Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auto posledního kilometru: hledá se náhrada za Felicii

aktualizováno 
Na nádraží ho můžete nechat odemčené, opravuje se šroubovákem a náročnější servis obstará na dvorku strejda všeuměl od vedle. Škoda Felicia je v určitých situacích nenahraditelná. Máte tip, čím ji nahradit?

Výroba felicií skončila 20. června 2001, nástupcem se stala Škoda Fabia. Ještě v roce 2012 byla felicia třetím nejrozšířenějším vozem v Česku. | foto: Škoda

Když Novákovi přišli o felicii, oplakávali ji. Nebyla to nostalgie, ale kalkul: tak bezúdržbové auto na těch pět kilometrů každodenního dojíždění sotva seženou.

Když nejmladšímu ze čtveřice Nováků nedala dáma z vedlejší přednost a načechrala plechy předloni plnoleté felicie, bylo jasné, že už se další technické kontroly modrá škodovka nedožije.

Novákovým jí bylo líto hlavně proto, že je provoz nestál skoro nic. Plná nádrž vydržela měsíc, sem tam nějaký díl za pár korun (brzdové destičky za dvě stovky), nejlevnější olej z výprodeje ze supermarketu a když o tom manžel nevěděl, natankovala paní Nováková do nádrže lacinější biolíh E85. Jednoduchá technika a levná údržba dělá i z vyžilých felicií nepostradatelné služebníky.

Jsou to auta „poslední míle“, stávají u opuštěných benzinek, zapadlých nádraží a parkovištích fabrik, aby majitele dovezly posledních pár kilometrů domů, kam nic nejde nebo poslední spoj jede moc brzy.

Česká vesnice a pracující sovy takové auto potřebují, lepší by jim bylo spíš na obtíž. Čím méně výbavy, tím lépe. Co v autě není, nerozbije se.

Pan Novák už má vyhlídnutou nástupkyni, Škodu Fabii první generace. To rozhodně není špatná volba, ale už je třeba pečlivěji vybírat motor. Ideálem je benzinová 1,4, ale tu je zase skoro nemožné rozumně sehnat.

Máte nějaký jiný tip? Pište do diskuze pod článkem.





Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Další z rubriky

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Výstava amerických bouráků upravených ve stylu „lowrider“ v Petersenově...
Autofotka týdne: Podvozek proklatě nízko

Chvilku dřou břichem po zemi, pak zas jako by měly chůdy; speciální odnoži tuningu aut se dostalo pocty, má extra výstavu ve slavném automobilovém muzeu v Los...  celý článek

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.