Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Kodiaq na prvních obrázcích: kliky jí domalují časem

  8:00aktualizováno  8:00
Česká značka se chystá na ofenzivu pseudoterénních modelů. Yetiho, který začíná přesluhovat, doplní ještě letos velké SUV jménem Kodiaq. Škoda právě uveřejnila první oficiální skici nového modelu.

Skica Škody Kodiaq | foto: Škoda Auto

Světová premiéra sedmého evropského modelu Škody je podle informací iDNES.cz naplánovaná na začátek září do Berlína, autosalonová pak o necelý měsíc později do Frankfurtu. Velkoformátové SUV dorazí na trh koncem letošního roku.

Skica Škody Kodiaq

Design Škody Kodiaq věrně naznačila studie VisionS, představená letos na autosalonu v Ženevě (prohlédněte si ji zde). Auto bude mít klasické svalnaté tvary a mohutné proporce velkého SUV. Až sedmimístný model má hodně protaženou siluetu s klesající střechou.

Záď se světly ve stylu Škody Superb člení několik vodorovných linií. Zadní LED lampy dostanou pro značku typický světelný podpis tvaru písmene C. Nejvýraznější je mohutná příď s obrovitou kapotou a dělenými čelními světly. Tým šéfdesignéra Jozefa Kabaně musel skloubit oblé tvary zavalitého vozu s ostrými liniemi svého kubistického stylu, který dávají ostatním škodovkám.

První skici jasně ukazují návaznost na koncept. Umělecké obrazy vynechávají důležité detaily sériového vozu jako třeba kliky, ale dávají jasnou představu o proporcích a základních linkách nového vozu.

Interiér zatím zůstává utajený, Jozef Kabaň o něm prozrazuje: „Pro interiér jsou charakteristické silné vertikální prvky, jako například čtyři velké výdechy vzduchu. Velký displej dělí přístrojovou desku na dvě rovnocenné zóny – pro řidiče a spolujezdce. Čelní strana přístrojové desky je trojrozměrně klenutá a rozdělaná na dvě části.“ Kodiaq má být podle šéfdesignéra především mimořádně prostorný.





Nejčtenější

Pavel Kadaš, předseda spolku, který muzeum provozuje, pózuje mezi vozy v...
V muzeu ve Velkých Hamrech odpočívají moskviče i prototypy škodovek

Běžné automobily, kterých byly za socialismu plné silnice, i vzácné prototypy, jež se dochovaly do dnešních dnů jen zázrakem. To vše je k vidění v Muzeu...  celý článek

Autobus sjel na Kolínsku do příkopu, hasiči evakuovali 28 osob (13.1.2017).
Silnice jsou úzké a auta široká. Ke sjetí na krajnici je čím dál blíže

Redakce iDNES.cz dlouhodobě sleduje frekventovanou silnici třetí třídy na východním okraji Prahy. Komunikace 0126a je velmi úzká, s okrajem vozovky začíná...  celý článek

Audi ukázalo zmenšený model Q2, který se s využitím kamer a ultrazvukových...
Audi se jízdu bez řidiče musí naučit sama

Německá značka Audi pracuje na systému autonomního řízení, který se učí podle šoféra. Asistenční systémy s umělou inteligencí se dostanou již do příští A8.  celý článek

Shineray XY400
Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ...  celý článek

Paolo Stanzani a Lamborghini Miura
Stvořitel automobilové sexbomby zemřel

Zemřel Paolo Stanzani, geniální inženýr, z jehož rýsovacího prkna pochází jedno z nejslavnějších aut všech dob, Lamborghini Miura. Bylo mu 81 let. Stál za...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.