Octavie RS není typickým sportovním vozem, ale spíš velmi zdařilým kompromisem.
Je to automobil se kterým můžete řádit jako malí kluci, jezdit s ním denně do práce a ještě s ním v pátek odvezete rodinu i s tchýní na chatu.
Příznivou pořizovací cenu, bohatou standardní výbavu a velmi dobré jízdní vlastnosti nabízí řada vozů konkurenčních automobilek.
Může se hoditNabídka nových i ojetých automobilů Škoda Octavia www.automodul.cz |
Octavie RS má navíc vysokou užitnou hodnotu, což je pro řadu českých řidičů rozhodující faktor.
V dané cenové kategorii byste jen marně hledali vhodného soupeře.
Octavia RS se od svých klasických sourozenců příliš neodlišuje ani v interiéru. Řada provedených změn má pouze estetický charakter, funkčnost a velmi dobrá ergonomie zůstala zachována.
V interiéru našly své uplatnění jakostní textilní materiály v kombinaci s jemnou kůží, jejich černobílé barevné provedení ale působí poněkud fádně. Celkově chladný dojem nezlepšují ani bíle podbarvená okruží rychloměru a otáčkoměru, kovové pedály s pryžovými ploškami či sportovní tříramenný volant.
Přední anatomicky tvarovaná sedadla s výrazným bočním vedením naopak snesou ta nejpřísnější měřítka. Tělu poskytují velmi dobrou oporu i při razantním stylu jízdy, na dlouhých cestách zase poskytují až překvapivé pohodlí. Kvalita zpracování je na velmi vysoké úrovni.
Zavazadlový prostor, potažmo jeho objem, je devizou všech octavii. U sportovní verze RS sice hraje až druhé housle, ale rozhodně není nepodstatný. Jeho základní objem má i v případě nejrychlejší škodovky opravdu královské parametry, jeho praktické využití je ale výrazně horší.
Dvojice vzpěr umístěná šikmo mezi zadními podběhy sice zvyšuje tuhost karosérie, ale prakticky znemožňuje převážet rozměrnější náklad. U vozů tohoto ražení je to však odpustitelný hřích.
Ve standardní konfiguraci je objem zavazadlového prostoru 528 litrů, sklopením asymetricky dělených opěradel zadních sedadel se jeho objem zvětší až na 1328 litrů. Manipulace se zavazadly je díky širokému vstupním otvoru a vysoko výklopným pátým dveřím poměrně snadná.
Silnou stránkou Octávie RS jsou jízdní vlastnosti. Vyztužení a snížení podvozku se příznivě projevilo na chování vozu v zatáčkách a ve vysokých rychlostech. Automobil přesně drží zvolenou stopu, směrová stabilita a odolnost vůči bočnímu větru je velmi dobrá. Při dynamické jízdě zatáčkami vyniká výhoda nižšího těžiště - „Ereso“ se v porovnání s klasickou verzí o poznání méně naklání. Kvality podvozku vynikají i na rozbitých silnicích.
Drobné nerovnosti vůz překonává s noblesou a ani při přejezdu větších nerovností z posádky nevytřese duši. Brzdová soustava vybavená větranými kotouči na obou nápravách je dostatečně dimenzovaná. Brzdy reagují rychle a razantně, ani při opakovaném brzdění z vysokých rychlostí jsme nezaznamenali výraznější slábnutí účinku. Velmi dobré vlastnosti podvozku jsou ještě umocněny pneumatikami s nízkým profilovým číslem, v našem případě 205/50 R17.
Základní cena octavie RS je na českém trhu stanovena na 697 000 Kč. Testovaný vůz s příplatkovou výbavou měl cenovku 790 950 Kč.
Standardní výbava vozu zahrnuje dvojici čelních airbagů, protiblokovací systém (ABS), brzdový asistent (MBA), protiprokluzové systémy (ASR a MSR), posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaná přední a zadní okna, tónovaná skla, kola z lehkých slitin s pneumatikami 205/55 R16, mlhové světlomety, palubní počítač, autorádio s CD přehrávačem + osm reproduktorů, automatickou klimatizaci Climatronic, kožené čalounění interiéru, sportovně laděný podvozek, vyhřívaná přední sedadla atd.
Testované provedení obsahuje navíc xenonové světlomety (+20500), stabilizační systém (ESP +21700), Alarm (+5500), boční airbagy pro cestující na předních sedadlech (+8900), kola z lehkých slitin s pneumatikami 205/50 R17 (+10000), přední loketní opěrku (+4000), ostřikovače světlometů (+2000), přípravu pro mobilní telefon GSM (+9600), parkovací senzory (+9000) a stěrač zadního okna.
***
100 a 1 význam zkratky RS:
Co si představíte pod zkratkou RS v případě Škody Octavia?
Rallye Sport, Rodinný Sporťák, Rychlé Svezení...? Pište do diskuze pod článkem.
***
Exteriér verze RS se od klasického liftbacku odlišuje pouze v detailech. Sportovní Octavie dostala modifikovaný přední nárazník s velkými sacími otvory, nová loukoťová kola o rozměru 16 palců, decentní zadní křídlo a chromovanou koncovku výfuku. Na masce chladiče a víku zavazadlového prostoru je umístěno zelené logo Victory, ve stejné barvě je vyvedena i čtveřice brzdičů. Sportovní ambice navenek prozrazuje i nižší světlá výška.