Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda se chystá v roce 2017 do Jižní Koreje, kde teď VW nesmí prodávat

  11:53aktualizováno  11:53
Novým trhem pro značku Škoda by se mohla už v příštím roce stát Jižní Korea, kde má její mateřský Volkswagen momentálně pozastavený prodej desítek svých modelů VW, Audi a Bentley kvůli aféře Dieselgate.

Nový model, kterým je velké SUV jménem Kodiaq, má být pro Škodu vstupenkou na nové trhy. | foto: Škoda

S odvoláním na zdroj z automobilky přinesl tuto informaci server Automotive News Europe. Škoda o vstupu na korejský trh uvažuje už delší dobu, společně například s Íránem a Singapurem.

„Jako součást Strategie 2025 společnost Škoda průběžně analyzuje potenciál trhů, na kterých dosud není přítomná, a to včetně zemí jako je i Jižní Korea a Írán. Rozhodností o konkrétním datu vstupu na tyto trhy však dosud nepadlo,“ uvedl mluvčí Škodovky Jozef Baláž.

Vstup na korejský a íránský trh ovšem pro iDNES.cz potvrdil předseda představenstva Bernhard Maier už začátkem letošního července.

Souvisí to i s rozšířením modelové palety o nové SUV Kodiaq. „S rozšířením palety SUV vozů jsme schopni získávat nové trhy,“ uvedl Maier. Automobilka se nyní nadechuje k expanzi, největším soustem bude severoamerický trh.

„V průběhu nadcházejícího roku chceme mít otázku Severní Ameriky rozhodnutou,“ prohlásil Maier. Škoda nyní pokrývá přes padesát procent světového trhu a severní Amerika tvoří čtvrtinu světového trhu s automobily. Pokud chce tedy mladoboleslavská automobilka i nadále růst, bude vstup na tamní trh potřebný.

Uvedení značky Škoda na jihokorejský trh by mohlo koncernu VW pomoci zlepšit si reputaci. Tamní úřady totiž nedávno zakázaly prodej zhruba 80 modelů vozů značek Volkswagen, Audi a Bentley v souvislosti s aférou Dieselgate a vyměřila jí pokutu ve výši 17,8 miliardy wonů (asi 400 milionů korun). Škoda by tak musela velmi pečlivě volit nejen nabídku modelové řady, ale i přesnou specifikaci motorů. „Do rozhodnutí o případném vstupu na korejský trh nebudeme komentovat ani toto,“ dodal Jozef Baláž.

Jižní Korea nepatří mezi největší světové trhy (ročně se zde prodají zhruba dva miliony nových aut), ale je významným odbytištěm zejména pro luxusní značky koncernu VW. Stejně jako v Evropě zde dieselové motory tvoří zhruba polovinu prodejů.

Korea je domovským trhem automobilek Kia a Hyundai, které jsou také velmi aktivní v Evropě. Značky mají továrny v České republice a na Slovensku.

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

VIDEO: Kalina je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě
VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21....  celý článek

Setinová rallye 7 Castles Trial 2017
OBRAZEM: Autoveteráni šplhali na hrady a zámky, závodili o setiny

Pohodové setkání v ospalém sobotním ránu, po kterém následuje uvolněná projížďka malebnou krajinou, je to jen na pohled. V setinové rallye se skutečně bojuje o...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

Další z rubriky

Lada Vesta Cross
Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé....  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
ANALÝZA: Čína je náš druhý domov, říkají světové automobilky.

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Přitočí se ke mně nenápadný chlapík a chce si povídat: „Jsem Leo Cai, odkud jsi? Já jsem partner Volkswagenu tady v Číně,“ podává mi ruku a pak vizitku. „Máme...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

Maserati Granturismo Sport
Maserati Granturismo Sport

r.v. 2014, naj. 33 550 km, benzín
2 541 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.