Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Kodiaq na prvních obrázcích: kliky jí domalují časem

  8:00aktualizováno  8:00
Česká značka se chystá na ofenzivu pseudoterénních modelů. Yetiho, který začíná přesluhovat, doplní ještě letos velké SUV jménem Kodiaq. Škoda právě uveřejnila první oficiální skici nového modelu.

Skica Škody Kodiaq | foto: Škoda Auto

Světová premiéra sedmého evropského modelu Škody je podle informací iDNES.cz naplánovaná na začátek září do Berlína, autosalonová pak o necelý měsíc později do Frankfurtu. Velkoformátové SUV dorazí na trh koncem letošního roku.

Skica Škody Kodiaq

Design Škody Kodiaq věrně naznačila studie VisionS, představená letos na autosalonu v Ženevě (prohlédněte si ji zde). Auto bude mít klasické svalnaté tvary a mohutné proporce velkého SUV. Až sedmimístný model má hodně protaženou siluetu s klesající střechou.

Záď se světly ve stylu Škody Superb člení několik vodorovných linií. Zadní LED lampy dostanou pro značku typický světelný podpis tvaru písmene C. Nejvýraznější je mohutná příď s obrovitou kapotou a dělenými čelními světly. Tým šéfdesignéra Jozefa Kabaně musel skloubit oblé tvary zavalitého vozu s ostrými liniemi svého kubistického stylu, který dávají ostatním škodovkám.

První skici jasně ukazují návaznost na koncept. Umělecké obrazy vynechávají důležité detaily sériového vozu jako třeba kliky, ale dávají jasnou představu o proporcích a základních linkách nového vozu.

Interiér zatím zůstává utajený, Jozef Kabaň o něm prozrazuje: „Pro interiér jsou charakteristické silné vertikální prvky, jako například čtyři velké výdechy vzduchu. Velký displej dělí přístrojovou desku na dvě rovnocenné zóny – pro řidiče a spolujezdce. Čelní strana přístrojové desky je trojrozměrně klenutá a rozdělaná na dvě části.“ Kodiaq má být podle šéfdesignéra především mimořádně prostorný.





Nejčtenější

Díky dnu bez aut se lidé mohli projít i po slavném pařížském bulváru Champs...
Čtyři světové metropole chtějí vyhnat diesely do roku 2025

Starostové Paříže, Mexico City, Madridu a Atén podepsali deklaraci, ve které se zavázali vyhnat dieselová auta ze svých měst do roku 2025.  celý článek

Porsche Macan Turbo
Úřady zkoumají, zda Porsche nepodvádělo s emisemi

Německé úřady vyšetřují, zda výrobce sportovních aut Porsche nepoužíval software manipulující s výsledky měření emisí výfukových plynů. Oznámil to Spolkový...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Evropa popotahuje Česko za laxnost při trestání VW za dieselgate

Evropská komise oznámila, že otevře řízení pro nesplnění povinnosti proti sedmi členským státům v souvislosti s kauzou dieselgate, mezi hříšníky je i Česká...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.