Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Joyster půjde téměř jistě do výroby

  10:32aktualizováno  10:32
Malá sportovní škodovka pro mladé, jehož designérskou studii představila společnost Škoda Auto minulý týden na pařížském autosalonu, půjde téměř jistě do výroby.

Joyster půjde do výroby, ale nejdříve v roce 2010 | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

HLASUJTE: LÍBÍ SE VÁM ŠKODA JOYSTER?

Vytvoří tak vedle fabií, octavií, superbů a roomsterů pátou modelovou řadu škodovek. V rozhovoru pro Hospodářské noviny (HN) to připustil personální šéf Škody Auto Martin Jahn.

Sportovně pojatým třídveřovým vozem s prosklenou střechou by chtěla Škoda oslovit především mladou klientelu.

"Potřebujeme ještě jednu dobře zavedenou velkosériovou řadu. A té je možné dosáhnout právě v segmentu malých aut," uvedl Jahn.

Zavedení joysteru do výroby, předpokládané nejdříve v roce 2010, bude muset ještě schválit vedení mateřského koncernu Volkswagen. Škodovka však nepředpokládá, že by povolení koncernu nezískala.

Joyster se podle Hospodářských novin po pařížském autosalonu objeví také na dalších přehlídkách, aby otestoval reakce veřejnosti.

Vedle komfortních audi, solidních volkswagenů a vášnivých seatů se má mladoboleslavská automobilka v rámci koncernu profilovat jako výrobce mladistvých a hravých vozů.

Milion škodovek
"Strategickým cílem Škody Auto je vyrábět v roce 2015 milion automobilů," uvedl Jahn.

Automobilka plánuje, že letos prodá historicky rekordní počet 530.000 vozů, dosud jich prodala nejvíce loni, a to 492.000.

popisek AUTOKATALOG
VŠE O ŠKODOVKÁCH 

Škoda Auto v současnosti zaměstnává 26.000 osob a vyrábí automobily kromě Česka také v Bosně a Hercegovině, Indii, Kazachstánu a na Ukrajině.

V roce 2007 zahájí produkci nový závod automobilky Škoda v Číně. Automobily Škoda se prodávají v 90 zemích.

Autoři: ,




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.