Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Víc chromu pro Kodiaqa. Škoda představuje verzi Scout

  9:22aktualizováno  9:22
Výroba Škody Kodiaq už běží v Kvasinách naplno, první auta dorazí k zákazníkům během několika týdnů. Automobilka nyní představuje speciální provedení Scout.

Škoda Kodiaq Scout | foto: Škoda Auto

Největší Scout v nabídce Škody bude mít premiéru v březnu 2017 na autosalonu v Ženevě. Od standardního provedení ho odlišují designové prvky, které mu dávají robustnější vzhled.

Kodiaq Scout

  • světlá výška 194 mm
  • přechodový úhel 19,7 stupně
  • přední nájezdový úhel 22 stupňů
  • zadní nájezdový úhel 23,1 stupně

Maska chladiče je zasazena do stříbrného rámečku. Ve stejném odstínu jsou provedeny i střešní nosiče, kryty vnějších zpětných zrcátek, rámečky kolem bočních oken a ochranné prvky pod nárazníky. „Vedle specifických ochranných prvků Škoda Kodiaq Scout vybavena skly s vyšším stupněm tónování od sloupku B dozadu,“ popisuje Štěpán Řehák ze Škody Auto.

Scout také dostane speciálně navržené devatenáctipalcové ráfky kol. Výbava vychází z provedení Ambition.

V základní výbavě má Scout vždy pohon 4x4 (systém Haldex), full-LED přední světla a paket pro špatné cesty, který zakrytováním podvozku chrání před poškozením motor, podlahu a různé kabely.

Fotogalerie

„Srdcem pohonu 4×4 je elektronicky řízená lamelová spojka, která je v zájmu optimálního rozložení hmotnosti umístěna bezprostředně před zadním diferenciálem, tedy na konci kardanové hřídele,“ vysvětluje Řehák.

Pro novou variantu kodiaqa jsou v nabídce dva benzinové (1,4 TSI - 110 kW/150 k a 2,0 TSI - 132 kW/180 k) a dva naftové (2,0 TDI - 110 kW/150 k a 2,0 TDI - 140 kW/190 k) motory, které se vždy kombinují s pohonem všech kol 4×4.

Offroad

Škoda vybavila model Kodiaq režimem pro jízdu v terénu, který se aktivuje tlačítkem na středovém panelu přístrojové desky. Pokud má auto stavitelné tlumiče, elektronika upraví jejich charakteristiku. V tomto režimu se také mírně se zpomalí reakce plynového pedálu. Protiblokovací systém ABS se nastaví tak, aby využil „klínového efektu“, ten spočívá v delším blokováním brzděného kola, které si na nezpevněném povrchu před sebou nahrne materiál, a tím vytvoří klín pro intenzivnější brzdění. Pro zlepšení trakce dovoluje systém ASR určitý prokluz kol a elektronická uzávěrka diferenciálu reaguje rychleji. V případě potřeby se aktivuje asistent pro rozjezd do kopce (nechá po uvolnění prostředního pedálu ještě na moment zabrzděná kola, aby auto v kopci necouvlo) nebo asistent pro sjíždění svahu, který samočinně udržuje konstantní rychlost.

Redakční test Škody Kodiaq:





Nejčtenější

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a...  celý článek

Fiamma Breschi
Čtení pro ženy: Enzo Ferrari dobýval svou životní lásku 30 let. Marně

Získal snad všechno, co si umanul, jen ženu svého srdce nikdy nedobyl. Dáma jménem Fiamma Breschi byla jednou z osobností v pozadí Scuderie Ferrari Formule 1....  celý článek

Ještě kožený volant. Po nasazení airbagu zbývá zacvaknout středový kryt
Ukliďte si v autě, volant je špinavější než záchodové prkénko

Obecně se ví, že interiér vozu není zrovna nejčistší místo, ve kterém se pohybujeme. Nová studie specialistů čištění aut to potvrzuje. Automobil je zamořený...  celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Mercedes Třída GL 350 CDI 7...
Mercedes Třída GL 350 CDI 7...

r.v. 2012, naj. 157 000 km, diesel
989 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.