Kromě toho také automobilka neočekávaně vyrukovala s verzí 4x4, kterou všichni očekávali až o něco později.
"Nová octavia dospěla," říkají první ohlasy, octavia combi i přesto ještě pořádně povyrostla.
Odveze slona
Octavia Combi má především obří kufr – v základním uspořádání pojme až 580 l zavazadel.
Sklopením zadních sedadel (opěradla i sedáky jsou sklopné a dělené v poměru 1/3 a 2/3) lze vytvořit nákladový prostor o objemu až 1620 litrů! Při nakládání je v tomto případě než na rozměry myslet na hmotnosti, v případě Octavie II combi je ta užitečná 660 kg.
Oproti předchůdkyni má nová generace o něco více skloněné zadní okno, záď tak působí dynamičtěji. Ostatní rysy a proporce zůstaly zachovány.
Nová octavie combi nevyrostla jen v kufru, ale i ve všech ostatních rozměrech. Do délky má navíc o 59 mm, má tak celkem 4572 mm, "starou" předčí také šířkou 1769 mm (+38 mm) a výškou 1467 mm (+ 10 mm).
Motory |
1,4 MPI/55 kW (75 k) |
1,6 MPI/75 kW (102 k) |
1,6 FSI/85 kW (115 k) |
2,0 FSI/110 kW (150 k) |
1,9 TDI-PD/77 kW (105 k) |
2,0 TDI-PD/103 kW (140 k) |
Mimo nejslabší 1,4 je kromě manuálních pěti a šestistupňových převodovek možné přikoupit automatickou převodovku Tiptronic. Benzinové motory budou dostávat "obyčejný", naftové pak DSG. |
Velkým zklamáním je ale cena nového kombíku z Mladé Boleslavi. Narozdíl od původních předpokladů, které počítaly se stejnou cenovou strategií jako u předchůdkyně, kde je cenový rozdíl mezi liftbackem a kombi 50 - 60 tisíc korun, zaplatí zákazníci při vánoční návštěvě autosalonu minimálně půl milionu (stokoruna na kapalinu do ostřikovačů vám zbyde).
V základní nejlevnější verzi s motorem 1,6 litru (75 kW) bude stát 499 900 korun... čtěte ZDE
Škoda Octavia Combi 4x4
Kromě nové Octavie Combi je v Paříži k vidění také varianta s pohonem všech kol – Škoda Octavia Combi 4x4. Na první pohled je k nerozeznání od základní verze s pohonem předních kol. Pouze při pohledu do interiéru ji prozradí hlavice řadicí páky s nápisem 4x4. Jenom pro "čtyřkolku" také Škodovka připravila dva nové druhy potahů sedadel.
Dobrou zprávou je, že i přes montáž elektronicky řízené vícelamelové spojky Haldex zůstal zachován obří objem kufru: 580 a 1620 litrů.
Pro octavii 4x4 combi jsou připraveny dva motory, pro stěhovavé sportovce je 2.0 FSI/110 kW s přímým vstřikováním paliva, pro šetřílky pak naftové "TDIčko" 1.9 litru 77 kW. Spolupracovat budou s šestistupňovou manuální převodovkou.
Nové jméno pro starou škodovku
"Stará" Škoda Octavia zůstává ve výrobě společně s novou generací. Od nynějška ale uslyší na jméno Škoda Octavia Tour.
Od uvedení v roce 1996 se prodalo více než jeden milion octavií.
Škoda Octavia Tour bude k mání v obou karosářských verzích (liftback, kombi) v jediné výbavě. Ve výrobě zůstane i "ostrá" verze RS, stejně jako varianta s pohonem všech kol 4x4.
Stará verze modelu Octavia vydrží ve výrobě dokud, podle nastávajícího šéfa dozorčí rady Škody Vratislava Kulhánka, "vydrží zájem trhu".