Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Fabia RS se představuje, kombík je rychlejší

  10:00aktualizováno  10:00
Nejrychlejší fabie se představují na autosalonu v Ženevě. Sportovní verze dostaly 180koňový přeplňovaný motor 1.4 TSI. První malá RSa budou k dostání od druhé poloviny roku.

Škoda Fabia RS | foto: Škoda

Zpravodajství ze ženevského autosalonu

Obě karosářské verze Fabie RS pohání čtyřválcový benzinový motor s dvojitým přeplňováním turbodmychadlem a kompresorem. Stojí za pozornost, že kombiverze má o dva kilometry vyšší maximálku oproti pětidveřovému hatchbacku: 226, respektive 224 km/h. Z nuly na stovku se zuřivá fabia rozjede za 7,3 sekundy. Udávané hodnoty platí pro případ, že natankujete 98oktanový benzin, při použití benzinu s nižším oktanovým číslem může dojít k mírnému snížení výkonu. Stejný motor 1,4 TSI používají také koncernoví konkurenti Seat Ibiza Cupra a Volkswagen Polo GTI.

Fabia RS bude k mání pouze se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. Za příplatek budou pádla, která umožní změnu převodových stupňů s rukama na volantu. Výhradně automatickou převodovku DSG dostala zuřivá fabia proto, že větší manuální skříň se do použité platformy k přední nápravě nevejde. Konstruktéři totiž pracují s platformou předchozí generace fabie. Nové polo a ibiza už mají novou generaci podvozku, do které se vejde motor spřažený i s manuální převodovkou. I GTIčko a Cupru ale pořídíte jen se sedmistupňovým DSG.

Do výbavy nově přibyla funkce XDS, která při průjezdu zatáčkou elektronicky přibrzdí přední vnitřní kolo, což má za následek zvýšení točivého momentu na vnějším předním kole. Tato elektronická uzávěrka diferenciálu pomáhá při průjezdu zatáčkou, auto lépe zatáčí.

Rychlé fabie poznáte podle agresivněji tvarovaného předního nárazníku a integrovaných mlhových světlometů. Ty mohou být na přání vybaveny funkcí svícení do zatáček, nebo je mohou nahradit světla pro denní svícení složená z LED diod.

Fabia RS také dostane 17palcová litá kola vyvinutá speciálně pro RS, červeně lakované brzdové třmeny a tónovaná skla. Do zadního nárazníku designéři zakomponovali difuzor s dvojitou koncovkou výfuku.

"Vedle jednobarevného provedení modelu bude nová Fabia RS nabízena s možností barevných kombinací některých prvků vozu. Střecha, střešní spoiler a litá kola budou u verze hatchback, v závislosti na barvě vozu, k dispozici ve třech různých odstínech: volit lze mezi černým, bílým a stříbrným barveným provedením," doplňuje Evžen Krauskopf, tiskový mluvčí automobilky. Interiér oživují loga RS a pedály z ušlechtilé oceli.

"První vozy budou zákazníkům na domácím trhu k dispozici od druhé poloviny roku 2010," říká Jan Hurt, vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu. Ceny se dozvíme při uvedení do prodeje.

Škoda Fabia RS v číslech
motor zážehový, přeplňovaný turbodmychadlem, řadový, chlazený kapalinou, přímé vstřikování paliva, 2× OHC, uložený vpředu napříč
zdvihový objem (ccm) 1390
maximální výkon/otáčky (kW/k) 132/180 při 6200 ot./min
maximální točivý moment (Nm) 250 ve 2000–4500 ot./min
pneumatiky 205/40 R17
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 4029 x 1642 x 1492 x 2454
objem kufru (l) 300 - 1163
objem palivové nádrže (l) 45
maximální rychlost (km/h) 224, kombi 226
zrychlení 0–100 km/h (s) 7,3
kombinovaná spotřeba (l/100 km) 6,4





Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.