Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Velká škodovka do přírody se má jmenovat Kodiak

  16:45aktualizováno  16:45
Sedmimístné SUV, jehož výroba bude probíhat v Kvasinách, se podle informací německého magazínu Auto Bild bude jmenovat Kodiak. Nový model Škody se představí na podzim 2016, prototypy teď testují na českých silnicích.

Prototyp Škody Kodiak | foto: Michal Řejhapro iDNES.cz

Prozatím se autu neoficiálně říkalo Snowman (sněhulák), při vývoji se v automobilce operuje s kódovým označením A Plus. iDNES.cz zjistil, že si automobilka letos v dubnu u Úřadu průmyslového vlastnictví zaregistrovala nová jména, která by mohla k novince pasovat. Jsou to slova Iron, Airon, Aratan a Funstar. Podle nejnovějších informací Auto Bildu má auto vozit jméno Kodiak.

Kodiak

Ostrov a jeho medvěd

Medvěd kodiak, medvěd hnědý kodiak nebo jen jednoduše kodiak (Ursus arctos middendorffi), je největší poddruh medvěda hnědého rozšířený pouze na ostrově Kodiak u jižního pobřeží Aljašky.

Kodiak je druhý největší ostrov USA ležící východně od poloostrova Aljaška. Žije zde zhruba třináct tisíc obyvatel.

Zdroj: wikipedia

Nové SUV je prvním modelem nové strategie značky, kterou Škoda potvrdila při oznámení zrušení projektu nové generace roomsteru. „Škoda Auto vnímá na světových trzích stále snižující se poptávku po vozech ze segmentu MPV. Naopak velice dynamicky se jeví rozvoj segmentu vozů kategorie SUV. Z tohoto důvodu bude prioritou značky posilování modelové palety vozů kategorie SUV,“ řekl mluvčí firmy Vítězslav Pelc začátkem prosince.

Na autosalonu ve Frankfurtu letos v září se v zákulisí mluvilo až o čtyřech modelech Škody patřící do dnes módní kategorie aut typu SUV a jejich odvozenin (crossover). Představit by se mělo jakési pseudoterénní kupé určené primárně pro asijský trh a také nový yeti. V delším časovém horizontu, pravděpodobně v roce 2018, by se mohl objevit ještě další terénní vůz, malý crossover o velikosti fabie (více čtěte zde).

Auto Bild potvrzuje, že nový větší bratr Škody Yeti vyjede na prodloužené platformě nového Volkswagenu Tiguan. Jde o modulární platformu MQB, kterou používají modely koncernu VW s pohonem předních a všech kol (haldex) s motory napříč, tedy i octavia se superbem. Kodiak s délkou kolem čtyř a tři čtvrtě metru má být k mání v pěti i sedmimístném provedení. Základní verze má mít pohon předních kol, v nabídce bude ale samozřejmě i „čtyřkolka“.

Fotogalerie

Prototyp chystaného modelu testuje na českých silnicích v přestrojení za Škodu Yetï. Auto má ale výrazně mohutnější blatníky a je delší (více zde). Naposledy auto nafotil v provozu čtenář iDNES.cz Michal Řejha.

Základním motorem kodiaka má být benzinový čtyřválec 1.4 TSI s výkonem 110 kW (150 k) a dvě verze dvoulitru TSI s výkony 132 kW (180 k) a 162 kW (220 k). Německý automagazín uvádí v případě naftových motorizací jen dvoulitrové TDI naladěné na 110 kW (150 k) a 135 kW (184 k). Dá se ale čekat, že se pod kapotu dostane i čtyřválec 1,6 TDI. Spekuluje se i o tom, že časem se představí hybridní verze (snad plg-in hybrid s benzinovým 1,4 TSI).

Kodiak má být první škodovkou, která dostane průhledový (head-up) displej, jenž důležité provozní údaje promítá na čelní sklo do zorného pole řidiče. Auto Bild odhaduje základní cenu na 24 tisíc eur, to je asi 650 tisíc korun. To naznačuje, že Kodiak má být SUV alternativou dosud největší škodě v nabídce, klasicky stavěnému superbu.

Kodiak se představí na autosalonu v Paříží na podzim příštího roku. Na březnovou autoshow do Ženevy je naplánovaná premiéra faceliftované octavie. Spekuluje se o tom, že by mohla dostat výrazně pozměněná přední světla, snad by měla být dělená jako kdysi třeba u mercedesů. Octavia by s novou tváří měla dostat také nový základní motor 1,0 TSI.





Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.