Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Kodiaq na prvních obrázcích: kliky jí domalují časem

  8:00aktualizováno  8:00
Česká značka se chystá na ofenzivu pseudoterénních modelů. Yetiho, který začíná přesluhovat, doplní ještě letos velké SUV jménem Kodiaq. Škoda právě uveřejnila první oficiální skici nového modelu.

Skica Škody Kodiaq | foto: Škoda Auto

Světová premiéra sedmého evropského modelu Škody je podle informací iDNES.cz naplánovaná na začátek září do Berlína, autosalonová pak o necelý měsíc později do Frankfurtu. Velkoformátové SUV dorazí na trh koncem letošního roku.

Skica Škody Kodiaq

Design Škody Kodiaq věrně naznačila studie VisionS, představená letos na autosalonu v Ženevě (prohlédněte si ji zde). Auto bude mít klasické svalnaté tvary a mohutné proporce velkého SUV. Až sedmimístný model má hodně protaženou siluetu s klesající střechou.

Záď se světly ve stylu Škody Superb člení několik vodorovných linií. Zadní LED lampy dostanou pro značku typický světelný podpis tvaru písmene C. Nejvýraznější je mohutná příď s obrovitou kapotou a dělenými čelními světly. Tým šéfdesignéra Jozefa Kabaně musel skloubit oblé tvary zavalitého vozu s ostrými liniemi svého kubistického stylu, který dávají ostatním škodovkám.

První skici jasně ukazují návaznost na koncept. Umělecké obrazy vynechávají důležité detaily sériového vozu jako třeba kliky, ale dávají jasnou představu o proporcích a základních linkách nového vozu.

Interiér zatím zůstává utajený, Jozef Kabaň o něm prozrazuje: „Pro interiér jsou charakteristické silné vertikální prvky, jako například čtyři velké výdechy vzduchu. Velký displej dělí přístrojovou desku na dvě rovnocenné zóny – pro řidiče a spolujezdce. Čelní strana přístrojové desky je trojrozměrně klenutá a rozdělaná na dvě části.“ Kodiaq má být podle šéfdesignéra především mimořádně prostorný.





Nejčtenější

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

Opel Insignia
První jízda: Francouzi nakoupili dobře, nový Opel Insignia se povedl

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.