Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Octavia: hit na trhu ojetin

aktualizováno 
31. 5. 2000 - Škoda Octavia je ve výrobě čtvrtým rokem a dobře se jako nová prodává, takže se množí na silnicích i v bazarech. Tam ji čas srazil už k ceně zhruba 220 tisíc korun v případě nejstarších exemplářů s motory 1.6, v nejnižší výbavě a se zhruba 130 až 140 tisíci kilometrů na kontě, zatímco lépe vybavená, méně jetá a zachovalá auta 1.6 téhož stáří mohou být až o 30 tisíc dražší.
Škoda Octavia

Škoda Octavia | foto: AAA Auto Praha

Mladé octavie ročníku 1998 a s maximálně 40 tisíci kilometrů se v případě benzinových verzí 1.6 prodávají za 290 tisíc a velmi žádané 1.9 TDI jsou podle výkonu a výbavy k mání za 390 až 405 tisíc korun. Žádná z variant se přitom na trhu ojetin nezdrží a vedle kupců ji mají rádi také obchodníci: s robustním a spolehlivým vozem nebývají problémy, reklamací ojetin je minimum. U Škody Octavia se zatím nestačily projevit významnější nedostatky. Za nejzásadnější krok před koupí se proto považuje kontrola dokladů a identifikačních znaků, neboť zmíněné mladoboleslavské vozy tuze zajímají zloděje. Při výběru pak je dobré vědět, že horší se ukázaly starší motory 1.6, u kterých také byly problémy s úpravou na plynový pohon. První vozy do ročníku výroby 1997 měly šedivou, laciným dojmem působící přístrojovou desku. Ze zkušeností obchodníků s ojetinami rovněž plyne, že hůř se prodávají kusy bílé barvy, které mohou budit dojem, že sloužily jako taxíky či k jiné nájemní dopravě. Další nedostatky plynou z koncepce a charakteru vozu: na zadních sedadlech je méně místa, náhradní díly, provozní náklady a pojištění jsou dražší, než jsou zdejší motoristé zvyklí u Škody Felicia, a motory nepatří k posledním výkřikům techniky, přičemž benzinové pohony mají vyšší spotřebu než nejedna srovnatelná konkurence. Naopak k přednostem vozu patří hlavně nižší provozní náklady v porovnání se zahraniční konkurencí, dostatek prostoru v přední části a zejména v kufru a jistota, že při dalším prodeji ztratí majitel octavie méně než mnohý jiný, který vsadil na dražší zahraniční vůz. Škoda Octavia je k mání s karosériemi sedan a kombi, za kterou se u ojetiny připlácí 30-40 tisíc korun. K dispozici jsou benzinové i naftové motory od 1.4 do 2.0 o výkonech od 44 do 110 kilowattů, pětistupňové ručně řazené převodovky i automaty stejně jako pohony předních nebo všech čtyř kol.

MINUSY
- žíznivější benzinové motory
- dražší provozní náklady ve srovnání se Škodou Felicia
- dražší servis i náhradní díly ve srovnání se Škodou Felicia
- málo místa na zadních sedadlech
- zvýšené riziko koupě kradeného vozu
- zájem zlodějů
- laciným dojmem působící interiér starších vozů

PLUSY
- bohatá nabídka různých verzí
- bezpečnost a pohodlí
- dostatek místa na předních sedadlech a v kufru
- kvalita zpracování
- solidní výbava
- úsporné naftové motory
- menší ztráta při opětovném prodeji
- nižší provozní náklady ve srovnání se zahraniční konkurencí
- bohatá servisní síť, snadno dostupné náhradní díly
- možnost jednodušší a levnější přestavby na plynový pohon ve srovnání se zahraniční konkurencí

Největší konkurenti

Škoda Octavia 1.9 TDI ročníku výroby 1997 ve střední výbavě (bez litých kol a klimatizace) stojí zhruba 370 tisíc korun a její největší stejně starou konkurenci představuje Audi A4 1.9 TDI za 400 tisíc, Volkswagen Vento 1.9 TDI za 260 tisíc, Seat Toledo 1.9 TDI za 250 tisíc a Opel Vectra 2.0 DTI za 320 tisíc korun. "Kdo se spokojí se starším kabátem svého automobilu, ten dobře a racionálně zvolí, když ze zmíněné nabídky koupí Volkswagen Vento - získá kvalitní vůz," říká Tomáš Pánek, šéf nákupu autobazaru AAA Auto Praha. "Ale kdybych se měl rozhodovat mezi dražšími auty, určitě bych si vybral octavii, která těží z výhody domácího výrobku, dobře slouží a při dalším prodeji přinese nejnižší ztráty."


Autor:




Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Další z rubriky

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.