Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Jak se sedí v kufru. Zkoušeli jsme třetí řadu ve Škodě Kodiaq

  18:04aktualizováno  18:04
Mallorca (Od zpravodajů iDNES.cz) - Figuríny, se kterými se provádějí nárazové zkoušky, jsou „padesátiprocentní“ lidé. To znamená, že dělí populaci podle výšky na půl. Půlka lidí je větších, druhá půlka menších. Tyto figuríny jsou vysoké přibližně 175 centimetrů a „kolem nich“ se stavějí auta.

A přesně tolik měří redaktor iDNES.cz. Zkusil, jaké to je na místech ve třetí řadě Škody Kodiaq.

Pět plus dva

Sedadla třetí řady jsou u všech aut do zhruba pěti metrů délky spíše nouzová. Obvykle se říká, že jsou určena pro odvoz dětí. Maminky svážející děti ze školky tak mohou svá mohutná SUV aspoň plně vytížit, když se s ostatními v ulici dohodnou.

Častěji by bylo lepší uvádět kapacitu auta 5 dospělých + 2 děti. Na druhou stranu se redaktorovi iDNES.cz před lety podařilo odvézt na „nouzových“ dětských zadních sedadlech v předchozí generaci Opelu Zafira napříč republikou 190centimetrového čahouna bez zdravotních následků.

Do kodiaqa jsme zkusili na zadní místo posadit dospělého. Jak to probíhalo, sledujte ve videu.

Nastupování je akrobacie

První dojmy? Odjištění sedačky ve druhé řadě je jednoduché, zvládnete to jednou rukou. Ale nastupování už chce trochu ohebnosti. Zatím jsem zkusil nastupování popředu. Ale možná by to šlo i zadkem napřed.

Nové fotky z testovacích jízd

Podívejte se na Škodu Kodiaq v akci

Když se na zadní sedadlo posadím tak, že mám celá záda kompletně opřená, mám nad hlavou ještě pár centimetrů místa, ale opěradlo mi končí někde u lopatek, opěrka hlavy vysunutá nadoraz mi taktak stačí. Když se sedadlo prostřední řady zaklopí do polohy, aby si na něj mohl někdo sednout, ocením, že se nevrací do nejzazší polohy, to by se mi zarazilo o kolena. Ale když se pasažér ve druhé řadě uskromní a posune se o nějaký centimetr vpřed, mám na kolena i nějaké místo.

Ovšem ani tak to není moc pohodlné, přece jen sedím v kufru a v podlaze není vybraný prostor pro chodidla, takže mám hodně pokrčené nohy a kolena (už roky bolavá) hodně vysoko. Ale více mi vadí ližiny, ve kterých se posunují sedadla druhé řady. Špičky chodidel sice pod sedačku zasunu, ale musím je mít nepřirozeně vyosené do boku.

Seděl jsem za kolegou, který má kolem 185 centimetrů a který nijak nestrádal. Já bych vzadu cestu z Prahy do Brna asi přežil, ale v Bratislavě už bych byl asi dřevěný.





Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Opel Crossland X
Opel Crossland X je velké auto za malé peníze

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahrazuje v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.