Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda nabízí ministerské superby

  16:51aktualizováno  16:51
Podobně jako francouzské automobilky počítají se slušností vládních institucí, že budou jezdit jejich vozy, i mladoboleslavská továrna hledí tímto směrem a vyparádila jednu ze svých limuzín vyšší střední třídy.

Podobně jako francouzské automobilky počítají se slušností vládních institucí, že budou jezdit jejich vozy, i mladoboleslavská továrna hledí tímto směrem a vyparádila jednu ze svých limuzín vyšší střední třídy. Tmavě modrý Superb se liší už na první pohled státními vlajkami na obou předních blatnících. Nejprve Škodovka nasadila na chromované tyčky látkové standarty, ale ty ve vyšších rychlostech prozrazoval hlučnější třepot. Na druhý pokus dostal vůz plastové vlajky a ty už zůstaly bez výhrady. Nápadnější než státní znaky pro ty, kteří do vozu usednou - je audio-DVD systém.

Běžné rádio ustoupilo digitálnímu přístroji s velkým displejem nejen na středové konzoli mezi předními sedadly, ale také na zadních stranách hlavových opěrek předních sedadel. Ovládání navíc není pevně svázáno s palubní deskou, nýbrž je integrováno do dálkového ovládání velkého jako dlaň. To proto aby si mohl důležitý cestující na zadním sedadle volit mezi zvukem z rádia nebo CD přehrávače a filmem z DVD. Celá soustava pamatuje dokonce i na variantu, kdy řidič poslouchá rádio a cestující vzadu sleduje film - proto jsou kvůli nežádoucímu mixu zvuků v automobilovém minikině k dispozici sluchátka.

Kvůli plynulému a rychlému pohybu důležitých státních osobností nabízí Škoda do své limuzíny kombinaci silného turbodieselového motoru V6 2.5 TDi s pětistupňovou automatickou převodovkou. V redakčním testu se takto hnaný vůz choval jako správně sebevědomý křižník silnic. Síla 114 kW stačila dodávat dostatečnou svižnost téměř dvoutunovému automobilu. Hmotnost se naopak projevila při brzdění, kdy přibývalo situací, kdy bylo nezbytné šlapat na pedál rozhodněji. Samostatnou kapitolou dieselových superbů je automatická převodovka. V automatickém režimu nabízí ekonomickou, komfortní, ale i sportovní volbu. Ta zaručuje, že automat nechá stoupat otáčky až na maximální hodnoty a nechá řidiče využít maximálního výkonu agregátu.

Vedle toho zůstává možnost manuální volby převodových stupňů - řidič udílí pokyn, kdy řadit, a zda nahoru, nebo dolů a transmise je potom na převodovce samé. Na rozdíl od některých zahraničních značek, automatická převodovka superbu plnila pokyn k řazení bez zbytečných zdržení. Informace, který stupeň je právě zařazen, je na displeji uprostřed přístrojové desky společně s venkovní teplotou a momentálně naladěnou stanicí. Výrobce se samočinným řazením slibuje zároveň úsporu na průměrné spotřebě. Té bohužel redakční šofér nedosáhl.

Zatím jen několik superbů odebral úřad vlády a ministerstva práce a sociálních věcí, vnitra a zahraničí.

Je dostatečně velký i pro velmi náročné cestující.

Cestující na zadním sedadle může volit mezi zvukem z rádia nebo CD přehrávače a filmem z DVD.

Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.