Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejrychlejší octavia všech dob dostane 230 koní a samosvorný diferenciál

  14:20aktualizováno  14:20
Škoda Auto veze na autosalon do Ženevy, který otevírá příští týden, vylepšenou Octavii RS. Model označený RS 230 bude mít 230 koní, tedy o deset koní více než běžné RS a pojede 250 km/h. Nejrychlejší octavia všech dob na trh přijde v červnu.

Škoda Octavia RS 230 | foto: Škoda

Octavii třetí generace v provedení RS uvedla Škoda na trh v červenci roku 2013. Sportovní verze se na prodeji nejprodávanějšího modelu mladoboleslavské automobilky podílí zhruba deseti procenty. Jak jezdí Octavia RS čtěte zde

Dvoulitrový benzinový čtyřválec s výkonem 169 kW (230 k) dokáže vylepšenou Octavii RS rozjet z nuly na 100 km/h za 6,7 vteřiny.

Může se hodit

Hledáte nové auto a Škoda Octavia by byla tím pravým pro vás? Vyberte si ji z nejširší nabídky na trhu na Automodul.cz.

Jako první vůz značky bude mít Octavia RS 230 v sériové výbavě diferenciál s elektrohydraulicky řízenou svorností, který umožní větší razanci při průjezdech zatáčkou. Mechanický samosvorný diferenciál je pro ostrou sportovní jízdu důležitým pomocníkem, moderní vozy si stále častěji musí vystačit s elektronickými náhražkami, které přibrzďováním kol částečně dokážou jeho funkci nasimulovat, plně ho ovšem nenahradí.

Diferenciál pomůže do zatáčky

Diferenciál je mechanické zařízení pracující na principu planetové převodovky, které umožňuje vykonávat rozdílné otáčky levého a pravého kola stejné nápravy. Diferenciál je třeba pro hladký průjezd zatáčkou, vnější kolo totiž urazí delší dráhu než vnitřní. Tuto diferenci (rozdíl) kompenzuje právě diferenciál, bez něj by docházelo v ústrojí k pnutí a výraznému opotřebování. Nedostatkem klasického otevřeného diferenciálu je to, že ztratí-li jedno kolo styk s vozovkou a začne se rychle volně protáčet, přestane se otáčet druhé kolo.

Samosvorný diferenciál zamezuje rozdílnému otáčení obou výstupních hřídelů. Jestliže jedno kolo ztratí záběr (protáčí se), přerozdělí samosvorný diferenciál točivý moment na kolo, které nadále zabírá.

Při průjezdu zatáčkou se auto naklání ven z oblouku, opře se výrazně o vnější kolo a nadlehčuje se tak vnitřní kolo, které ovšem dostatečně nepřenese točivý moment. Diferenciál s omezenou svorností zajistí, že větší část točivého momentu je přiváděna na neprokluzující (vnější) kolo. Potlačí se tak nedotáčivost. Elektronické systémy dosahují podobného efektu přibrzděním vnitřního kola.

Škoda Octavia RS 230
Autor:






Nejčtenější

Momentka z Rallye Příbram.
Pražský rallyesprint vyhrál Kostka, rekordman Pech nedojel

Tomáš Kostka s vozem Ford Focus WRC vyhrál poprvé v kariéře Pražský rallyesprint. Druhé místo ve 22. ročníku tradiční exhibice, která měla centrum na...  celý článek

Čínská kopie modelu Jawa 250 se jmenuje Xingfu
Bizar na dvou kolech: čínská jawa, sovětské BMW a skútr od Harleye

V historii motocyklů a skútrů existuje řada modelů, u kterých ani skalní znalci motocyklů na první pohled nemají šanci uhádnout značku a výrobce...  celý článek

Expediční Tatra 72 manželů Baumových
První tatra kolem světa. Cestovali s ní manželé Baumovi v roce 1935

Přezdívkou „Miss Australia“ nazývali láskyplně svoji expediční tatru Jiří a Růžena Baumovi, kteří s ní v roce 1935 podnikli cestu kolem světa. Jak se dá...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.