RS 245 bude v nabídce jako liftback i kombi a premiéru bude mít na 87. Mezinárodním autosalonu v Ženevě začátkem března. Posílené provedení doplní standardní verze RS, které i nadále zůstanou v nabídce.
Výkon přeplňovaného benzinového čtyřválce 2,0 TSI vzrostl na 180 kW (245 k), což je o 11 kW více než u běžného benzinového RS. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne nejrychlejší octavia za 6,6 s (kombík za 6,7 s).
Maximální točivý moment 370 Nm je k dispozici v rozsahu od 1 600 do 4 300 otáček za minutu. Zákazník může volit mezi šestistupňovou manuální převodovkou nebo novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Motor pohání přední kola, razanci v zatáčkách přidá diferenciál s elektrohydraulicky ovládanou svorností.
Sportovní provedení má oproti obyčejné Octavii o 14 mm nižší podvozek, s faceliftem se také o 38 mm více rozkročila zadní kola. Sériová kola z lehkých slitin v černém designu jsou devatenáctipalcová.
Design s novou odvážně tvarovanou přídí se dvěma páry světel vychází z faceliftovaného provedení Octavie. Verzi RS 245 odliší od ostatních některé detaily vyvedené v černém lesklém laku, například zrcátka nebo žebra masky chladiče. Černé jsou také koncovky výfuku.
Interiér ozdobí sportovní sedadla s potahem z broušené umělé kůže (Alcantara) se zvýšenými bočnicemi a integrovanými hlavovými opěrkami.
Zkratku RS použila ŠKODA poprvé v roce 1974 v motoristickém sportu. V roce 2000 se tato zkratka vrátila s Octavií RS první generace. Dosud bylo prodáno 200 tisíc vozů ve variantě RS (sportovní provedení RS měla i první a druhá generace modelu Fabia), z toho polovina vznikla od roku 2013 ve třetí generaci Octavie.