Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

  8:25aktualizováno  8:25
Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to nejrychlejší Octavia v historii. Na stovce je za 6,6 sekundy a nechybí jí samosvorný diferenciál.

Škoda Octavia RS 245 | foto: Škoda Auto

RS 245 bude v nabídce jako liftback i kombi a premiéru bude mít na 87. Mezinárodním autosalonu v Ženevě začátkem března. Posílené provedení doplní standardní verze RS, které i nadále zůstanou v nabídce.

Výkon přeplňovaného benzinového čtyřválce 2,0 TSI vzrostl na 180 kW (245 k), což je o 11 kW více než u běžného benzinového RS. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne nejrychlejší octavia za 6,6 s (kombík za 6,7 s).

Škoda Octavia RS 245

Maximální točivý moment 370 Nm je k dispozici v rozsahu od 1 600 do 4 300 otáček za minutu. Zákazník může volit mezi šestistupňovou manuální převodovkou nebo novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Motor pohání přední kola, razanci v zatáčkách přidá diferenciál s elektrohydraulicky ovládanou svorností.

Sportovní provedení má oproti obyčejné Octavii o 14 mm nižší podvozek, s faceliftem se také o 38 mm více rozkročila zadní kola. Sériová kola z lehkých slitin v černém designu jsou devatenáctipalcová.

Fotogalerie

Design s novou odvážně tvarovanou přídí se dvěma páry světel vychází z faceliftovaného provedení Octavie. Verzi RS 245 odliší od ostatních některé detaily vyvedené v černém lesklém laku, například zrcátka nebo žebra masky chladiče. Černé jsou také koncovky výfuku.

Interiér ozdobí sportovní sedadla s potahem z broušené umělé kůže (Alcantara) se zvýšenými bočnicemi a integrovanými hlavovými opěrkami.

Zkratku RS použila ŠKODA poprvé v roce 1974 v motoristickém sportu. V roce 2000 se tato zkratka vrátila s Octavií RS první generace. Dosud bylo prodáno 200 tisíc vozů ve variantě RS (sportovní provedení RS měla i první a druhá generace modelu Fabia), z toho polovina vznikla od roku 2013 ve třetí generaci Octavie.





Nejčtenější

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své jediné...  celý článek

Ferrari 458 ITALIA
Ferrari 458 ITALIA

r.v. 2011, naj. 52 150 km, benzín
3 986 950 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.