Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Octavia Combi v Paříži

  14:57aktualizováno  14:57
Letošní rok je v Mladé Boleslavi ve znamení Škody Octavia druhé generace. Před půl rokem se představila jako liftback a už se i nějaký ten pátek prodává. Pro Paříž babího léta si Škodovka připravila premiéru kombíku.
Škoda Octavia Combi

Škoda Octavia Combi | foto: iDNES

Kromě toho také automobilka neočekávaně vyrukovala s verzí 4x4, kterou všichni očekávali až o něco později. 

"Nová octavia dospěla," říkají první ohlasy, octavia combi i přesto ještě pořádně povyrostla.

Odveze slona
Octavia Combi má především obří kufr – v základním uspořádání pojme až 580 l zavazadel.

Sklopením zadních sedadel (opěradla i sedáky jsou sklopné a dělené v poměru 1/3 a 2/3) lze vytvořit nákladový prostor o objemu až 1620 litrů! Při nakládání je v tomto případě než na rozměry myslet na hmotnosti, v případě Octavie II combi je ta užitečná 660 kg.

Oproti předchůdkyni má nová generace o něco více skloněné zadní okno, záď tak působí dynamičtěji. Ostatní rysy a proporce zůstaly zachovány.

Nová octavie combi nevyrostla jen v kufru, ale i ve všech ostatních rozměrech. Do délky má navíc o 59 mm, má tak celkem 4572 mm, "starou" předčí také šířkou 1769 mm (+38 mm) a výškou 1467 mm (+ 10 mm).

Motory

1,4 MPI/55 kW (75 k)

1,6 MPI/75 kW (102 k)

1,6 FSI/85 kW (115 k)

2,0 FSI/110 kW (150 k)

1,9 TDI-PD/77 kW (105 k)

2,0 TDI-PD/103 kW (140 k)

Mimo nejslabší 1,4 je kromě manuálních pěti a šestistupňových převodovek možné přikoupit automatickou převodovku Tiptronic. Benzinové motory budou dostávat "obyčejný", naftové pak DSG.

Uvnitř je vše při "starém-novém". Na nižší střední třídu velmi hodnotně působící interiér nebylo třeba měnit, vždyť mu je sotva půl roku. Nabídka výbav a motorů zůstane stejná jako u liftbacku.

Velkým zklamáním je ale cena nového kombíku z Mladé Boleslavi. Narozdíl od původních předpokladů, které počítaly se stejnou cenovou strategií jako u předchůdkyně, kde je cenový rozdíl mezi liftbackem a kombi 50 - 60 tisíc korun, zaplatí zákazníci při vánoční návštěvě autosalonu minimálně půl milionu (stokoruna na kapalinu do ostřikovačů vám zbyde).


V základní nejlevnější verzi s motorem 1,6 litru (75 kW) bude stát 499 900 korun... čtěte ZDE 


Škoda Octavia Combi 4x4

Kromě nové Octavie Combi je v Paříži k vidění také varianta s pohonem všech kol – Škoda Octavia Combi 4x4. Na první pohled je k nerozeznání od základní verze s pohonem předních kol. Pouze při pohledu do interiéru ji prozradí hlavice řadicí páky s nápisem 4x4. Jenom pro "čtyřkolku" také Škodovka připravila dva nové druhy potahů sedadel.

Dobrou zprávou je, že i přes montáž elektronicky řízené vícelamelové spojky Haldex zůstal zachován obří objem kufru: 580 a 1620 litrů.

Pro octavii 4x4 combi jsou připraveny dva motory, pro stěhovavé sportovce je 2.0 FSI/110 kW s přímým vstřikováním paliva, pro šetřílky pak naftové "TDIčko" 1.9 litru 77 kW. Spolupracovat budou s šestistupňovou manuální převodovkou.

Nové jméno pro starou škodovku

"Stará" Škoda Octavia zůstává ve výrobě společně s novou generací. Od nynějška ale uslyší na jméno Škoda Octavia Tour.

Od uvedení v roce 1996 se prodalo více než jeden milion octavií.

Škoda Octavia Tour bude k mání v obou karosářských verzích (liftback, kombi) v jediné výbavě. Ve výrobě zůstane i "ostrá" verze RS, stejně jako varianta s pohonem všech kol 4x4.

Stará verze modelu Octavia vydrží ve výrobě dokud, podle nastávajícího šéfa dozorčí rady Škody Vratislava Kulhánka, "vydrží zájem trhu".

Autoři: ,




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.