Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda se chystá v roce 2017 do Jižní Koreje, kde teď VW nesmí prodávat

  11:53aktualizováno  11:53
Novým trhem pro značku Škoda by se mohla už v příštím roce stát Jižní Korea, kde má její mateřský Volkswagen momentálně pozastavený prodej desítek svých modelů VW, Audi a Bentley kvůli aféře Dieselgate.

Nový model, kterým je velké SUV jménem Kodiaq, má být pro Škodu vstupenkou na nové trhy. | foto: Škoda

S odvoláním na zdroj z automobilky přinesl tuto informaci server Automotive News Europe. Škoda o vstupu na korejský trh uvažuje už delší dobu, společně například s Íránem a Singapurem.

„Jako součást Strategie 2025 společnost Škoda průběžně analyzuje potenciál trhů, na kterých dosud není přítomná, a to včetně zemí jako je i Jižní Korea a Írán. Rozhodností o konkrétním datu vstupu na tyto trhy však dosud nepadlo,“ uvedl mluvčí Škodovky Jozef Baláž.

Vstup na korejský a íránský trh ovšem pro iDNES.cz potvrdil předseda představenstva Bernhard Maier už začátkem letošního července.

Souvisí to i s rozšířením modelové palety o nové SUV Kodiaq. „S rozšířením palety SUV vozů jsme schopni získávat nové trhy,“ uvedl Maier. Automobilka se nyní nadechuje k expanzi, největším soustem bude severoamerický trh.

„V průběhu nadcházejícího roku chceme mít otázku Severní Ameriky rozhodnutou,“ prohlásil Maier. Škoda nyní pokrývá přes padesát procent světového trhu a severní Amerika tvoří čtvrtinu světového trhu s automobily. Pokud chce tedy mladoboleslavská automobilka i nadále růst, bude vstup na tamní trh potřebný.

Uvedení značky Škoda na jihokorejský trh by mohlo koncernu VW pomoci zlepšit si reputaci. Tamní úřady totiž nedávno zakázaly prodej zhruba 80 modelů vozů značek Volkswagen, Audi a Bentley v souvislosti s aférou Dieselgate a vyměřila jí pokutu ve výši 17,8 miliardy wonů (asi 400 milionů korun). Škoda by tak musela velmi pečlivě volit nejen nabídku modelové řady, ale i přesnou specifikaci motorů. „Do rozhodnutí o případném vstupu na korejský trh nebudeme komentovat ani toto,“ dodal Jozef Baláž.

Jižní Korea nepatří mezi největší světové trhy (ročně se zde prodají zhruba dva miliony nových aut), ale je významným odbytištěm zejména pro luxusní značky koncernu VW. Stejně jako v Evropě zde dieselové motory tvoří zhruba polovinu prodejů.

Korea je domovským trhem automobilek Kia a Hyundai, které jsou také velmi aktivní v Evropě. Značky mají továrny v České republice a na Slovensku.

Autoři: ,






Nejčtenější

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Renault-Nissan vyměnil šéfa vývoje motorů. Čeká velký problém s diesely

Philippe Brunet je nový šéf vývoje motorů aliance Renault-Nissan. Ta zpráva na pohled moc zajímavá není, ale informace ze zákulisí odhalují velmi zajímavé...  celý článek

Porsche Macan Turbo
Úřady zkoumají, zda Porsche nepodvádělo s emisemi

Německé úřady vyšetřují, zda výrobce sportovních aut Porsche nepoužíval software manipulující s výsledky měření emisí výfukových plynů. Oznámil to Spolkový...  celý článek

Sivocci si poprvé nakreslil čtyřlístek na kapotu své Alfy Romeo RL před startem...
Smlouvu s ďáblem stvrdil zelený čtyřlístek. Hrdé alfy zdobí dodnes

Už téměř sto let se na kapotách Alfy Romeo objevuje zelený čtyřlístek pro štěstí, takzvané Quadrifoglio Verde. Jeho autorovi přinesl v roce 1923 vítězství ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.