Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: Nový rallyový speciál Škody. Fabia R5 má 4x4 a 279 koní

  18:25aktualizováno  18:25
Škoda Fabia R5 je novou zbraní rallyového týmu české značky. Nový speciál dostal prvního dubna homologaci od Světové automobilové federace FIA. Závodit má stejně jako předchůdkyně v mistrovství světa i asijsko-pacifickém šampionátu.

Fotogalerie

R5 navazuje na fabii třetí generace, technicky je to ovšem výrazně změněné auto. Šéf týmu Michal Hrabánek věří, že model R5 úspěšně nahradí vůz kategorie S2000, který byl z pohledu mladoboleslavské automobilky nejúspěšnějším závodním vozem v historii značky. Od roku 2009 získal téměř 50 národních a mezinárodních titulů.

Na vývoji, který byl završen homologací speciálu, se podílela i čtveřice jezdců továrního týmu Škody. Vedle továrních jezdců Jana Kopeckého a Esapekky Lappiho z Finska to byli i Belgičan Freddy Loix a Raimund Baumschlager z Rakouska. Společně najezdili kolem 10 000 km na různých površích v Evropě. Vývoj trval 15 měsíců.

Škoda Fabia R5

Vůz kategorie R5 má podle pravidel FIA motor 1,6 turbo. To je podstatná změna oproti dvoulitrovému atmosférickému benzinovému motoru vozu Fabia Super 2000. Kromě toho bude mít nové auto s pohonem všech kol sekvenční pětistupňovou převodovku a nápravy McPherson. Hmotnost činí podle předpisů minimálně 1 230 kg.

Nový vůz zamíří do kategorie WRC-2 mistrovství světa FIA v rally (WRC) a do mezinárodního mistrovství České republiky v rally (MMČR). V průběhu sezony se objeví také v asijsko-pacifickém šampionátu (APRC).

ŠKODA Fabia R 5 v číslech

  • délka: 3 994 mm
  • max. šířka: 1 820 mm
  • min. hmotnost: 1 230 kg
  • karoserie fabie 3. generace upravena pro pohon 4x4
  • ochranný rám
  • motor: přeplňovaný čtyřválec 1 620 cm3, přímé vstřikování paliva
  • max. výkon: 205 kW/279 koní při 4 750 ot./min
  • max. točivý moment: 420 Nm při 4 750 ot./min
  • hnací ústrojí: 4x4
  • převodovka: 5-rychlostní manuální sekvenční řazení
  • mechanické nápravové diferenciály (přední, zadní)
  • nápravy McPherson vpředu, vzadu
  • brzdové kotouče: asfalt Ø 355 mm / šířka 32 mm, šotolina Ø 300 mm / šířka 32 mm
  • speciální palivová nádrž objem 82,5 l
  • spotřeba paliva 0,6 l/km
  • ráfky: asfalt 8‘x18‘ – min. hmotnost 8,9 kg, šotolina 7‘x15‘ – min. hmotnost 8,6 kg



Témata: Škoda, Škoda Fabia




Nejčtenější

Alfa Romeo Giulia Veloce
Chlapská záležitost: Alfa Giulia Veloce se za diesel vůbec nemusí stydět

Jsou auta, jejichž osud dokáže předznamenat samotné jméno. Chlap řídící zjevení jménem Opel Karl musí být buď flegmatik, nebo ho dostal se slevou. Ženská z...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Namrzlé auto se sněhovou čepicí nesmí na silnici, policie bude přísná

Dopravní nehody způsobené padajícím ledem z návěsů kamionů evidují policisté v kraji každý rok. Letošní novela zákona přitom zakazuje řídit vozidlo, na kterém...  celý článek

Výrobní linka automobilky Volkswagen ve Wolfsburgu.
Korejci dál dusí VW za dieselgate. Rekordně pokutovali klamavou reklamu

Jihokorejský regulační úřad FTC se rozhodl vyměřit německé automobilce Volkswagen rekordní pokutu 37,3 miliardy wonů, v přepočtu zhruba 800 milionů korun, za...  celý článek

Volkswagen CC 2,0 TDI
Volkswagen CC 2,0 TDI

r.v. 2015, naj. 31 650 km, diesel
619 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.