Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upíří škodovka se představila před 35 lety. Fabia v přestrojení za Ferat

  8:00aktualizováno  8:00
Před pětatřiceti lety se představila škodovka poháněná lidskou krví. Premiéru měla na filmovém plátně. V roce 1981 uvedl Juraj Herz sci-fi horor o nezvyklém sportovním automobilu. Upírovi z Feratu vzdá o nadcházejícím víkendu hold na Rally Bohemia tovární rallyový speciál Škody.

Na start 43. ročníku Rally Bohemia, která se jede 2. a 3. července, nastoupí Jan Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem s černým vozem Fabia R5. Toto zvláštní temné lakování je připomínkou 35. výročí vzniku kultovního československého hororu Upír z Feratu.

Škoda 110 Super Sport „Ferat“, typ 724

Rallyovou fabii převlečenou za upíra čeká v osmi rychlostních zkouškách 153 ostrých kilometrů. Film natočený na motivy povídky Josefa Nesvadby „Upír po dvaceti letech“ se představil v roce 1981. Jan Kopecký, který v českém rallyovém mistrovství letos suverénně vede, je o rok mladší.

Škoda 110 Super Sport „Ferat“ díky hororu získala v tehdejším Československu kultovní postavení, černý prototyp tehdy navrhl český umělec Theodor Pištěk.

Auto bude možné v době kolem konání Rally Bohemia vidět v mladoboleslavském muzeu značky. Navíc se bude v pátek (od 19 hodin) před začátkem rally film promítat.

Škoda R5 a Škoda Ferat

Rally Bohemia

Rally Bohemia se od prvního ročníku v roce 1974 až do ročníku 1985 jmenovala Rally Škoda. Značka uvedla tuto rally v život, aby za extrémních podmínek testovala kvalitu a výdrž svých modelů. První rally měla 1 800 km a rychlostní zkoušky byly rozděleny po celém území tehdejšího Československa. Zúčastnilo se jí tehdy 152 posádek, z toho 72 zahraničních.

Aktuální zpravodajství z letošního ročníku Rally Bohemia sledujte zde





Nejčtenější

Ford S-MAX
Hledá se auto pro rodinu do 200 tisíc. Pozor na velké oči a drahé díly

V cenové relaci do 200 000 korun se u nás prodá nejvíce ojetých aut. Jaký rodinný vůz v této ceně zvolit? Máme pro vás několik tipů.  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Opel Ampera-e
Opel Ampera-e ujede na baterie 380 kilometrů, ale připravte si milion

Možná máte k elektromobilům podobné výhrady jako většina prakticky založených lidí, totiž že na jedno nabití baterií moc daleko nedojedou a pak musejí pár...  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Lepicí sada na opravu pneumatik dokáže opravit jen malé defekty.
Autem na dovolenou: místo v kufru přidá opravná sada, ale má to rizika

Balíte na dovolenou, vyřazujete zbytečné svršky, pět kyblíčků Pepík rovněž nepotřebuje, ale místa je pořád málo. Na zvětšení místa v kufru máme fígl. Ale není...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Argo
Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí...  celý článek

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.