Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejrychlejší octavia všech dob dostane 230 koní a samosvorný diferenciál

  14:20aktualizováno  14:20
Škoda Auto veze na autosalon do Ženevy, který otevírá příští týden, vylepšenou Octavii RS. Model označený RS 230 bude mít 230 koní, tedy o deset koní více než běžné RS a pojede 250 km/h. Nejrychlejší octavia všech dob na trh přijde v červnu.

Škoda Octavia RS 230 | foto: Škoda

Octavii třetí generace v provedení RS uvedla Škoda na trh v červenci roku 2013. Sportovní verze se na prodeji nejprodávanějšího modelu mladoboleslavské automobilky podílí zhruba deseti procenty. Jak jezdí Octavia RS čtěte zde

Dvoulitrový benzinový čtyřválec s výkonem 169 kW (230 k) dokáže vylepšenou Octavii RS rozjet z nuly na 100 km/h za 6,7 vteřiny.

Může se hodit

Hledáte nové auto a Škoda Octavia by byla tím pravým pro vás? Vyberte si ji z nejširší nabídky na trhu na Automodul.cz.

Jako první vůz značky bude mít Octavia RS 230 v sériové výbavě diferenciál s elektrohydraulicky řízenou svorností, který umožní větší razanci při průjezdech zatáčkou. Mechanický samosvorný diferenciál je pro ostrou sportovní jízdu důležitým pomocníkem, moderní vozy si stále častěji musí vystačit s elektronickými náhražkami, které přibrzďováním kol částečně dokážou jeho funkci nasimulovat, plně ho ovšem nenahradí.

Diferenciál pomůže do zatáčky

Diferenciál je mechanické zařízení pracující na principu planetové převodovky, které umožňuje vykonávat rozdílné otáčky levého a pravého kola stejné nápravy. Diferenciál je třeba pro hladký průjezd zatáčkou, vnější kolo totiž urazí delší dráhu než vnitřní. Tuto diferenci (rozdíl) kompenzuje právě diferenciál, bez něj by docházelo v ústrojí k pnutí a výraznému opotřebování. Nedostatkem klasického otevřeného diferenciálu je to, že ztratí-li jedno kolo styk s vozovkou a začne se rychle volně protáčet, přestane se otáčet druhé kolo.

Samosvorný diferenciál zamezuje rozdílnému otáčení obou výstupních hřídelů. Jestliže jedno kolo ztratí záběr (protáčí se), přerozdělí samosvorný diferenciál točivý moment na kolo, které nadále zabírá.

Při průjezdu zatáčkou se auto naklání ven z oblouku, opře se výrazně o vnější kolo a nadlehčuje se tak vnitřní kolo, které ovšem dostatečně nepřenese točivý moment. Diferenciál s omezenou svorností zajistí, že větší část točivého momentu je přiváděna na neprokluzující (vnější) kolo. Potlačí se tak nedotáčivost. Elektronické systémy dosahují podobného efektu přibrzděním vnitřního kola.

Škoda Octavia RS 230
Autor:




Nejčtenější

Trend dneška: videokamery do auta. Od nehody vás nezachrání, ale při dokazování...
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.