205 kW/279 koní při 4 750 ot./min
  • max. točivý moment: 420 Nm při 4 750 ot./min
  • hnací ústrojí: 4x4
  • převodovka: 5-rychlostní manuální sekvenční řazení
  • mechanické nápravové diferenciály (přední, zadní)
  • nápravy McPherson vpředu, vzadu
  • brzdové kotouče: asfalt Ø 355 mm / šířka 32 mm, šotolina Ø 300 mm / šířka 32 mm
  • speciální palivová nádrž objem 82,5 l
  • spotřeba paliva 0,6 l/km
  • ráfky: asfalt 8‘x18‘ – min. hmotnost 8,9 kg, šotolina 7‘x15‘ – min. hmotnost 8,6 kg



Témata: Škoda, Škoda Fabia


Nejčtenější

Prototyp elektromobilu značky Mercedes-Benz.
Mercedes věří elektromobilům. Promění největší motorárnu, ušetří za lidi

Německý koncern Daimler věří v budoucnu hlavně elektrickému pohonu automobilů. Firma oznámila, že svoji největší motorárnu v Untertürkheim ve Stuttgartu...  celý článek

Autobaterie
Tahák do auta: zapojení startovacích kabelů

Nízké teploty znamenají vyšší zátěž pro autobaterii. Ta se při krátké cestě městem nestihne pořádně dobít a problém je na světě. Jak byste měli správně oživit...  celý článek

Projeli jsme padesátiletou motorku JAWA 250 Junior
Zážitek na celý život: zkusili jsme legendární Jawu Junák na okruhu

Letos slaví motocykl JAWA Junák, neboli JAWA 250 Junior, výročí 50 let. Vznikl v době, kdy se tato tradiční česká značka snažila držet krok se světovou...  celý článek

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Veletrh Motocykl 2016
Motorkáři, budíček! Motoveletrhy zahájí za týden sezonu

Motorkáři se začnou probouzet ze zimního spánku. Už tradičně startuje jejich sezona začátkem března motocyklovými veletrhy.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.