Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auto posledního kilometru: hledá se náhrada za Felicii

aktualizováno 
Na nádraží ho můžete nechat odemčené, opravuje se šroubovákem a náročnější servis obstará na dvorku strejda všeuměl od vedle. Škoda Felicia je v určitých situacích nenahraditelná. Máte tip, čím ji nahradit?

Výroba felicií skončila 20. června 2001, nástupcem se stala Škoda Fabia. Ještě v roce 2012 byla felicia třetím nejrozšířenějším vozem v Česku. | foto: Škoda

Když Novákovi přišli o felicii, oplakávali ji. Nebyla to nostalgie, ale kalkul: tak bezúdržbové auto na těch pět kilometrů každodenního dojíždění sotva seženou.

Když nejmladšímu ze čtveřice Nováků nedala dáma z vedlejší přednost a načechrala plechy předloni plnoleté felicie, bylo jasné, že už se další technické kontroly modrá škodovka nedožije.

Novákovým jí bylo líto hlavně proto, že je provoz nestál skoro nic. Plná nádrž vydržela měsíc, sem tam nějaký díl za pár korun (brzdové destičky za dvě stovky), nejlevnější olej z výprodeje ze supermarketu a když o tom manžel nevěděl, natankovala paní Nováková do nádrže lacinější biolíh E85. Jednoduchá technika a levná údržba dělá i z vyžilých felicií nepostradatelné služebníky.

Jsou to auta „poslední míle“, stávají u opuštěných benzinek, zapadlých nádraží a parkovištích fabrik, aby majitele dovezly posledních pár kilometrů domů, kam nic nejde nebo poslední spoj jede moc brzy.

Česká vesnice a pracující sovy takové auto potřebují, lepší by jim bylo spíš na obtíž. Čím méně výbavy, tím lépe. Co v autě není, nerozbije se.

Pan Novák už má vyhlídnutou nástupkyni, Škodu Fabii první generace. To rozhodně není špatná volba, ale už je třeba pečlivěji vybírat motor. Ideálem je benzinová 1,4, ale tu je zase skoro nemožné rozumně sehnat.

Máte nějaký jiný tip? Pište do diskuze pod článkem.





Nejčtenější

Ilustrační snímek
K moři po vlastní ose? Cesta v noci je lepší, ale jen pro odpočaté

Za pár dní startuje sezóna dovolených a tisíce Čechů se vydají po vlastní ose autem k moři. Vloni vyjeli Češi na 5 552 000 soukromých zahraničních cest. Na...  celý článek

Filtr DPF (pevných částic)
Tahák do auta: kterých kontrolek na přístrojové desce se bát

Většina kontrolek na přístrojovém panelu auta se rozsvítí po nastartování, pak postupně zhasínají. Problém je, když nezhasnou, nebo když se rozsvítí za jízdy....  celý článek

Škoda Rapid Monte Carlo
Ojetá Škoda Rapid: auto pro českou rodinu berte s benziňákem

Vzhledem se podobá větší a širší Octavii, pod kapotou může mít i stejný motor. Na podvozku však najdeme komponenty, jejichž původ sahá k modelům z devadesátých...  celý článek

Měření emisí u dieselového motoru na STK. U auta se sleduje teplota oleje a...
Dieseloví zabijáci škodí dál. Hon na auta bez filtru zůstal na papíře

Nezabíjí sice přímo jako při dopravní nehodě, přesto mají na svědomí jen u nás stovky životů kvůli škodlivinám, které vypouštějí do ovzduší. Řeč je o...  celý článek

Seat Arona
Arona je malé SUV Seatu. U Škody nahradí Fabii combi

Barcelona (Od zpravodaje iDNES.cz) Už aktuální provedení Seatu Ibiza udivuje svým velkým vnitřním prostorem. A teď Seat představil od Ibizy technicky odvozené malé SUV Arona a to dává na prostor...  celý článek

Další z rubriky


OBRAZEM: Pokochejte se krásou starých závoďáků

Krátkou výstavu českých automobilů ve svých historických prostorách v Konviktské ulici uspořádalo o uplynulém víkendu České vysoké učení technické v Praze....  celý článek

Vůz prošel náročnou několikaměsíční renovací, během které získal úplně stejnou...
VIDEO: První dakarskou tatru obnovili v Kopřivnici do posledního šroubku

Celkem 270 dní a více než 2 800 hodin práce stálo vrátit první dakarskou tatrovku do podoby, v jaké v roce 1986 vyjížděla na slavnou africkou rally. Vůz se...  celý článek

UrSaab - Saab 92
Před 70 lety se představil první saab, byl to zelený dvoutakt

Svenska Aeroplan Aktiebolaget, tedy Švédská letecká akciová společnost vznikla před osmdesáti lety, roku 1937. Deset let na to představila svoje první auto....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.