Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První hybridní škodovkou bude superb, představí se do čtyř let

  8:30aktualizováno  8:30
První hybridní škodovkou by měl být model Superb v současné generaci. V rozhovoru pro časopis Forbes to prozradil nový generální ředitel Škody Auto Bernhard Maier. Na trh se má novinka dostat ještě v tomto desetiletí, dodal. Přechod značky k hybridním vozům naznačil čerstvě představený koncept SUV s budoucím názvem Kodiaq.

Škoda Superb třetí generace | foto: Škoda Auto

„Kromě elektromotoru bude disponovat i konvenčním pohonem, a jeho dojezd proto nebude tak závislý na dostupnosti veřejné nabíjecí stanice,“ popsal pro Forbes nový šéf automobilky Maier. Oproti ve středu představenému konceptu VisionS však značka pravděpodobně nezvolí pohon 4×4. Pravděpodobněji se jeví provedení bez zadního elektromotoru, tedy jen s pohonem předních kol.

Vstup do světa hybridních vozů Škoda Auto ilustruje na zmíněném konceptu, který představí na autosalonu v Ženevě na začátku března. Velké SUV VisionS pohání zážehový motor 1,4 v kombinaci se dvěma elektromotory. V normovaném cyklu má mít takové auto spotřebu 1,9 litru benzinu a v čistě elektrickém režimu dojezd 50 km.

Škoda VisonS

Benzinový agregát 1,4 TSI o výkonu 115 kW v konceptu doplňuje elektromotor o trvalém výkonu 40 kW, který je integrovaný do šestistupňové převodovky DSG přenášející výkon na přední kola. U zadní nápravy je umístěn druhý elektromotor o výkonu až 85 kW, který pracuje nezávisle na pohonu přední nápravy. Studie má tedy pohon 4×4 bez mechanického propojení pohonu.

Hybridní Kodiaq není jistý, trendy mu však přejí

Řidič vozu může volit mezi několika provozními režimy, jeden z nich je čistě elektrický. Li-Ion akumulátory o kapacitě 12,4 kWh jsou uloženy před zadní nápravou a lze je dobíjet ze zásuvky. Zda Škoda zvolí stejné řešení i pro sériový vůz, není jisté.

Fotogalerie

Podle mluvčího Škody Jozefa Baláže zatím není ani rozhodnuto, zda se hybridní pohon objeví v sériové verzi nového SUV, které má přijít ve druhé polovině letošního roku. Nový model mladoboleslavské automobilky by měl nést jméno Kodiaq.

U velkých aut je nicméně hybridizace efektivní cestou ke snížení emisí. Odborníci předpovídají, že právě u velkých SUV a aut vyšších kategorií bude hybridní pohon velmi brzy standardem.

Mateřský Volkswagen již vozy s hybridním pohonem nabízí. Na trhu je hybridní Golf GTE a nově také Passat GTE. Hybridní vozy nabízejí i další koncernové značky Audi nebo Porsche.

Autoři: ,




Nejčtenější

Ford S-MAX
Hledá se auto pro rodinu do 200 tisíc. Pozor na velké oči a drahé díly

V cenové relaci do 200 000 korun se u nás prodá nejvíce ojetých aut. Jaký rodinný vůz v této ceně zvolit? Máme pro vás několik tipů.  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají děla roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili do...  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.