Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upíří škodovka se představila před 35 lety. Fabia v přestrojení za Ferat

  8:00aktualizováno  8:00
Před pětatřiceti lety se představila škodovka poháněná lidskou krví. Premiéru měla na filmovém plátně. V roce 1981 uvedl Juraj Herz sci-fi horor o nezvyklém sportovním automobilu. Upírovi z Feratu vzdá o nadcházejícím víkendu hold na Rally Bohemia tovární rallyový speciál Škody.

Na start 43. ročníku Rally Bohemia, která se jede 2. a 3. července, nastoupí Jan Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem s černým vozem Fabia R5. Toto zvláštní temné lakování je připomínkou 35. výročí vzniku kultovního československého hororu Upír z Feratu.

Škoda 110 Super Sport „Ferat“, typ 724

Rallyovou fabii převlečenou za upíra čeká v osmi rychlostních zkouškách 153 ostrých kilometrů. Film natočený na motivy povídky Josefa Nesvadby „Upír po dvaceti letech“ se představil v roce 1981. Jan Kopecký, který v českém rallyovém mistrovství letos suverénně vede, je o rok mladší.

Škoda 110 Super Sport „Ferat“ díky hororu získala v tehdejším Československu kultovní postavení, černý prototyp tehdy navrhl český umělec Theodor Pištěk.

Auto bude možné v době kolem konání Rally Bohemia vidět v mladoboleslavském muzeu značky. Navíc se bude v pátek (od 19 hodin) před začátkem rally film promítat.

Škoda R5 a Škoda Ferat

Rally Bohemia

Rally Bohemia se od prvního ročníku v roce 1974 až do ročníku 1985 jmenovala Rally Škoda. Značka uvedla tuto rally v život, aby za extrémních podmínek testovala kvalitu a výdrž svých modelů. První rally měla 1 800 km a rychlostní zkoušky byly rozděleny po celém území tehdejšího Československa. Zúčastnilo se jí tehdy 152 posádek, z toho 72 zahraničních.

Aktuální zpravodajství z letošního ročníku Rally Bohemia sledujte zde





Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.