Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auto posledního kilometru: hledá se náhrada za Felicii

aktualizováno 
Na nádraží ho můžete nechat odemčené, opravuje se šroubovákem a náročnější servis obstará na dvorku strejda všeuměl od vedle. Škoda Felicia je v určitých situacích nenahraditelná. Máte tip, čím ji nahradit?

Výroba felicií skončila 20. června 2001, nástupcem se stala Škoda Fabia. Ještě v roce 2012 byla felicia třetím nejrozšířenějším vozem v Česku. | foto: Škoda

Když Novákovi přišli o felicii, oplakávali ji. Nebyla to nostalgie, ale kalkul: tak bezúdržbové auto na těch pět kilometrů každodenního dojíždění sotva seženou.

Když nejmladšímu ze čtveřice Nováků nedala dáma z vedlejší přednost a načechrala plechy předloni plnoleté felicie, bylo jasné, že už se další technické kontroly modrá škodovka nedožije.

Novákovým jí bylo líto hlavně proto, že je provoz nestál skoro nic. Plná nádrž vydržela měsíc, sem tam nějaký díl za pár korun (brzdové destičky za dvě stovky), nejlevnější olej z výprodeje ze supermarketu a když o tom manžel nevěděl, natankovala paní Nováková do nádrže lacinější biolíh E85. Jednoduchá technika a levná údržba dělá i z vyžilých felicií nepostradatelné služebníky.

Jsou to auta „poslední míle“, stávají u opuštěných benzinek, zapadlých nádraží a parkovištích fabrik, aby majitele dovezly posledních pár kilometrů domů, kam nic nejde nebo poslední spoj jede moc brzy.

Česká vesnice a pracující sovy takové auto potřebují, lepší by jim bylo spíš na obtíž. Čím méně výbavy, tím lépe. Co v autě není, nerozbije se.

Pan Novák už má vyhlídnutou nástupkyni, Škodu Fabii první generace. To rozhodně není špatná volba, ale už je třeba pečlivěji vybírat motor. Ideálem je benzinová 1,4, ale tu je zase skoro nemožné rozumně sehnat.

Máte nějaký jiný tip? Pište do diskuze pod článkem.





Nejčtenější

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Další z rubriky

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Adolf Veřmiřovský (vlevo) s Tatrou 607 a Jaroslav Pavelka s T607-2 na startu...
Autofotka týdne: Formule Tatra se potkají na trati poprvé od roku 1958

V padesátých létech vládly formule Tatra československým okruhům a pomýšlet mohly i na start ve Formuli 1. V roce 1958 ale jejich kariéra skončila v muzeu a na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.