Krátce po uvedení nejsilnější verze octavie, RS 230, která je vyhrazena pro benzinovou variantu, představuje Škoda specialitu i pro dieselové provedení RSa. Octavia RS s naftovým motorem 2,0 TDI/135 kW (184 k) ve spojení se šestistupňovou převodovkou DSG může dostat pohon všech kol provedený mezinápravovou spojkou Haldex.
Příplatek za verzi s pohonem všech kol zjišťujeme. U obyčejných octavií je to 55 tisíc korun. Verze Octavie RS s pohonem předních kol a stejným motorem dnes stojí 668 900 korun.
Třetí generace je nejúspěšnější
Octavia RS třetí generace, která byla na trh uvedena v roce 2013, je s více než 58 000 prodanými vozy nejúspěšnějším RSem v historii
„Octavia RS je velice úspěšná, prodeje překonávají naše očekávání. Varianta 4×4 úspěch tohoto modelu dále podpoří,“ dodává Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti.
První RS 4x4 v historii zrychluje na stovku za 7,6 s a může jet rychlostí až 228 km/h. Maximálního točivého momentu 380 Nm dosahuje motor v rozmezí od 1 750 do 3 250 otáček za minutu.
Každé RS má něco extra
Uvedení RSa s pohonem všech kol je logickým krokem, který upravuje dosavadní nelogičnost v nabídce Škody. Silný turbodiesel totiž už v kombinaci s pohonem všech kol v ceníku figuruje dlouho, ale v provedení Scout.
Škody Octavie RS nyní nabídnou větší variabilitu.
Benzinové provedení existuje kromě základního 220koňového také v posílené verzi RS 230, která je vylepšená o samosvorný diferenciál, který vylepšuje chování v zatáčkách - test zde.
Dieselová verze má nově pohon všech kol, který využívá systém Haldex páté generace - čtěte zde.
Podívejte se na Octavii RS v akci: