Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Kodiaq záchranář má speciální zásuvku a ochranu proti zlodějům

  10:00aktualizováno  10:00
Škoda představuje svůj nejnovější model ve speciální úpravě pro potřeby Zdravotnické záchranné služby. Svítivý overal je doplněn spoustou LED diod a majáků a na palubě veze moderní lékařskou techniku, kterou před nenechavci chrání silný plech kryjící kufr.

„Vůz je vyveden v odstínu RAL 1026 s vysoce odrazivými retroreflexními prvky dle požadavků zákona (č. 296/2012 Sb. - pozn. red), vybaven sadou nejmodernější lékařské techniky a připraven pro zástavbu dalších prvků dle potřeb a přání zákazníků,“ vypočítává Jozef Baláž ze Škody Auto.

Škoda Kodiaq v úpravě pro záchranáře
Škodovka ukázala Kodiaq v úpravě pro záchranáře

Záchranářský kodiaq je osazen nejmodernější majákovou a výstražnou technikou. „Některé z vysoce svítivých LED prvků jsou v České republice použity a homologovány vůbec poprvé,“ dodává.

Fotogalerie

Nechybí majáková rampa, kterou doplňuje siréna o výkonu 100 W a stejně výkonný reproduktor. Za zadním oknem vozu je namontována plně programovatelná tzv. sváděcí světelná alej, která umožňuje dopravní signalizaci.

Kodiaq pro rychlou lékařskou pomoc je dále vybaven posílenou a rozšířenou elektroinstalací, zahrnující mimo jiné přípojku 230V s automatickým odpojením při startu a zástrčkou PowerAirBox včetně přípojného kabelu, dvěma anténami pro komunikační zařízení (Motorola, Matra), LED svítilnami, několika CL zásuvkami, nabíječkou, předehřevem motorového oleje, druhou 70Ah baterií či dodatečným pojistkovými skříněmi.

Škodovka ukázala Kodiaq v úpravě pro záchranáře

Specializovaná výbava pro záchranáře zahrnuje například výsuvný modul systému pro lékařské vybavení, různé úchytné popruhy, hasicí přístroj i odolnou dělící přepážku. Auto vozí mimo jiné špičkový defibrilátor, odsávačku, plicní ventilátor či lékařskou sadu první pomoci.

Kodiaq v záchranářském provedení vychází z výbavy Ambition a pohání jej nejžádanější pohonné ústrojí na domácím trhu: motor 2.0 TDI o výkonu 140 kW v kombinaci s pohonem všech kol a dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. Pro zajímavost: toto provedení je pro tento rok vyprodané, pro auta zadaná do výroby je dnes čekací lhůta devět měsíců.

Setkávací systém Zdravotnické záchranné služby

Víceúrovňový setkávací systém (rendez-vous) je moderní způsob organizace výjezdových skupin a stanovišť záchranné služby, poprvé byl využit v 70. letech 20. století. Principem organizace systému je setkávání dvou druhů výjezdových skupin. Rychlá zdravotnická pomoc ve složení řidič-záchranář a střední zravotnický pracovník s velkým sanitním vozem a posádky rychlé lékařské pomoci ve složení lékař a řidič-záchranář v rychlém kompaktním voze. Speciální vozidla systému rendez-vous jsou vybavena veškerým vybavením k ošetření pacienta jako velké sanitní vozy, ale nedisponují mobilizačním vybavením (nosítky a prostorem pro převoz).

Výhodou systému je především rychlost zásahu v aglomeracích a menší nutný počet lékařů. Ve městech se kompaktní vůz dostane k pacientovi rychleji a snadněji než velký sanitní automobil a lékař se ihned po příjezdu věnuje ošetření pacienta. Po příjezdu velkého sanitního vozu je pacient transportován do nemocnice tímto vozem, již bez asistence lékaře, který je tak rychle připraven k dalšímu výjezdu. Pokud je nutná spolupráce lékaře i při transportu pacienta (méně než 10 % případů), jedou obě vozidla do nemocnice, přičemž lékař se přesune do sanitního vozu.

„Ve 13 krajích České republiky, které systém rendez-vous využívají, aktuálně slouží potřebám Zdravotnické záchranné služby více než 80 vozů Škoda, z toho zhruba 70% tvoří modely yeti,“ uvádí Jozef Baláž.

Škodovka ukázala Kodiaq v úpravě pro záchranáře




Nejčtenější

Kolony na dálnici D11 před Prahou.
Stát zvažuje částečný zákaz předjíždění kamionů, zkoumá chování řidičů

Až dva kilometry za dálničním omezením by v budoucnu mohl platit pro nákladní auta zákaz předjíždění. S nápadem si pohrává ministerstvo dopravy, které už změnu...  celý článek

Lada Vesta Cross
Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé....  celý článek

Lancia Delta HF Integrale
Voltovy lancie v Česku osiřely. Fanatik legend rally tragicky zemřel

Postavou nevelký, soutěžáckým srdcem však velikán mezi nadšenci do světa rally a milovníky italské produkce zvláště. Na pohled nenápadný kouzelný dědeček, ve...  celý článek

Sraz Volkswagenů Brouk na pražském Vítkově
Praha plná brouků. Legendární auta na srazu sprintovala i plavala Vltavou

Už pošestnácté patřila Praha nejslavnějšímu autu světa. Broučí sraz v modřanském Freestyle parku byl i přes nepřízeň počasí opět náramná podívaná. Tradičním...  celý článek

Kawasaki Z 650
Pokušitel i učitel. Kawasaki Z 650 okouzlí lehkostí a ovladatelností

V nabídce Kawasaki vyplnil Z 650 místo po superpopulární ER6n. To mu situaci rozhodně neusnadňuje. Svádí to k neustálému poměřování, ale stačí se projet a...  celý článek

Další z rubriky

Škoda představuje koncept elektromobilu jménem Vision E.
Představuje se Vision E, v roce 2020 z něj bude první škodovka na baterie

Šanghaj je 24milionové město, kde slunce neviděli hodně dlouho. Celé město totiž do pošmourna halí smog. A tak je na tom snad každé město v Číně. Právě tady má...  celý článek

Tatra Phoenix Präsident
Präsident je po 120 letech zpátky. Jako vyšňořená nákladní tatra

Před 120 lety, roku 1897, se představil první automobil se spalovacím motorem na území tehdejší rakousko-uherské monarchie, legendární NW Präsident. Z tehdejší...  celý článek

(ilustrační snímek)
Jste na silnici nebezpeční? Podívejte se pravdě do oka

Každý druhý řidič vidí špatně a většinou o tom neví, nebo si to nechce připustit. Vyzkoušejte si, jak jste na tom vy. Redakce iDNES.cz vám přináší domácí test...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.