Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Velká škodovka do přírody se má jmenovat Kodiak

  16:45aktualizováno  16:45
Sedmimístné SUV, jehož výroba bude probíhat v Kvasinách, se podle informací německého magazínu Auto Bild bude jmenovat Kodiak. Nový model Škody se představí na podzim 2016, prototypy teď testují na českých silnicích.

Prototyp Škody Kodiak | foto: Michal Řejhapro iDNES.cz

Prozatím se autu neoficiálně říkalo Snowman (sněhulák), při vývoji se v automobilce operuje s kódovým označením A Plus. iDNES.cz zjistil, že si automobilka letos v dubnu u Úřadu průmyslového vlastnictví zaregistrovala nová jména, která by mohla k novince pasovat. Jsou to slova Iron, Airon, Aratan a Funstar. Podle nejnovějších informací Auto Bildu má auto vozit jméno Kodiak.

Kodiak

Ostrov a jeho medvěd

Medvěd kodiak, medvěd hnědý kodiak nebo jen jednoduše kodiak (Ursus arctos middendorffi), je největší poddruh medvěda hnědého rozšířený pouze na ostrově Kodiak u jižního pobřeží Aljašky.

Kodiak je druhý největší ostrov USA ležící východně od poloostrova Aljaška. Žije zde zhruba třináct tisíc obyvatel.

Zdroj: wikipedia

Nové SUV je prvním modelem nové strategie značky, kterou Škoda potvrdila při oznámení zrušení projektu nové generace roomsteru. „Škoda Auto vnímá na světových trzích stále snižující se poptávku po vozech ze segmentu MPV. Naopak velice dynamicky se jeví rozvoj segmentu vozů kategorie SUV. Z tohoto důvodu bude prioritou značky posilování modelové palety vozů kategorie SUV,“ řekl mluvčí firmy Vítězslav Pelc začátkem prosince.

Na autosalonu ve Frankfurtu letos v září se v zákulisí mluvilo až o čtyřech modelech Škody patřící do dnes módní kategorie aut typu SUV a jejich odvozenin (crossover). Představit by se mělo jakési pseudoterénní kupé určené primárně pro asijský trh a také nový yeti. V delším časovém horizontu, pravděpodobně v roce 2018, by se mohl objevit ještě další terénní vůz, malý crossover o velikosti fabie (více čtěte zde).

Auto Bild potvrzuje, že nový větší bratr Škody Yeti vyjede na prodloužené platformě nového Volkswagenu Tiguan. Jde o modulární platformu MQB, kterou používají modely koncernu VW s pohonem předních a všech kol (haldex) s motory napříč, tedy i octavia se superbem. Kodiak s délkou kolem čtyř a tři čtvrtě metru má být k mání v pěti i sedmimístném provedení. Základní verze má mít pohon předních kol, v nabídce bude ale samozřejmě i „čtyřkolka“.

Fotogalerie

Prototyp chystaného modelu testuje na českých silnicích v přestrojení za Škodu Yetï. Auto má ale výrazně mohutnější blatníky a je delší (více zde). Naposledy auto nafotil v provozu čtenář iDNES.cz Michal Řejha.

Základním motorem kodiaka má být benzinový čtyřválec 1.4 TSI s výkonem 110 kW (150 k) a dvě verze dvoulitru TSI s výkony 132 kW (180 k) a 162 kW (220 k). Německý automagazín uvádí v případě naftových motorizací jen dvoulitrové TDI naladěné na 110 kW (150 k) a 135 kW (184 k). Dá se ale čekat, že se pod kapotu dostane i čtyřválec 1,6 TDI. Spekuluje se i o tom, že časem se představí hybridní verze (snad plg-in hybrid s benzinovým 1,4 TSI).

Kodiak má být první škodovkou, která dostane průhledový (head-up) displej, jenž důležité provozní údaje promítá na čelní sklo do zorného pole řidiče. Auto Bild odhaduje základní cenu na 24 tisíc eur, to je asi 650 tisíc korun. To naznačuje, že Kodiak má být SUV alternativou dosud největší škodě v nabídce, klasicky stavěnému superbu.

Kodiak se představí na autosalonu v Paříží na podzim příštího roku. Na březnovou autoshow do Ženevy je naplánovaná premiéra faceliftované octavie. Spekuluje se o tom, že by mohla dostat výrazně pozměněná přední světla, snad by měla být dělená jako kdysi třeba u mercedesů. Octavia by s novou tváří měla dostat také nový základní motor 1,0 TSI.





Nejčtenější

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka
VIDEO: Saze ve výfuku znamenají problém s filtrem pevných částic

Filtr pevných částic je dnes noční můra mnoha majitelů dieselových aut. Jednoduchým testem s rukavicí jsme ověřovali, v jakém stavu mají výfukovou soustavu...  celý článek

Škoda Rapid Monte Carlo
Ojetá Škoda Rapid: auto pro českou rodinu berte s benziňákem

Vzhledem se podobá větší a širší Octavii, pod kapotou může mít i stejný motor. Na podvozku však najdeme komponenty, jejichž původ sahá k modelům z devadesátých...  celý článek

Seat Arona
Arona je malé SUV Seatu. U Škody nahradí Fabii combi

Barcelona (Od zpravodaje iDNES.cz) Už aktuální provedení Seatu Ibiza udivuje svým velkým vnitřním prostorem. A teď Seat představil od Ibizy technicky odvozené malé SUV Arona a to dává na prostor...  celý článek

Ilustrační snímek
K moři po vlastní ose? Cesta v noci je lepší, ale jen pro odpočaté

Za pár dní startuje sezóna dovolených a tisíce Čechů se vydají po vlastní ose autem k moři. Vloni vyjeli Češi na 5 552 000 soukromých zahraničních cest. Na...  celý článek

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

Další z rubriky

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka
VIDEO: Saze ve výfuku znamenají problém s filtrem pevných částic

Filtr pevných částic je dnes noční můra mnoha majitelů dieselových aut. Jednoduchým testem s rukavicí jsme ověřovali, v jakém stavu mají výfukovou soustavu...  celý článek

Seat Arona
Arona je malé SUV Seatu. U Škody nahradí Fabii combi

Barcelona (Od zpravodaje iDNES.cz) Už aktuální provedení Seatu Ibiza udivuje svým velkým vnitřním prostorem. A teď Seat představil od Ibizy technicky odvozené malé SUV Arona a to dává na prostor...  celý článek

Měření emisí u dieselového motoru na STK. U auta se sleduje teplota oleje a...
Dieseloví zabijáci škodí dál. Hon na auta bez filtru zůstal na papíře

Nezabíjí sice přímo jako při dopravní nehodě, přesto mají na svědomí jen u nás stovky životů kvůli škodlivinám, které vypouštějí do ovzduší. Řeč je o...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.