Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda představila nové SUV, Karoq nahradí Yetiho

  16:54aktualizováno  20:34
Stockholm - Škoda dnes ve švédské metropoli veřejně představuje nástupce svého kompaktního SUV Yeti pod názvem Karoq před hosty ze 120 zemí světa. Na trh má novinka dorazit v druhé polovině roku. Sledujte představení nové škodovky na iDNES.cz.

„Vývoj trval čtyři roky a prototypy najely více než dva a půl milionu testovacích kilometrů,“ uvedl při premiéře karoga šéf automobilky Berhnard Maier, který auto osobně představil.

Nová škodovka má být k vidění už při finále právě probíhajícího mistrovství světa v hokeji. Autosalonovou premiéru bude mít v září ve Frankfurtu. První vozy se k zákazníkům dostanou ve druhé polovině října.

Prototyp nové škodovky v typickém maskování projel Evropou. O uplynulém víkendu vyrazil na patnáct set kilometrů dlouhou expedici z Mladé Boleslavi přes Prahu, Berlin a největší německý ostrov Rujána až do Stockholmu. Dnes večer má premiéru má v unikátní výstavní síni Artipelag na jednom z ostrovů nedaleko Stockholmu.

Škoda v Česku podle šéfa tuzemského zastoupení Luboše Vlčka plánuje příští rok prodat 8000 vozů Karoq, je to zhruba o 3000 aut více, než se dosud prodávalo modelů Yeti. Zaměřit se chce na malé rodiny s dětmi a obecně očekává, že více než dvě třetiny karoqů si koupí privátní zákazníci. „Větší Kodiaq, kterého Škoda nabídla na začátku letošního roku, už je pro letošek v tuzemsku vyprodaný a nyní přijímáme objednávky na první čtvrtletí roku 2018,“ dodal Vlček.

Ofenzíva SUV

Mladoboleslavská značka pokračuje v přeměně své modelové nabídky. Menší bratr modelu Kodiaq je už druhým SUV v nabídce Škody, nahrazuje v ní model Yeti, oproti kterému je o šestnáct centimetrů delší.

První jízda

S karoqem už jsme jeli

V předstihu jsme s maskovaným prototypem Škody Karoq jeli jako jedni z několika málo novinářů z celého světa. Čtěte více ZDE

Pro jméno auta se Škoda, stejně jako u modelu Kodiaq, opět nechala inspirovat u indiánského kmene Aleuťanů z ostrova Kodiak u jihu Aljašky. Ti označují automobil slovem kaa’raq a ruq zase znamená šíp, který má značka ve znaku.

Škoda Karoq
Škoda Karoq

Moderní technologie

Karoq má prostorný interiér a víc než pětisetlitrový kufr. Za příplatek nabídne do zadní řady tři oddělená samostatně nastavitelná sedadla, která lze v případě potřeby dokonce vyjmout z vozu, tím auto dokáže uspokojit i zákazníky hledající auto typu MPV, které po odchodu roomsteru Škoda v nabídce nemá.

Fotogalerie

Na výběr je pro Karoq ze čtyř motorů s výkony od 115 do 190 koní. Novinkou je motor 1,5 TSI s možností odpojování dvou válců. Na výběr bude mezi verzemi s pohonem předních nebo všech kol a manuálními i automatickými převodovkami. Auto stojí na modulární platformě koncernu Volkswagen, ze které vycházejí také další větší modely Škody. Nechybí moderní asistenční systémy v podobě adaptivního tempomatu, hlídače mrtvého úhlu nebo velkého displeje nahrazujícího klasické budíky přístrojů pod volantem.

Auto nabídne mobilní připojení k internetu přes LTE nebo funkci tísňového volání ecall. K novým systémům patří například asistent pro parkování, jízdu v pruhu nebo jízdu v zácpě. Vůz dále nabízí rozpoznávání dopravních značek nebo prediktivní ochranu chodců.

Největší letošní novinka se bude vyrábět od přelomu července a srpna v Kvasinách na Rychnovsku společně se svým dvojčetem Seatem Ateca. Ceny automobilka oznámí ve 26. týdnu (od 26. června), ve stejné době bude možné karoq začít objednávat.

Konkurenty nové Škodě budou například Hyundai Tucson, Kia Sportage nebo Ford Kuga. Ateca se prodává od 468 900 Kč, Yeti od 399 900 Kč. Odhad základní ceny je kolem půl milionu korun.

Škoda Karoq
Škoda Karoq

Vedle karoqu a velkého SUV Kodiaq uvedeného na trh na začátku roku Škoda plánuje i další vozy SUV. Měl by mezi nimi být malý městský crossover, SUV kupé nebo elektromobil.

V rámci kampaně na nový vůz jel zamaskovaný prototyp Evropou, do Stockholmu dorazil před několika hodinami.





Nejčtenější

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

Další z rubriky

Přeletěl s autem na padáku z Francie do Anglie
VIDEO: Dobrodružná cesta létajícím autem přes La Manche

Přes lamanšský průliv se může cestovat různými způsoby: trajektem, tunelem ve vlaku, letadlem, obzvláště zdatní jedinci se mohou pokusit kanál přeplavat....  celý článek

Skládací dětská autosedačka
Nový vynález: přenosná autosedačka v tašce ušetří peníze na dovolené

Nizozemci přišli s vynálezem, který může změnit cestování s dětmi. Skládací autosedačka Purseat je bezpečná a snadno se promění v lehké zavazadlo, se kterým se...  celý článek

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový...
OBRAZEM: 24 hodin plných adrenalinu a únavy, to je slavné Le Mans

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový závod. Favorité na vítězství měli letos velké potíže a o dramata nebyla nouze....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.