Škoda Joyster

Škoda Joyster | foto: Repro iDNES.cz/caradisiac.com

Škoda Joyster se vrací, má se představit za dva roky

  • 81
Mladoboleslavská automobilka zažívá tučná léta, Škoda proto prý opět uvažuje o oživení projektu sportovního joysteru. Koncem loňského roku novým šéfem automobilky odepsaný koncept se opět vrací na přetřes, alespoň podle renomovaného autoserveru Caradisiac.

Podle informací francouzského serveru se malé sportovní škodovky dočkáme za dva roky, představit by se měla na tradičním březnovém autosalonu v Ženevě 2010.

Caradisiac přichází se spekulacemi o nové škodovce dva roky po premiéře joysteru v Paříži. Pod Eiffelovkou se tehdy říkalo, že žlutý koncept má cestu do sériové výroby skoro jistou.

Škodovácké vedení podle všeho s joysterem počítalo, ale s novým kapitánem Škody Reinhardem Jungem vzaly věci obrácený směr. V Mladé Boleslavi se rozhodli využít možností nově vyvíjené modelové řady Volkswagenu UP! a joyster uložit do muzea.

Malý a levný model UP podle všeho dostane i znak Škody. Podle posledních informací se ovšem musí rozloučit s motorem uloženým vzadu a pohonem zadních kol. Více o projektu VW UP!

Podle serveru Caradisiac ale joysteru konec není. Bude mít 3,6 metru, škodováci ho postaví na zkrácených základech VW Polo (neupřesňují, zda stávající, nebo připravované nové generace) a pochlubí se s ním za dva roky. V roce 2011 dokonce dorazí v ostré verzi RS, ovšem s turbodieselem, jak má Škodovka ve zvyku.

Joyster bude na půl cesty mezi hatchbackem a kombíkem, pojetím karoserie se tedy přiblíží k autu typu shooting-brake, který před nedávnem oprášil Volkswagen v případě nového scirocca. Interiér bude přísně čtyřmístný.

Třídveřová škodovka pro mladé a pohyb po přeplněných městech bude mít 3,6 metru délky. Základní cenu Caradisiac odhaduje na 9 tisíc eur.

Joyster by měl dostat přeplňované motory TSI. Pouze turbodmychadlem osazené benzinové motory (VW vyrábí i verze 1,4 s kompresorem a turbodmychadlem) budou nabízet výkony až 105 koní. Základem má být známá jedna-čtyřka, kterou známe z fabie, s výkonem 86 koní, chybět by neměla ani 1,6. Později prý dorazí i menší 1,2 TSI. Turbodiesely budou reprezentovat 1,4 TDI (80 koní) a 1,9 TDI (105 koní). Rychlé "eReSo" dostane vznětový dvoulitr s výkonem 140 koní.

Uvidíme, zda se informace serveru Caradisiac potvrdí. Ve škodovce se nyní teší na pařížský autosalon, kde se už za dva měsíce představí faceliftovaná octavia a především lehký terénní yeti. Velká očekávání vyvolává kombíkový superb, který by měl dorazit příští rok.