Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První hybridní škodovkou bude superb, představí se do čtyř let

  8:30aktualizováno  8:30
První hybridní škodovkou by měl být model Superb v současné generaci. V rozhovoru pro časopis Forbes to prozradil nový generální ředitel Škody Auto Bernhard Maier. Na trh se má novinka dostat ještě v tomto desetiletí, dodal. Přechod značky k hybridním vozům naznačil čerstvě představený koncept SUV s budoucím názvem Kodiaq.

Škoda Superb třetí generace | foto: Škoda Auto

„Kromě elektromotoru bude disponovat i konvenčním pohonem, a jeho dojezd proto nebude tak závislý na dostupnosti veřejné nabíjecí stanice,“ popsal pro Forbes nový šéf automobilky Maier. Oproti ve středu představenému konceptu VisionS však značka pravděpodobně nezvolí pohon 4×4. Pravděpodobněji se jeví provedení bez zadního elektromotoru, tedy jen s pohonem předních kol.

Vstup do světa hybridních vozů Škoda Auto ilustruje na zmíněném konceptu, který představí na autosalonu v Ženevě na začátku března. Velké SUV VisionS pohání zážehový motor 1,4 v kombinaci se dvěma elektromotory. V normovaném cyklu má mít takové auto spotřebu 1,9 litru benzinu a v čistě elektrickém režimu dojezd 50 km.

Škoda VisonS

Benzinový agregát 1,4 TSI o výkonu 115 kW v konceptu doplňuje elektromotor o trvalém výkonu 40 kW, který je integrovaný do šestistupňové převodovky DSG přenášející výkon na přední kola. U zadní nápravy je umístěn druhý elektromotor o výkonu až 85 kW, který pracuje nezávisle na pohonu přední nápravy. Studie má tedy pohon 4×4 bez mechanického propojení pohonu.

Hybridní Kodiaq není jistý, trendy mu však přejí

Řidič vozu může volit mezi několika provozními režimy, jeden z nich je čistě elektrický. Li-Ion akumulátory o kapacitě 12,4 kWh jsou uloženy před zadní nápravou a lze je dobíjet ze zásuvky. Zda Škoda zvolí stejné řešení i pro sériový vůz, není jisté.

Fotogalerie

Podle mluvčího Škody Jozefa Baláže zatím není ani rozhodnuto, zda se hybridní pohon objeví v sériové verzi nového SUV, které má přijít ve druhé polovině letošního roku. Nový model mladoboleslavské automobilky by měl nést jméno Kodiaq.

U velkých aut je nicméně hybridizace efektivní cestou ke snížení emisí. Odborníci předpovídají, že právě u velkých SUV a aut vyšších kategorií bude hybridní pohon velmi brzy standardem.

Mateřský Volkswagen již vozy s hybridním pohonem nabízí. Na trhu je hybridní Golf GTE a nově také Passat GTE. Hybridní vozy nabízejí i další koncernové značky Audi nebo Porsche.

Autoři: ,




Nejčtenější

Paolo Stanzani a Lamborghini Miura
Stvořitel automobilové sexbomby zemřel

Zemřel Paolo Stanzani, geniální inženýr, z jehož rýsovacího prkna pochází jedno z nejslavnějších aut všech dob, Lamborghini Miura. Bylo mu 81 let. Stál za...  celý článek

Výtvarník a konstruktér Vladimír Valenta startoval v roce 1967 s formulí...
Autofotka týdne: Výstaviště Brno oživuje zašlou tradici - závod formulí

Před padesáti lety se naposledy prohnaly brněnským výstavištěm formule československých závodníků. Tradiční městský závod, který žil ve stínu slavnějšího...  celý článek

Volkswagen Tiguan GTE
Svět si zamiloval SUV. Prodej nových aut táhnou díky pohodlí i bezpečí

Každé čtvrté auto, které si loni koupili zákazníci v Evropě, bylo z kategorie SUV. Segment aut, ve kterém se ukrývají malá auta s pár plasty, navíc dodávající...  celý článek

Řidička v Jablonci nad Nisou odklízí sníh z okna automobilu (14. října 2009)
Vyrážíte na hory? Nechte zkontrolovat auto a prospat řidiče

Tisíce Čechů vyráží na hory do zahraničí po vlastní ose. Přinášíme pár tipů, jak se na cestu co nejlépe připravit, aby vás za hranicemi nic nezaskočilo....  celý článek

Triumph Street Triple 765 RS
První jízda britského drsňáka: Triumph Street je nový od výfuku po ventilek

Jakkoli tradiční britský výrobce v posledních sezónách chrlil novinky jako na běžícím pásu, produktové řadě Street Triple se změny vždy vyhnuly. Snad v tom byl...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.