Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Jak se sedí v kufru. Zkoušeli jsme třetí řadu ve Škodě Kodiaq

  18:04aktualizováno  18:04
Mallorca (Od zpravodajů iDNES.cz) - Figuríny, se kterými se provádějí nárazové zkoušky, jsou „padesátiprocentní“ lidé. To znamená, že dělí populaci podle výšky na půl. Půlka lidí je větších, druhá půlka menších. Tyto figuríny jsou vysoké přibližně 175 centimetrů a „kolem nich“ se stavějí auta.

A přesně tolik měří redaktor iDNES.cz. Zkusil, jaké to je na místech ve třetí řadě Škody Kodiaq.

Pět plus dva

Sedadla třetí řady jsou u všech aut do zhruba pěti metrů délky spíše nouzová. Obvykle se říká, že jsou určena pro odvoz dětí. Maminky svážející děti ze školky tak mohou svá mohutná SUV aspoň plně vytížit, když se s ostatními v ulici dohodnou.

Častěji by bylo lepší uvádět kapacitu auta 5 dospělých + 2 děti. Na druhou stranu se redaktorovi iDNES.cz před lety podařilo odvézt na „nouzových“ dětských zadních sedadlech v předchozí generaci Opelu Zafira napříč republikou 190centimetrového čahouna bez zdravotních následků.

Do kodiaqa jsme zkusili na zadní místo posadit dospělého. Jak to probíhalo, sledujte ve videu.

Nastupování je akrobacie

První dojmy? Odjištění sedačky ve druhé řadě je jednoduché, zvládnete to jednou rukou. Ale nastupování už chce trochu ohebnosti. Zatím jsem zkusil nastupování popředu. Ale možná by to šlo i zadkem napřed.

Nové fotky z testovacích jízd

Podívejte se na Škodu Kodiaq v akci

Když se na zadní sedadlo posadím tak, že mám celá záda kompletně opřená, mám nad hlavou ještě pár centimetrů místa, ale opěradlo mi končí někde u lopatek, opěrka hlavy vysunutá nadoraz mi taktak stačí. Když se sedadlo prostřední řady zaklopí do polohy, aby si na něj mohl někdo sednout, ocením, že se nevrací do nejzazší polohy, to by se mi zarazilo o kolena. Ale když se pasažér ve druhé řadě uskromní a posune se o nějaký centimetr vpřed, mám na kolena i nějaké místo.

Ovšem ani tak to není moc pohodlné, přece jen sedím v kufru a v podlaze není vybraný prostor pro chodidla, takže mám hodně pokrčené nohy a kolena (už roky bolavá) hodně vysoko. Ale více mi vadí ližiny, ve kterých se posunují sedadla druhé řady. Špičky chodidel sice pod sedačku zasunu, ale musím je mít nepřirozeně vyosené do boku.

Seděl jsem za kolegou, který má kolem 185 centimetrů a který nijak nestrádal. Já bych vzadu cestu z Prahy do Brna asi přežil, ale v Bratislavě už bych byl asi dřevěný.





Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Další z rubriky

Audi S5 Cabrio
Sezona kabrioletů startuje. Audi A5 bez střechy je vypiplaná novinka

Kabriolety bývají dražší než kupátka či sedany, ač je na nich zdánlivě méně materiálu. Po svezení novým kabrioletem od Audi pochopíte, že příplatek je na...  celý článek

Škoda Octavia Combi G-TEC
Dobrá alternativa za TDI. Octavia na zemní plyn

Tohle je opravdu „eko“ auto! Kromě ekonomiky vyznává též ekologii: spalování zemního plynu je výrazně čistší než využívání ostatních fosilních paliv. Škodu...  celý článek

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Toyota Auris 1.4...
Toyota Auris 1.4...

r.v. 2008, naj. 96 000 km, diesel
137 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.