Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vylepšená Škoda Octavia RS má víc světel a víc koní

  8:51aktualizováno  8:51
Škoda Octavia RS se představuje v faceliftovaném provedení s radikálně novou přídí se dvěma páry světel. Benzinová verze posílila na 230 koní, to je stejně, jako mělo dosud vylepšené provedení RS230. Verze 2,0 TDI může být opět vybavena pohonem všech kol.

Faceliftovaná Škoda Octavia RS | foto: Škoda Auto

Do nového roku vyjedou všechny octavie s novou tváří se dvěma páry světel. Po základních verzích dostává faceliftované provedení také varianta RS. A podle informací iDNES.cz se do konce roku představí s novou tváří i provedení Scout.

Liftback i kombík v benzinovém provedení RS posílí: přeplňovaný benzinový motor 2,0 TSI má nově nejvyšší výkon 169 kW (230 k) a maximální točivý moment 350 Nm v rozsahu od 1500 do 4600 otáček za minutu. Výkon zážehového motoru tedy vzrostl o 7 kW (10 k), čímž vyrovnal dosavadní provedení RS230. S pohonem předních kol z 0 na 100 km/h sprintuje benzinové RSo za 6,7 s. Nejvyšší rychlost vozu činí 250 km/h. Základní provedení má manuální šestistupňovou převodovkou, na přání je vůz dodáván se šestistupňovou převodovou DSG.

Fotogalerie

RS 2,0 TDI se vznětovým motorem o výkonu 135 kW (184 k) a maximálním točivém momentu 380 Nm od 1750 otáček akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,9 s a dosahuje maximální rychlosti 232 km/h. Turbodieselové provedení je k dispozici s pohonem předních kol (manuální převodovka nebo šestistupňová DSG) nebo s pohonem 4×4 a šestistupňovou převodovkou DSG.

Na pohled se nové RS pozná podle přepracované přídě se dvěma páry světel, ta vnitřní opticky propojují zvětšenou masku chladiče. Přední světla dostanou Full-LED technologii, prozatím není specifikováno, zda to bude standardní výbava.

RS

Zkratka RS byla ve spojení s vozy Škoda poprvé použita v roce 1974 v motoristickém sportu, od roku 2000 se s ní označují špičkové sportovní verze v modelové paletě značky ŠKODA. Dosud bylo na celém světě prodáno více než 200 000 Octavií RS, z toho téměř 100 000 vozů třetí generace, uvedené na trh v roce 2013.

Lehké změny se dotkly také zádi. Asi nejvýraznější je přepracovaná grafika koncových světel.

Verze RS má oproti standardnímu provedení o 15 mm snížený podvozek. Sériově se na vůz montují 17palcová kola, volitelně jsou v nabídce až 19palcové ráfky.

Úpravy se odehrály také v interiéru. Přístrojovce vévodí kapacitní dotykové obrazovky ve skleněném designu, nejvyšší verze má navigační systém Columbus s 9,2palcovým monitorem, WLAN-hotspotem a volitelným modulem LTE. Novinkou pro octavii je například hlídač varující před vozidly v mrtvém úhlu.





Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.