Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kubistický kodiaq odhalen. Škoda VisionS je hybrid se spotřebou 1,9 l

  8:01aktualizováno  8:01
Do stále žádanější kategorie SUV zamíří česká značka s druhým modelem. K menšímu yetimu přibude větší kodiaq. Prozatím má dnes už klasické škodovácké označení určené pro studie, ve kterém figuruje slovo „vision“. Za půl roku z něj bude sériové auto. Studie naznačuje, že se dočkáme první hybridní škodovky v historii.

Škoda VisonS | foto: Škoda Auto

Studie Škoda VisionS ukazuje vývoj designového jazyka značky, jehož tvůrcem je šéfdesignér Jozef Kabaň. Auto se zajímavě řešenými světly - netradiční řešení předních lamp začíná být pro škodovky charakteristické - ale také ukazuje technologie budoucnosti.

Neokubismus

Kabaň se při tvorbě designérského stylu inspiroval nejprve českým křišťálem, a tak vykresluje kontury karoserie moderních škodovek ostrými liniemi. Nově přidal kubismus, ten je tak trochu českým unikátem, nikde jinde na světě se totiž kubismus v takové míře neprojevil v architektuře (nejznámější stavbou je Dům U Černé Matky Boží v Praze na Starém Městě). Typické jsou pro něj ostré hrany či krystalické struktury. Kabaň a jeho tým tak našli inspirační zdroj a silnou vazbu na české umění. Právě architektura má podle mnohých s automobilovým designem hodně společného.

Škoda VisonS

„Linie jsou jasné, precizní a ostré. Na markantně konturovaných plochách vytváří hra světla a stínu silné efekty,“ popisují tvůrci svůj nejnovější koncept. VisionS, který se představí 1. března na autosalonu v Ženevě. Bude mít zelenou barvu, která naznačuje, co se odehrává v útrobách. VisionS se totiž bude prezentovat jako ekolog.

Fotogalerie

Škoda ve studii představí vůbec poprvé také hybridní pohon. Benzinový přeplňovaný čtyřválec 1,4 TSI s výkonem 115 kW (156 k) a točivým momentem 250 Nm spolupracuje s elektromotorem o trvalém výkonu 40 kW a maximálním točivém momentu 220 Nm. Ten je integrován do šestistupňové převodovky DSG, která přenáší výkon na přední kola. U zadní nápravy je umístěn druhý elektromotor o výkonu až 85 kW, s maximálním točivým momentem 270 Nm, který pracuje nezávisle na pohonu přední nápravy. Studie má tedy pohon všech kol, ale obejde se bez mechanického propojení pohonu předních a zadních kol. Řidič může volit mezi několika provozními režimy, jedním z nich je i čistě elektrický pohon. Li-Ion akumulátory o kapacitě 12,4 kWh jsou uloženy před zadní nápravou a je možné je dobíjet ze zásuvky.

Může se hodit

Yeti

Škoda Yeti 2.0.TDI. Cena 340 000 Kč.

Další vozy značky Škoda na Automodul.cz.

Celkový výkon vozu je 165 kW (225 k), budoucí kodiaq se s ním rozjede z nuly na 100 km/h za 7,4 s. Maximální rychlost má být téměř 200 km/h. Na 100 km jízdy vystačí v normovaném laboratorním cyklu s 1,9 litry benzinu, k tomu je ovšem třeba dodat, že až 50 kilometrů z toho pojede na baterie.

Pseudoterénní škoda má jako koncept délku 4,70 m, rozvor je 2,79, šířka 1,91 a výška 1,68 metru. Auto stojí bázi modulární platformy (MQB) koncernu Volkswagen. Je to první vůz značky se šesti sedaly uspořádanými ve třech řadách. Dá se ale předpokládat, že sériové provedení bude mít o místo víc (uspořádání 2+3+2).

Líbí se vám nová Škoda VisionS, ze které vznikne nové SUV?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 20. února 2016. Anketa je uzavřena.

ANO 7685
NE 751




Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Český e-shop začal s prodejem elektroaut, začíná s teslami za 3 miliony

E-shop alza.cz spustil prodej elektromobilů přes internet. V nabídce jsou aktuálně dva modely značky Tesla za tři a tři a půl milionu. Internetový obchod...  celý článek

Škoda Element
Nejnovější koncept Škody je frajerská plážová bugina. Už jsme v ní jeli

Studenti z učiliště Škody postavili elektrickou buginu. Z malinkého modelu Citigo je v jejich podání zářivý plážový speciál jménem Element. Stavba veselého...  celý článek

Interiér auta od Applu v představách designéra Matiase Papaliniho
Apple stále pracuje na autonomním řízení, sází také na sdílení aut

Šéf firmy Apple Tim Cook prozradil, že jeho firma pracuje na systémech autonomního řízení. „Je to klíčová technologie, matka všech typů umělé inteligence, ale...  celý článek

Kamil Holán na Tourist Trophy 2017
VYSÍLÁME: Český hrdina pekelného závodu na ostrově Man hostem iDNES.cz

Jeden z nejrychlejších českých motocyklových závodníků Kamil Holán se vrátil z nejslavnějšího závodu Tourist Trophy na ostrově Man. Je to náramná podívaná a...  celý článek

Volkswagen Arteon
VW Arteon je o půl třídy lepší passat, už jsme ho řídili

To auto je vymyšlené a postavené přesně tak, aby jeho uživatele v očích okolí posunulo o stupínek výš. Arteon prostě umí udělat dojem. VW opět přestavělo...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Morgan 4/4 80th Anniversary
Morgan 4/4 80th Anniversary

r.v. 2016, naj. 20 km, benzín
1 750 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.