Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Fabia s novým motorem má být úspornější

aktualizováno 
- Škodu Fabii s novým motorem 1.4 o výkonu 44 kilowattů (60 koní) představila mladoboleslavská automobilka na autosalonu v Ženevě. "Předpokládám, že z nabídky fabií bude vůz nejžádanější na českém trhu, kde bude stát 259 400 korun," říká šéf techniky a vývoje Škody Auto Wilfried Bockelmann.
Je novinka reakcí na kritiku padesátikilowattového motoru, který neoplývá ani dynamikou, ani příznivou spotřebou?

Ne, například v Německu se padesátikilowattový motor prodává velmi dobře. Spíše reagujeme na skutečnost, že chystaná Fabia 1.0 je slabá v kombinaci s posilovačem řízení. Proto ji nabídneme bez posilovače, zatímco k novému motoru servořízení bude.

Bude novinka lépe akcelerovat a brát méně benzinu než kritizovaný motor?

Vůz by měl mít podobnou dynamiku jako verze 1.4 (50 kW), protože má zhruba stejný točivý moment. Spotřeba by však mohla být o něco nižší - odhaduji o dvě až tři desetiny litru na sto kilometrů.

Na podzim zřejmě představíte další Škody Fabie, kombi a sedan. Budou motory pro novinky stejné jako pro pětidveřové vozy?

Ano, nabídka motorů pro fabii už je kompletní.

Dostane Škoda Octavia turbodieselový motor druhé generace, fungující na principu čerpadlo-tryska?

Zatím ne. A pokud ano, tak až za čas. Zatím je zájem o naftové octavie v Evropě obrovský. Prodáváme zhruba padesát procent benzinových a stejně dieselových vozů.

V Ženevě představujete také Octavii 4x4 s benzinovým dvoulitrem. Bude se nabídka motorů pro čtyřkolku dále rozšiřovat?

Nikoliv. Nyní do Octavie 4x4 dodáváme turbodiesel, benzinový pohon jsme přidali i kvůli Švýcarsku, kde je o benzinové vozy s pohonem všech kol zájem.

Nepočítá Škoda Auto pro budoucnost i s Fabií 4x4?

Soudím, že o takové auto by nebyl zájem. Zatím o Fabii 4x4 neuvažujeme.
Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.