Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

  8:25aktualizováno  8:25
Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to nejrychlejší Octavia v historii. Na stovce je za 6,6 sekundy a nechybí jí samosvorný diferenciál.

Škoda Octavia RS 245 | foto: Škoda Auto

RS 245 bude v nabídce jako liftback i kombi a premiéru bude mít na 87. Mezinárodním autosalonu v Ženevě začátkem března. Posílené provedení doplní standardní verze RS, které i nadále zůstanou v nabídce.

Výkon přeplňovaného benzinového čtyřválce 2,0 TSI vzrostl na 180 kW (245 k), což je o 11 kW více než u běžného benzinového RS. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne nejrychlejší octavia za 6,6 s (kombík za 6,7 s).

Škoda Octavia RS 245

Maximální točivý moment 370 Nm je k dispozici v rozsahu od 1 600 do 4 300 otáček za minutu. Zákazník může volit mezi šestistupňovou manuální převodovkou nebo novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Motor pohání přední kola, razanci v zatáčkách přidá diferenciál s elektrohydraulicky ovládanou svorností.

Sportovní provedení má oproti obyčejné Octavii o 14 mm nižší podvozek, s faceliftem se také o 38 mm více rozkročila zadní kola. Sériová kola z lehkých slitin v černém designu jsou devatenáctipalcová.

Fotogalerie

Design s novou odvážně tvarovanou přídí se dvěma páry světel vychází z faceliftovaného provedení Octavie. Verzi RS 245 odliší od ostatních některé detaily vyvedené v černém lesklém laku, například zrcátka nebo žebra masky chladiče. Černé jsou také koncovky výfuku.

Interiér ozdobí sportovní sedadla s potahem z broušené umělé kůže (Alcantara) se zvýšenými bočnicemi a integrovanými hlavovými opěrkami.

Zkratku RS použila ŠKODA poprvé v roce 1974 v motoristickém sportu. V roce 2000 se tato zkratka vrátila s Octavií RS první generace. Dosud bylo prodáno 200 tisíc vozů ve variantě RS (sportovní provedení RS měla i první a druhá generace modelu Fabia), z toho polovina vznikla od roku 2013 ve třetí generaci Octavie.





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Rychlokurz parkování s iDNES.cz
VIDEO: Rychlokurz parkování

Podélné parkování je pro mnohé řidiče zlým snem. Někteří raději ujedou, než by se na několikátý pokus pokoušeli do mezery u obrubníku nacpat. Pro ty, kteří...  celý článek

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.