Škoda loni zvýšila prodeje o 6,2 procenta

  • 1
Mladoboleslavští mají důvod k radosti. Automobilce Škoda se totiž i v roce 2001 podařilo zvýšit prodeje oproti předcházejícímu roku, konkrétně to bylo o 6,2 procenta. Dařilo se především exportovat, vždyť 82 procent ze 462 321 všech prodaných vozů šlo k zahraničnímu zákazníkovi. Škoda posiluje pozici na většině trhů, jen v Polsku a Rakousku zaznamenala pokles.

V tuzemsku Škoda loni umístila 82.405 automobilů, což bylo o 1,9 procenta více než v roce 2000. Podíl Škody na domácím trhu nových osobních automobilů tak loni činil 52,6 procenta.

Nejprodávanějším modelem byla Škoda Fabia, které se loni prodalo 251.870 vozů. Octávií se v provedení limuzína podařilo na trzích umístit 97.925 vozů (meziročně o 1,7 procenta víc) a modelů combi 67.386, což je o 8,3 procenta více. Do konce loňského roku dodala Škoda zákazníkům i 177 vozů vyšší střední třídy Škoda Superb, jež měl světovou premiéru loni v září na autosalonu ve Frankfurtu.

V Německu, které je největším exportním trhem Škody, vzrostl loni odbyt o 5,7 procenta na 68.886 aut a tržní podíl se tam tak zvýšil na 2,1 procenta. Ve Velké Británii vzrostly prodeje o 18,2 procenta na 36.048 vozů a tržní podíl se zvýšil na 1,5 procenta. Velmi se Škodě dařilo na Apeninském poloostrově. V Itálii si novou škodovku totiž pořídilo 28.643 zákazníků, což je o 24,5 procenta více než o rok dříve. Tržní podíl na italském trhu vzrostl na 1,2 procenta. Ve Španělsku firma prodala 17.118 vozů (nárůst o 15,4 procenta) a ve Francii 13.727 aut (plus 13,9 pct). Naopak v Rakousku prodej loni klesl o tři procenta na 18.880 aut.

Ve střední a východní Evropě bez České republiky vzrostl prodej meziročně o 13,9 procenta na 116.933 vozů. Na Slovensku vzrostly prodeje o 16,9 procenta na 37.523 vozů a na trhu s osobními vozy zaujala Škoda tržní podíl jako v tuzemsku (52,8 procenta). Země našeho východního souseda je po Německu druhým nejvýznamnějším vývozním trhem. Po něm následuje Polsko, Velká Británie, Itálie, Rakousko a Španělsko.

V Polsku zaznamenala Škoda pokles prodeje o pět procent na 37.354 aut, ale vzhledem k masivnímu poklesu tamního trhu o 31 procent (o téměř 150.000 vozů) se její tržní podíl zvýšil ze 7,9 na 11,2 procenta. Škoda je tak v Polsku po Fiatu a Daewoo třetí nejprodávanější značkou. V Maďarsku vzrostl prodej aut 8,4 procenta na 8354 vozů, v Rusku o neuvěřitelných 187 procent na 8391 vozů a na Ukrajině o 80,3 procenta na 4212 vozů.