Nový model, kterým je velké SUV jménem Kodiaq, má být pro Škodu vstupenkou na nové trhy.

Nový model, kterým je velké SUV jménem Kodiaq, má být pro Škodu vstupenkou na nové trhy. | foto: Škoda

Škoda se chystá v roce 2017 do Jižní Koreje, kde teď VW nesmí prodávat

  • 19
Novým trhem pro značku Škoda by se mohla už v příštím roce stát Jižní Korea, kde má její mateřský Volkswagen momentálně pozastavený prodej desítek svých modelů VW, Audi a Bentley kvůli aféře Dieselgate.

S odvoláním na zdroj z automobilky přinesl tuto informaci server Automotive News Europe. Škoda o vstupu na korejský trh uvažuje už delší dobu, společně například s Íránem a Singapurem.

„Jako součást Strategie 2025 společnost Škoda průběžně analyzuje potenciál trhů, na kterých dosud není přítomná, a to včetně zemí jako je i Jižní Korea a Írán. Rozhodností o konkrétním datu vstupu na tyto trhy však dosud nepadlo,“ uvedl mluvčí Škodovky Jozef Baláž.

Vstup na korejský a íránský trh ovšem pro iDNES.cz potvrdil předseda představenstva Bernhard Maier už začátkem letošního července.

Souvisí to i s rozšířením modelové palety o nové SUV Kodiaq. „S rozšířením palety SUV vozů jsme schopni získávat nové trhy,“ uvedl Maier. Automobilka se nyní nadechuje k expanzi, největším soustem bude severoamerický trh.

„V průběhu nadcházejícího roku chceme mít otázku Severní Ameriky rozhodnutou,“ prohlásil Maier. Škoda nyní pokrývá přes padesát procent světového trhu a severní Amerika tvoří čtvrtinu světového trhu s automobily. Pokud chce tedy mladoboleslavská automobilka i nadále růst, bude vstup na tamní trh potřebný.

Uvedení značky Škoda na jihokorejský trh by mohlo koncernu VW pomoci zlepšit si reputaci. Tamní úřady totiž nedávno zakázaly prodej zhruba 80 modelů vozů značek Volkswagen, Audi a Bentley v souvislosti s aférou Dieselgate a vyměřila jí pokutu ve výši 17,8 miliardy wonů (asi 400 milionů korun). Škoda by tak musela velmi pečlivě volit nejen nabídku modelové řady, ale i přesnou specifikaci motorů. „Do rozhodnutí o případném vstupu na korejský trh nebudeme komentovat ani toto,“ dodal Jozef Baláž.

Jižní Korea nepatří mezi největší světové trhy (ročně se zde prodají zhruba dva miliony nových aut), ale je významným odbytištěm zejména pro luxusní značky koncernu VW. Stejně jako v Evropě zde dieselové motory tvoří zhruba polovinu prodejů.

Korea je domovským trhem automobilek Kia a Hyundai, které jsou také velmi aktivní v Evropě. Značky mají továrny v České republice a na Slovensku.

,