Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upíří škodovka se představila před 35 lety. Fabia v přestrojení za Ferat

  8:00aktualizováno  8:00
Před pětatřiceti lety se představila škodovka poháněná lidskou krví. Premiéru měla na filmovém plátně. V roce 1981 uvedl Juraj Herz sci-fi horor o nezvyklém sportovním automobilu. Upírovi z Feratu vzdá o nadcházejícím víkendu hold na Rally Bohemia tovární rallyový speciál Škody.

Na start 43. ročníku Rally Bohemia, která se jede 2. a 3. července, nastoupí Jan Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem s černým vozem Fabia R5. Toto zvláštní temné lakování je připomínkou 35. výročí vzniku kultovního československého hororu Upír z Feratu.

Škoda 110 Super Sport „Ferat“, typ 724

Rallyovou fabii převlečenou za upíra čeká v osmi rychlostních zkouškách 153 ostrých kilometrů. Film natočený na motivy povídky Josefa Nesvadby „Upír po dvaceti letech“ se představil v roce 1981. Jan Kopecký, který v českém rallyovém mistrovství letos suverénně vede, je o rok mladší.

Škoda 110 Super Sport „Ferat“ díky hororu získala v tehdejším Československu kultovní postavení, černý prototyp tehdy navrhl český umělec Theodor Pištěk.

Auto bude možné v době kolem konání Rally Bohemia vidět v mladoboleslavském muzeu značky. Navíc se bude v pátek (od 19 hodin) před začátkem rally film promítat.

Škoda R5 a Škoda Ferat

Rally Bohemia

Rally Bohemia se od prvního ročníku v roce 1974 až do ročníku 1985 jmenovala Rally Škoda. Značka uvedla tuto rally v život, aby za extrémních podmínek testovala kvalitu a výdrž svých modelů. První rally měla 1 800 km a rychlostní zkoušky byly rozděleny po celém území tehdejšího Československa. Zúčastnilo se jí tehdy 152 posádek, z toho 72 zahraničních.

Aktuální zpravodajství z letošního ročníku Rally Bohemia sledujte zde





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Ford chce v roce 2021 komerčně nasadit plně autonomní vůz

Automobilka Ford chce mít v roce 2021 v komerčním nasazení plně autonomní vůz, který bude schopen jezdit bez řidiče. Mohl by sloužit pro sdílené jízdy nebo...  celý článek

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...
Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI

Němečtí řidiči, kteří nenechají ze svých volkswagenů odstranit podvodný software, riskují, že neprojdou STK. Bavorská policie se však se svými 500 hlídkovými...  celý článek

Hover Ride Design Concept
Autofotka týdne: létající motocykl od BMW a Lega

Motocykl BMW R 1200 GS Adventure v podání stavebnice Lego Technic není jen pouhou hračkou, která obsahuje 603 kostiček. Je to také živoucí doklad spolupráce...  celý článek

Škoda Citigo
Jednoduché způsoby, jak zjistit, že auto není v kondici

Včasné zjištění závady u auta může ušetřit nemalé peníze. Pokud totiž některé odhalíte příliš pozdě, spustí se řetězec dalších problémů a cena opravy pak roste...  celý článek

Test nového skútru Honda SH125 v italské Florencii. Aktuální model Hondy SH se...
První jízda s Japoncem z Itálie. Honda SH potěší vychytávkami

Itálie je zemí skútrům zaslíbenou a spousta z nich se tam také vyrábí. Je to také země proslulá pro našince někdy těžko pochopitelným dopravním chaosem. Asi...  celý článek

Další z rubriky

Falešné Ferrari
VIDEO: Španělé odhalili dílnu na falešná ferrari

Španělská policie odhalila dílnu, která vyráběla padělky italských supersportů. Na pohled vcelku povedené kopie karoserií ferrari a lamborghini měly v útrobách...  celý článek

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...
Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI

Němečtí řidiči, kteří nenechají ze svých volkswagenů odstranit podvodný software, riskují, že neprojdou STK. Bavorská policie se však se svými 500 hlídkovými...  celý článek

Pro někoho je důkazem mužnosti, pro jiného obtěžujícím, neatraktivním doplňkem.
Obezita za volantem zabíjí. Otylí řidiči umírají o 81 procent častěji

Vědci přišli se smutným zjištěním: Češi jsou šestým nejtlustším národem v EU a obézní řidiči umírají při nehodách až o 81 procent častěji než lidé s normální...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.