Octavia je v nižší střední třídě, do které patří, nadprůměrná jak velikostí tak vnitřním prostorem.
To platí u obou karosářských variant hlavně o zavazadlovém prostoru, na zadních sedadlech je to horší.
Pokud má řidič nebo spolujezdec své sedadlo posunuté hodně dozadu nebo až na doraz, pro nohy zadních cestujících už příliš prostoru nezbývá.
Chválu si octavie vysloužila za robustnost a celkovou kvalitu zpracování vozu. Protože ale téměř nic na světě není úplně dokonalé, našlo se i několik vysloveně neúspěšných věcí. Co se tedy na první generaci octavií stává nejčastějším terčem kritiky?
Čtěte také
Nízký předek
Přední nárazník a podmotorová část jsou u octavie poměrně nízko nad zemí. To je nepraktické při parkování předními koly na chodníku, kterému se ve městě prostě nemůžete vyhnout. I na obrubnících, které nejsou příliš vysoké, se při sjíždění často stane, že spodek nárazníku zavadí o chodník.
Na ulicích je tak možné vidět octavie, které drhnou o vozovku ulomeným spodním plastovým krytem motoru, často mají "městská" auta odřenou i spodní část nárazníku. Hůře jsou na tom v tomto ohledu novější "faceliftované" octavie, které mají nárazník ještě blíž u silnice než dřívější modely.
Zamčená jako nezamčená
Každý, kdo parkuje auto venku na ulici, musí počítat s tím, že se do jeho vozu přijde podívat lupič. Octavie se ale kvůli málo odolným zámkům u dveří stávají terčem zlodějíčků častěji, než by bylo zdrávo. Zřejmě nejlepším řešením je nechat zámky zaslepit.
První vyrobená Škoda Octavia 1,8 SLX najela třicet tisíc kilometrů... |
Zlodějů se týká i další častý problém majitelů octavií, který ale nesouvisí s hodnocením kvalit auta. Pobertové se zaměřují na plastové kryty kol, antény a skla vnějších zpětných zrcátek. Pokud se okradený sám nechce dát na dráhu zločinu, musí na vrakoviště, kde si může koupit zpět například i ty své poklice, nebo zvolit několikanásobně dražší díl ze značkové prodejny s rizikem, že druhý den ráno bude zase bez něj.
Stěrače nestírají, okénka nezavírají
Majitelé octavií s rokem výroby do roku 2001 mají často problémy s poruchami elektrického stahování okének a pohybovým mechanismem stěračů. Chod stěračů se najednou zpomalí až se zaseknou úplně. V servisu pak majitel slyší o špatném uložení části ústrojí, které stěrači pohybuje.
Ve stahovacím mechanismu okenék "v elektrice" zase poměrně často jednoduše odejdou některé plastové části. Může se to stát při silnějším zabouchnutí dveří s otevřeným okénkem, nebo prostě únavou materiálu. Sklo zůstane v nejnižší poloze. Nouzovým řešením je rozebrání vnitřku dveří a manuální vrácení okénka do zavřené polohy. Tato závada, ale i problémy se stěrači, však častěji přivádí octavie do servisů, kde majitelé za opravu nechávají nemalé peníze.
Chválou ověnčené turbodiesely
Když mají majitelé octavií na svém autě něco pochválit, velebí kromě už zmíněného objemného kufru i přeplňované naftové motory.
Pod kapotami octavií tepe několik verzí koncernových "tédéíček" o objemu 1,9 litru. Nejprodávanější z těchto motorů (1,9 TDI - 66 kW) měly ale problémy se snímačem váhy nasávaného vzduchu. Jinak jsou tyto pohonné jednotky spolehlivé, dopřávají řidičům pohodlné svezení a mají příznivou spotřebu. Plni spokojenosti jsou se svými octaviemi také majitelé verze 4x4.
Motor |
výkon kW / koní při ot-1 |
kroutící moment (Nm) při ot-1 |
zážehové motory | ||
1,4 MPI |
44 / 60 při 4700 |
120 při 2500 |
1,4 MPI |
55 / 75 při 5000 |
126 při 3300 |
1,6i |
55 / 75 při 4600 |
135 při 3200 |
1,6 MPI |
74 / 101 při 4600 |
145 při 3800 |
1,6 MPI |
75 / 102 při 5600 |
148 při 3800 |
1,8i |
92 / 125 při 6000 |
170 při 4200 |
1,8 T |
110 / 150 při 5700 |
210 při 1750 - 4600 |
1,8 T |
132 / 180 při 5500 |
235 při 1950 - 5000 |
2,0 MPI |
85 / 115 při 5400 |
170 při 2400 |
vznětové motory | ||
1,9 SDI |
50 / 68 při 4200 |
133 při 2200-2600 |
1,9 TDI |
66 / 90 při 4000 |
210 při 1900 |
1,9 TDI PD |
74 / 100 při 4000 |
250 při 1900 |
1,9 TDI |
81 / 110 při 4150 |
235 při 1900 |
1,9 TDI |
96 / 130 při 4000 |
310 při 1900 |
Dnes už na silnicích potkáváme druhou generaci Škody Octavia. Jaká je? Čtěte test |
Miliontý vůz Škoda Octavia sjel z pásu mladoboleslavské automobilky po necelých osmi letech od zahájení výroby. (17. února 2004) |