Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Octavia RS – Rodinný Sporťák

  20:48aktualizováno  20:48
hodnocení iDNES 4,1/5 Nejrychlejší škodovka všech dob. Moto, které zdobí nejvýkonnější z rodu octavií. Jaká je ale ve skutečnosti? Je jen logickou reakcí mladoboleslavské automobilky na poptávku po výkonnějším automobilu, nebo "RS" nabízí i něco jiného? VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * MOTOR A SPOTŘEBA JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA
Škoda Octavia RS

Škoda Octavia RS | foto: iDNES

Octavie RS není typickým sportovním vozem, ale spíš velmi zdařilým kompromisem.

Je to automobil se kterým můžete řádit jako malí kluci, jezdit s ním denně do práce a ještě s ním v pátek odvezete rodinu i s tchýní na chatu.

Příznivou pořizovací cenu, bohatou standardní výbavu a velmi dobré jízdní vlastnosti nabízí řada vozů konkurenčních automobilek.

Může se hodit

Nabídka nových i ojetých automobilů Škoda Octavia www.automodul.cz

Octavie RS má navíc vysokou užitnou hodnotu, což je pro řadu českých řidičů rozhodující faktor.

V dané cenové kategorii byste jen marně hledali vhodného soupeře.

INTERIER A KUFR

Octavia RS se od svých klasických sourozenců příliš neodlišuje ani v interiéru. Řada provedených změn má pouze estetický charakter, funkčnost a velmi dobrá ergonomie zůstala zachována.

V interiéru našly své uplatnění jakostní textilní materiály v kombinaci s jemnou kůží, jejich černobílé barevné provedení ale působí poněkud fádně. Celkově chladný dojem nezlepšují ani bíle podbarvená okruží rychloměru a otáčkoměru, kovové pedály s pryžovými ploškami či sportovní tříramenný volant.

Přední anatomicky tvarovaná sedadla s výrazným bočním vedením naopak snesou ta nejpřísnější měřítka. Tělu poskytují velmi dobrou oporu i při razantním stylu jízdy, na dlouhých cestách zase poskytují až překvapivé pohodlí. Kvalita zpracování je na velmi vysoké úrovni.

Zavazadlový prostor, potažmo jeho objem, je devizou všech octavii. U sportovní verze RS sice hraje až druhé housle, ale rozhodně není nepodstatný. Jeho základní objem má i v případě nejrychlejší škodovky opravdu královské parametry, jeho praktické využití je ale výrazně horší.

Dvojice vzpěr umístěná šikmo mezi zadními podběhy sice zvyšuje tuhost karosérie, ale prakticky znemožňuje převážet rozměrnější náklad. U vozů tohoto ražení je to však odpustitelný hřích.

Ve standardní konfiguraci je objem zavazadlového prostoru 528 litrů, sklopením asymetricky dělených opěradel zadních sedadel se jeho objem zvětší až na 1328 litrů. Manipulace se zavazadly je díky širokému vstupním otvoru a vysoko výklopným pátým dveřím poměrně snadná.

Silnou stránkou Octávie RS jsou jízdní vlastnosti. Vyztužení a snížení podvozku se příznivě projevilo na chování vozu v zatáčkách a ve vysokých rychlostech. Automobil přesně drží zvolenou stopu, směrová stabilita a odolnost vůči bočnímu větru je velmi dobrá. Při dynamické jízdě zatáčkami vyniká výhoda nižšího těžiště - „Ereso“ se v porovnání s klasickou verzí o poznání méně naklání. Kvality podvozku vynikají i na rozbitých silnicích.

Drobné nerovnosti vůz překonává s noblesou a ani při přejezdu větších nerovností z posádky nevytřese duši. Brzdová soustava vybavená větranými kotouči na obou nápravách je dostatečně dimenzovaná. Brzdy reagují rychle a razantně, ani při opakovaném brzdění z vysokých rychlostí jsme nezaznamenali výraznější slábnutí účinku. Velmi dobré vlastnosti podvozku jsou ještě umocněny pneumatikami s nízkým profilovým číslem, v našem případě 205/50 R17.

Základní cena octavie RS je na českém trhu stanovena na 697 000 Kč. Testovaný vůz s  příplatkovou výbavou měl cenovku 790 950 Kč.

Standardní výbava vozu zahrnuje dvojici čelních airbagů, protiblokovací systém (ABS), brzdový asistent (MBA), protiprokluzové systémy (ASR a MSR), posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaná přední a zadní okna, tónovaná skla, kola z lehkých slitin s pneumatikami 205/55 R16, mlhové světlomety, palubní počítač, autorádio s CD přehrávačem + osm reproduktorů, automatickou klimatizaci Climatronic, kožené čalounění interiéru, sportovně laděný podvozek, vyhřívaná přední sedadla atd.

Testované provedení obsahuje navíc xenonové světlomety (+20500), stabilizační systém (ESP +21700), Alarm (+5500), boční airbagy pro cestující na předních sedadlech (+8900), kola z lehkých slitin s pneumatikami 205/50 R17 (+10000), přední loketní opěrku (+4000), ostřikovače světlometů (+2000), přípravu pro mobilní telefon GSM (+9600), parkovací senzory (+9000) a stěrač zadního okna.

***

100 a 1 význam zkratky RS:

Co si představíte pod zkratkou RS v případě Škody Octavia?

Rallye Sport, Rodinný Sporťák, Rychlé Svezení...? Pište do diskuze pod článkem.

***

 konkurenti 

Škoda Octavia RS

Toyota Corolla T-Sport
Ford Focus ST 170
objem motoru (cm3) 1781 1796 1988
výkon (kW/k) 132/180 141/192 127/173
max.toč.
moment (Nm)
235 180 196
počet válců/ventilů 4/20 4/16 4/16
typ motoru zážehový zážehový zážehový
max. rychlost (km/h) 235 225 216
zrychlení 0-100 km/h (s) 7,9 8,4 8,2
spotřeba město/mimo město/kombin. (l/100 km) 10,8/
6,4/
8,0
11,1/
6,7/
8,3

12,4/
7,2/
9,1

nádrž (l) 55 55 55
rozměry d/š/v (mm) 4507/
1731/
1413
4180/
1710/
1475
4174/
1702/
1430
rozvor (mm) 2508 2600 2615
objem kufru skl./neskl. sedačky (l) 528/1328 289/- 350/1205
rozměr pneumatik přední/zadní 205/55 R16 195/55 R16 215/45 R17
airbag řidiče/
spolujezdce
ano/ano ano/ano ano/ano
boční a hlavové airbagy ne/ne ano/ne ano/ne
ABS/ESP ano/ne ano/ano

ano/ne

El. ovl. okna vpředu/vzadu ano/ano ano/ano ano/ano
klimatizace automatická automatická automatická
záruka (roky) 2 3 2
cena v Kč (zákl. verze) 697 000 724 900 865 000

CENA

JÍZDNÍ VLASTNOSTI

MOTOR A SPOTŘEBA

 hodnocení 

PLUSY
- výkonný agregát s rychlým zátahem a přijatelnou spotřebou
- dobré jízdní vlastnosti
- kvalita dílenského zpracování
- cena, užitná hodnota a solidní standardní výbava
- pouze napatrná odlišnost od základní verze

MINUSY
- omezený prostor v oblasti hlavy a nohou na zadních sedadlech
- fádní barevná kombinace interiéru
- hůře čitelné číslice na rychloměru a otáčkoměru
- pouze napatrná odlišnost od základní verze

Vzhled auta
Interiér a provedení
Zavazadelník
Odkládací plochy
Bezpečnost
Ovladatelnost a jízdní vlastnosti
Volba motoru
Spotřeba
Základní výbava
Poměr cena/užitek
Konečné hodnocení (průměr)

Exteriér verze RS se od klasického liftbacku odlišuje pouze v detailech. Sportovní Octavie dostala modifikovaný přední nárazník s velkými sacími otvory, nová loukoťová kola o rozměru 16 palců, decentní zadní křídlo a chromovanou koncovku výfuku. Na masce chladiče a víku zavazadlového prostoru je umístěno zelené logo Victory, ve stejné barvě je vyvedena i čtveřice brzdičů. Sportovní ambice navenek prozrazuje i nižší světlá výška.

Autoři:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.